Skupili się na elektrykach, teraz wracają do hybryd. Gigant zaczyna niemal od zera
General Motors powraca do hybryd plug-in. Ten układ napędowy został porzucony na rzecz elektryków, jednak sytuacja rynkowa oraz legislacyjna wymusiła zmiany.
02.02.2024 | aktual.: 02.02.2024 12:06
W 2018 roku Mark Reuss, dyrektor zarządzający General Motors, jednym z największych koncernów motoryzacyjnych na świecie, zadeklarował, że firma nie zamierza inwestować w hybrydy. Zamiast tego skupi się na samochodach elektrycznych. Trzy lata później, podczas wywiadu z "Washington Post", podtrzymywał tę narrację.
Natomiast w 2024 roku, podczas styczniowego spotkania z inwestorami, dyrektor Mary Barra potwierdziła, że napęd hybrydowy typu plug-in zostanie wprowadzony do wybranych modeli w Ameryce Północnej. Decyzja podyktowana jest przepisami federalnymi dotyczącymi zużycia paliwa.
Barra podkreśliła, że firma dąży do eliminacji emisji szkodliwych substancji do 2035 roku, a hybrydy plug-in mają być kolejnym krokiem w tym kierunku.
Na razie GM oferuje jeden pojazd hybrydowy i jest to sportowy model Corvette. Ostatnią hybrydą plug-in był Volt, którego produkcja została zakończona pięć lat temu. Obecnie GM stara się zlikwidować problemy dotyczące elektrycznego modelu Blazer, który wykazuje olbrzymie bolączki wieku dziecięcego. Na tyle duże, że sprzedaż została wstrzymana.