Stellantis zamraża pracę fabryki. Ucierpi produkcja modeli Fiata i Maserati

Rok 2023 staje się powoli kolejnym, w którym co rusz możemy usłyszeć o przestojach w fabrykach. Tym razem jednak powodem wcale nie są braki w półprzewodnikach czy niezbędnych częściach.

Fabryka Mirafiori w TurynieFabryka Mirafiori w Turynie
Źródło zdjęć: © Materiały prasowe | Stellantis
Kamil Niewiński

Ostatnimi czasy wyjątkowo często możemy usłyszeć o przerwach w działaniu fabryk. Jeszcze w 2021 czy 2022 roku najczęściej powodem były braki w częściach, co wynikało z przerwanych łańcuchów dostaw. Teraz jednak przyczyny były inne. W przypadku Volkswagena można było wspomnieć m.in. o powodzi w Słowenii czy mniejszym zapotrzebowaniu na konkretne modele.

Okazuje się, że ten drugi przypadek nie jest wyłącznie problemem VAG-a. O czasowym wstrzymaniu produkcji takich modeli jak Volkswagen ID.3 czy Cupra Born mogliśmy usłyszeć całkiem niedawno, lecz teraz z bardzo podobnej przyczyny swoją ważną fabrykę czasowo zamrozi Stellantis.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Test wideo: Fiat 500 - elektryczny maluch głównie do miasta

Chodzi o placówkę Mirafiori znajdującą się w Turynie, gdzie produkowany jest chociażby elektryczny Fiat 500 czy modele od Maserati — Levante, Granturismo, Ghibli i Quattroporte. Oficjalnym powodem przedstawionym portalowi "Automotive News Europe" przez koncern Stellantis jest słabnący w ostatnim czasie popyt na te właśnie modele.

Tym samym od 19 października do 3 listopada 2023 r. wstrzymane zostaną obie linie produkcyjne zakładu Mirafiori, co oznacza przymusowy urlop dla 2400 pracowników. Jest to kolejny sygnał zmniejszenia zainteresowania samochodami elektrycznymi. Eksperci przewidują, że pod koniec 2023 r. statystyki sprzedaży znacznie się wypłaszczą, a następny skok przewidywany jest dopiero na 2025 r.

Wybrane dla Ciebie
Będzie nowa klasa aut M1E. Ma rozwiązać problem drogich elektryków
Będzie nowa klasa aut M1E. Ma rozwiązać problem drogich elektryków
Nowa marka w Polsce. Nie z Chin i kusi rekordową gwarancją
Nowa marka w Polsce. Nie z Chin i kusi rekordową gwarancją
Luksusowy van Mercedesa coraz bliżej. Znamy datę premiery
Luksusowy van Mercedesa coraz bliżej. Znamy datę premiery
Pierwsza jazda: Alpine A390 - warto się zainteresować
Pierwsza jazda: Alpine A390 - warto się zainteresować
Nowy Jeep Compass w końcu z pełnym cennikiem. Hybryda plug-in dołącza do gamy
Nowy Jeep Compass w końcu z pełnym cennikiem. Hybryda plug-in dołącza do gamy
Nowy Nissan Micra wjeżdża do Polski. Na razie tylko w droższych wersjach
Nowy Nissan Micra wjeżdża do Polski. Na razie tylko w droższych wersjach
UE zmienia zdanie. Nie będzie zakazu spalinówek od 2035 r.
UE zmienia zdanie. Nie będzie zakazu spalinówek od 2035 r.
Smart wróci w formie, jaką wszyscy znamy. Trwają testy nowego modelu
Smart wróci w formie, jaką wszyscy znamy. Trwają testy nowego modelu
Pierwsza jazda: Toyota Aygo X – sztuka miniaturyzacji
Pierwsza jazda: Toyota Aygo X – sztuka miniaturyzacji
Elektryczna Toyota wjeżdża do Polski. Znamy zasięg i ceny
Elektryczna Toyota wjeżdża do Polski. Znamy zasięg i ceny
Będzie nowy Ford F-150 Lightning, ale w innej formie, niż do tej pory
Będzie nowy Ford F-150 Lightning, ale w innej formie, niż do tej pory
Więcej hybryd, mniej elektryków. Ford ogłasza plan na 2030
Więcej hybryd, mniej elektryków. Ford ogłasza plan na 2030
ZATRZYMAJ SIĘ NA CHWILĘ… TE ARTYKUŁY WARTO PRZECZYTAĆ 👀