WAŻNE
TERAZ

Dron spadł koło ich wsi. Mówią, co słychać często w nocy

Suzuki inspirowane motocyklami i "La dolce vita". Możecie być pewni, że nie trafi na rynek

Studenci z turyńskiego Istituto Europeo di Design stworzyli wspaniały koncept pojazdu Suzuki, który łączy w sobie cechy motocykla i samochodu z nutą włoskiej filozofii życia. Wygląda świetnie, ale jak większość tego typu konstrukcji, nie ma szans na seryjną produkcję.

Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
Aleksander Ruciński

"La dolce vita" to po włosku słodkie życie. Można polemizować, czy Suzuki pasuje do tej filozofii. Z uwagi na włoskie pochodzenie prezentowanego konceptu załóżmy jednak, że tak. Za jego powstanie odpowiada 24 studentów Istituto Europeo di Design z Turynu, których celem było zgrabne połączenie cech motocykla i samochodu. Wyszło naprawdę nieźle.

Misano, bo tak nazywa się ten projekt, przypomina nieco McLarena Elvę lub Ferrari Monzę. Głównie za sprawą braku dachu i przedniej szyby. A co ma wspólnego z motocyklem? Przede wszystkim markę, jak również nietypowe usytuowanie foteli - pasażer siedzi tu nie obok kierowcy, lecz za nim.

Całość może się podobać - zgrabne, nowoczesne linie, wielkie koła i dopracowane detale wykończone modnymi ostatnio odcieniami miedzi. Oczywiście, jak przystało na koncept, napęd jest elektryczny, a przestrzeń na akumulatory przewidziano po prawej stronie pojazdu. Co z rozkładem mas? To koncept, więc nie ma się czym przejmować.

Suzuki Misano Concept (2021)
Suzuki Misano Concept (2021) © mat. prasowe / Suzuki

Nie zmienia to jednak faktu, że Misano jest jednym z najbardziej spektakularnych suzuki w historii. Projekt pochłonął dwa lata życia 24 osób. Oczywiście poza nimi w dzieło zaangażowany był również japoński producent. Ci, którzy chcieliby podziwiać efekty współpracy na żywo, muszą wybrać się do MAUTO, włoskiego muzeum motoryzacji zlokalizowanego w Turynie.

  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
[1/13] Źródło zdjęć: |
Źródło artykułu: WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

Stellantis się wycofuje. Nie chce już samych elektryków
Stellantis się wycofuje. Nie chce już samych elektryków
Pierwszy kontakt: Nowy VW ID. Polo i spółka to zapowiedź miejskich aut za 100 tys. zł. Widziałem czworaczki, którymi ma jeździć Europa
Pierwszy kontakt: Nowy VW ID. Polo i spółka to zapowiedź miejskich aut za 100 tys. zł. Widziałem czworaczki, którymi ma jeździć Europa
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Nowy, elektryczny Mercedes GLC - niech stanie się światłość!
Nowy, elektryczny Mercedes GLC - niech stanie się światłość!
Idą nowe wymogi UE. Samochody mogą znów podrożeć
Idą nowe wymogi UE. Samochody mogą znów podrożeć
Polacy w Niemieckiej fabryce. Chcą zmian i miejsc w radzie zakładowej
Polacy w Niemieckiej fabryce. Chcą zmian i miejsc w radzie zakładowej
Tesla Model Y Performance wjechała do polskich salonów. "Telefony się urywają"
Tesla Model Y Performance wjechała do polskich salonów. "Telefony się urywają"
Test: Porsche Taycan Turbo S – król elektryków, wersja odświeżona
Test: Porsche Taycan Turbo S – król elektryków, wersja odświeżona
Na prawym fotelu w Mercedesie-AMG GT XX Concept po "świątyni prędkości" – rekord to dopiero początek
Na prawym fotelu w Mercedesie-AMG GT XX Concept po "świątyni prędkości" – rekord to dopiero początek