Stellantis pracuje nad wodorowymi vanami. Zadebiutują jeszcze w tym roku

Dziś elektryczne auta dostawcze i użytkowe nikogo już nie dziwią. Koncern Stellantis zamierza jednak pójść o krok dalej, opracowując vana zasilanego wodorem. Jeśli wszystko pójdzie zgodnie z planem, konstrukcja będzie gotowa jeszcze w 2021 roku.

Dostawczaki Stellantisa zyskają kolejny, ciekawy napęd.Dostawczaki Stellantisa zyskają kolejny, ciekawy napęd.
Źródło zdjęć: © mat. prasowe / Opel
Aleksander Ruciński

Informacje o wodorowych vanach zostały oficjalnie potwierdzone przez przedstawicieli koncernu, na których powołuje się szanowany portal Automotive News Europe. Według doniesień ANE rodzina hybrydowych vanów będzie bazować na znanych już konstrukcjach z napędem elektrycznym. Mowa o takich propozycjach jak Citroen e-Spacetourer czy Opel Zafira e.

W kwestii wyglądu, wyposażenia i podstawowych rozwiązań technicznych, wersje wodorowe nie powinny znacząco różnić się od elektrycznych odpowiedników. Inny będzie za to napęd oparty na technologii ogniw paliwowych. Jak donosi Automotive News Europe, zasięg na jednym tankowaniu wyniesie około 400 km, a sam proces tankowania zajmie nie więcej niż 5 minut.

Na razie nie znamy dokładnych technikaliów, lecz prawdopodobnie zmieni się to już w najbliższych miesiącach. Stellantis nie ukrywa, że segment niewielkich pojazdów użytkowych jest jedną z kluczowych dziedzin działalności koncernu, stąd decyzja o poszerzeniu ofert napędu o kolejne, alternatywne źródło.

Klasyczny napęd spalinowy, napęd elektryczny i napęd wodorowy - trzy zupełnie różne rodzaje zasilania w gamie to coś, czym może pochwalić się naprawdę niewielu producentów. Szczególnie, że wciąż mówimy o segmencie dość prostych i relatywnie tanich furgonetek.

Wybrane dla Ciebie

Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Idą nowe wymogi UE. Samochody mogą znów podrożeć
Idą nowe wymogi UE. Samochody mogą znów podrożeć
Polacy w Niemieckiej fabryce. Chcą zmian i miejsc w radzie zakładowej
Polacy w Niemieckiej fabryce. Chcą zmian i miejsc w radzie zakładowej
Tesla Model Y Performance wjechała do polskich salonów. "Telefony się urywają"
Tesla Model Y Performance wjechała do polskich salonów. "Telefony się urywają"
Test: Porsche Taycan Turbo S – król elektryków, wersja odświeżona
Test: Porsche Taycan Turbo S – król elektryków, wersja odświeżona
Na prawym fotelu w Mercedesie-AMG GT XX Concept po "świątyni prędkości" – rekord to dopiero początek
Na prawym fotelu w Mercedesie-AMG GT XX Concept po "świątyni prędkości" – rekord to dopiero początek
Kia nie chce odwrotu od elektryków. "To będzie kosztować fortunę"
Kia nie chce odwrotu od elektryków. "To będzie kosztować fortunę"
Oto nowe Volvo XC70. Fani marki nie będą zachwyceni
Oto nowe Volvo XC70. Fani marki nie będą zachwyceni
Chińczycy z kolejnym rekordem. Zrobili najszybszego elektryka na świecie
Chińczycy z kolejnym rekordem. Zrobili najszybszego elektryka na świecie