Koreańczycy pokazali nowość. Testy potwierdzają, że technologia działa

Jak wiadomo, jednym z największych problemów aut elektrycznych jest często niezadowalający zasięg, który zależny jest od wielu czynników. Producenci robią, co mogą, aby optymalizować konstrukcje samochodów, aby te stawiały mniejsze opory i tym samym były bardziej wydajne.

Nowy system optymalizuje opory powietrzaNowy system optymalizuje opory powietrza
Źródło zdjęć: © WP | Materiały Prasowe Hyundai

Hyundai oraz Kia zaprezentowały rozwiązanie o nazwie "Active Air Skirt" (AAS), które minimalizuje opór aerodynamiczny powstający podczas jazdy z dużą prędkością, co ma poprawić stabilność prowadzenia oraz zasięg w pojazdach elektrycznych.

Technologia ta, ma w sposób aktywny kontrolować przepływ powietrza w obrębie zderzaka i przednich kół, zmniejszając opory powietrza, redukując hałas oraz poprawiając prowadzenie.

Pierwsze testy pokazały, że system AAS, pozwolił na dodanie kilku kilometrów zasięgu, dzięki zredukowaniu oporów powietrza o niecałe 3 proc.

— Oczekuje się, że technologia ta będzie miała większy wpływ na modele takie jak SUV-y, w których trudno jest poprawić właściwości aerodynamiczne. Będziemy nadal dążyć do ulepszenia właściwości jezdnych i stabilności pojazdów elektrycznych poprzez poprawę właściwości aerodynamicznych — podkreślił Sun Hyung Cho, wiceprezes i szef grupy ds. rozwoju mobilności nadwozia w Hyundai Motor Group

Pozostaje mieć nadzieję, że w połączeniu z innymi technologiami, system AAS sprawi, że kierowcy będą w stanie wyraźniej odczuć optymalizacje mogące przekonać ich do korzystania z aut elektrycznych. Wzrost zasięgu o kilka kilometrów, może być niewystarczający.

Wybrane dla Ciebie
Pierwsza jazda prototypową Toyotą C-HR+ - Japończycy odrobili lekcje
Pierwsza jazda prototypową Toyotą C-HR+ - Japończycy odrobili lekcje
Nowe zasady programu NaszEauto bez wykluczeń dla chińskich aut
Nowe zasady programu NaszEauto bez wykluczeń dla chińskich aut
Tęskniliście za klasyką w Mercedesach? Vision Iconic ją przywraca
Tęskniliście za klasyką w Mercedesach? Vision Iconic ją przywraca
Poważny wypadek Xiaomi SU7. Kierowca był zakleszczony w płonącym aucie
Poważny wypadek Xiaomi SU7. Kierowca był zakleszczony w płonącym aucie
Kia EV5 wyceniona w Polsce. Wiemy, ile kosztuje elektryczny SUV z Korei
Kia EV5 wyceniona w Polsce. Wiemy, ile kosztuje elektryczny SUV z Korei
Pierwsza jazda: Tak jeździ 1000 KM po torze i w terenie. Na prawym fotelu w elektrycznym Porsche Cayenne
Pierwsza jazda: Tak jeździ 1000 KM po torze i w terenie. Na prawym fotelu w elektrycznym Porsche Cayenne
Pierwsza jazda: Nowe Subaru Uncharted i odświeżona Solterra – przyszłość marki w Europie
Pierwsza jazda: Nowe Subaru Uncharted i odświeżona Solterra – przyszłość marki w Europie
Pierwsza jazda: DS No4 - premium po francusku
Pierwsza jazda: DS No4 - premium po francusku
Elektryczne Ferrari staje się faktem. Włosi pokazali mi kluczowe składniki i parametry techniczne
Elektryczne Ferrari staje się faktem. Włosi pokazali mi kluczowe składniki i parametry techniczne
Niemcy nie chcą unijnego zakazu. Friedrich Merz mówi wprost
Niemcy nie chcą unijnego zakazu. Friedrich Merz mówi wprost
Lexus wie, jak ułatwić życie. Ładowanie elektryka to już nie powieść Kafki
Lexus wie, jak ułatwić życie. Ładowanie elektryka to już nie powieść Kafki
Tesla traci w Niemczech, podczas gdy inni zyskują. Chińczycy depczą po piętach
Tesla traci w Niemczech, podczas gdy inni zyskują. Chińczycy depczą po piętach