Skupili się na elektrykach, teraz wracają do hybryd. Gigant zaczyna niemal od zera

General Motors powraca do hybryd plug-in. Ten układ napędowy został porzucony na rzecz elektryków, jednak sytuacja rynkowa oraz legislacyjna wymusiła zmiany.

2018 Chevrolet Volt2018 Chevrolet Volt
Źródło zdjęć: © WP Autokult | 2013 Jim Fets Photography
Mateusz Lubczański

W 2018 roku Mark Reuss, dyrektor zarządzający General Motors, jednym z największych koncernów motoryzacyjnych na świecie, zadeklarował, że firma nie zamierza inwestować w hybrydy. Zamiast tego skupi się na samochodach elektrycznych. Trzy lata później, podczas wywiadu z "Washington Post", podtrzymywał tę narrację.

Natomiast w 2024 roku, podczas styczniowego spotkania z inwestorami, dyrektor Mary Barra potwierdziła, że napęd hybrydowy typu plug-in zostanie wprowadzony do wybranych modeli w Ameryce Północnej. Decyzja podyktowana jest przepisami federalnymi dotyczącymi zużycia paliwa.

Barra podkreśliła, że firma dąży do eliminacji emisji szkodliwych substancji do 2035 roku, a hybrydy plug-in mają być kolejnym krokiem w tym kierunku.

Na razie GM oferuje jeden pojazd hybrydowy i jest to sportowy model Corvette. Ostatnią hybrydą plug-in był Volt, którego produkcja została zakończona pięć lat temu. Obecnie GM stara się zlikwidować problemy dotyczące elektrycznego modelu Blazer, który wykazuje olbrzymie bolączki wieku dziecięcego. Na tyle duże, że sprzedaż została wstrzymana.

Wybrane dla Ciebie
Tęskniliście za klasyką w Mercedesach? Vision Iconic ją przywraca
Tęskniliście za klasyką w Mercedesach? Vision Iconic ją przywraca
Poważny wypadek Xiaomi SU7. Kierowca był zakleszczony w płonącym aucie
Poważny wypadek Xiaomi SU7. Kierowca był zakleszczony w płonącym aucie
Kia EV5 wyceniona w Polsce. Wiemy, ile kosztuje elektryczny SUV z Korei
Kia EV5 wyceniona w Polsce. Wiemy, ile kosztuje elektryczny SUV z Korei
Pierwsza jazda: Tak jeździ 1000 KM po torze i w terenie. Na prawym fotelu w elektrycznym Porsche Cayenne
Pierwsza jazda: Tak jeździ 1000 KM po torze i w terenie. Na prawym fotelu w elektrycznym Porsche Cayenne
Pierwsza jazda: Nowe Subaru Uncharted i odświeżona Solterra – przyszłość marki w Europie
Pierwsza jazda: Nowe Subaru Uncharted i odświeżona Solterra – przyszłość marki w Europie
Pierwsza jazda: DS No4 - premium po francusku
Pierwsza jazda: DS No4 - premium po francusku
Elektryczne Ferrari staje się faktem. Włosi pokazali mi kluczowe składniki i parametry techniczne
Elektryczne Ferrari staje się faktem. Włosi pokazali mi kluczowe składniki i parametry techniczne
Niemcy nie chcą unijnego zakazu. Friedrich Merz mówi wprost
Niemcy nie chcą unijnego zakazu. Friedrich Merz mówi wprost
Lexus wie, jak ułatwić życie. Ładowanie elektryka to już nie powieść Kafki
Lexus wie, jak ułatwić życie. Ładowanie elektryka to już nie powieść Kafki
Tesla traci w Niemczech, podczas gdy inni zyskują. Chińczycy depczą po piętach
Tesla traci w Niemczech, podczas gdy inni zyskują. Chińczycy depczą po piętach
Polska premiera: Lexus ES – przygotowany do nowej roli
Polska premiera: Lexus ES – przygotowany do nowej roli
Ile przejedzie elektryk na odzyskanej energii? Po odpowiedź zjechałem Cuprą Tavascan z jednej z najwyższych dróg Europy
Ile przejedzie elektryk na odzyskanej energii? Po odpowiedź zjechałem Cuprą Tavascan z jednej z najwyższych dróg Europy