Stellantis pracuje nad wodorowymi vanami. Zadebiutują jeszcze w tym roku

Dziś elektryczne auta dostawcze i użytkowe nikogo już nie dziwią. Koncern Stellantis zamierza jednak pójść o krok dalej, opracowując vana zasilanego wodorem. Jeśli wszystko pójdzie zgodnie z planem, konstrukcja będzie gotowa jeszcze w 2021 roku.

Dostawczaki Stellantisa zyskają kolejny, ciekawy napęd.Dostawczaki Stellantisa zyskają kolejny, ciekawy napęd.
Źródło zdjęć: © mat. prasowe / Opel
Aleksander Ruciński

Informacje o wodorowych vanach zostały oficjalnie potwierdzone przez przedstawicieli koncernu, na których powołuje się szanowany portal Automotive News Europe. Według doniesień ANE rodzina hybrydowych vanów będzie bazować na znanych już konstrukcjach z napędem elektrycznym. Mowa o takich propozycjach jak Citroen e-Spacetourer czy Opel Zafira e.

W kwestii wyglądu, wyposażenia i podstawowych rozwiązań technicznych, wersje wodorowe nie powinny znacząco różnić się od elektrycznych odpowiedników. Inny będzie za to napęd oparty na technologii ogniw paliwowych. Jak donosi Automotive News Europe, zasięg na jednym tankowaniu wyniesie około 400 km, a sam proces tankowania zajmie nie więcej niż 5 minut.

Na razie nie znamy dokładnych technikaliów, lecz prawdopodobnie zmieni się to już w najbliższych miesiącach. Stellantis nie ukrywa, że segment niewielkich pojazdów użytkowych jest jedną z kluczowych dziedzin działalności koncernu, stąd decyzja o poszerzeniu ofert napędu o kolejne, alternatywne źródło.

Klasyczny napęd spalinowy, napęd elektryczny i napęd wodorowy - trzy zupełnie różne rodzaje zasilania w gamie to coś, czym może pochwalić się naprawdę niewielu producentów. Szczególnie, że wciąż mówimy o segmencie dość prostych i relatywnie tanich furgonetek.

Wybrane dla Ciebie
Porsche uzupełnia ofertę elektrycznego Macana. Pora na GTS-a
Porsche uzupełnia ofertę elektrycznego Macana. Pora na GTS-a
Pierwsza jazda: Volvo ES90 - dla nowej generacji klientów
Pierwsza jazda: Volvo ES90 - dla nowej generacji klientów
Pierwsza jazda: Kia EV4 - kluczowy model w elektrycznym segmencie
Pierwsza jazda: Kia EV4 - kluczowy model w elektrycznym segmencie
Gigant inwestuje w Polsce. Wiemy, czemu chce produkować u nas
Gigant inwestuje w Polsce. Wiemy, czemu chce produkować u nas
Czy używane Tesle staniały przez Elona? Jeden model trzyma wartość jak szalony
Czy używane Tesle staniały przez Elona? Jeden model trzyma wartość jak szalony
Oto nowe auto z Chin. Zapomnieli, że zdjęcia pojawią się w sieci
Oto nowe auto z Chin. Zapomnieli, że zdjęcia pojawią się w sieci
Pierwsza jazda prototypową Toyotą C-HR+ - Japończycy odrobili lekcje
Pierwsza jazda prototypową Toyotą C-HR+ - Japończycy odrobili lekcje
Nowe zasady programu NaszEauto bez wykluczeń dla chińskich aut
Nowe zasady programu NaszEauto bez wykluczeń dla chińskich aut
Tęskniliście za klasyką w Mercedesach? Vision Iconic ją przywraca
Tęskniliście za klasyką w Mercedesach? Vision Iconic ją przywraca
Poważny wypadek Xiaomi SU7. Kierowca był zakleszczony w płonącym aucie
Poważny wypadek Xiaomi SU7. Kierowca był zakleszczony w płonącym aucie
Kia EV5 wyceniona w Polsce. Wiemy, ile kosztuje elektryczny SUV z Korei
Kia EV5 wyceniona w Polsce. Wiemy, ile kosztuje elektryczny SUV z Korei
Pierwsza jazda: Tak jeździ 1000 KM po torze i w terenie. Na prawym fotelu w elektrycznym Porsche Cayenne
Pierwsza jazda: Tak jeździ 1000 KM po torze i w terenie. Na prawym fotelu w elektrycznym Porsche Cayenne