Świat nie jest gotowy na "latające samochody". Tak twierdzi jeden z producentów

"Sieci energetyczne na całym świecie nie są jeszcze gotowe na tzw. latający samochód", - powiedział agencji Reuters dyrektor brazylijskiego start-upu Eve Air Mobility.

Eve Air Mobility planuje uruchomić produkcję w 2026 rokuEve Air Mobility planuje uruchomić produkcję w 2026 roku
Źródło zdjęć: © evtol

Wiceprezes Eve ds. usług i rozwiązań operacyjnych, Luiz Mauad przyznał, że rodząca się branża napotyka wyzwania, jeśli chodzi o zasilanie, którego potrzebuje samolot elektryczny. Wyraził jednak optymizm, że zostaną one przezwyciężone na czas, aby Eve osiągnęła cel, jakim jest rozpoczęcie działalności komercyjnej w 2026 r.

Eve jest jednym z wielu start-upów na całym świecie, które opracowują samoloty zasilane bateriami, mogące startować i lądować pionowo, aby przewozić podróżnych na lotniska lub na krótkie wycieczki po mieście, co pozwala im ominąć korki. Mauad zdradził, że Eve rozmawiała z globalnymi dystrybutorami energii na temat stworzenia infrastruktury odpowiedniej dla elektrycznych samolotów pionowego startu i lądowania (eVTOL), w tym tak zwanych wertiportów, z których mieliby wystartować.

Kontrolowana przez producenta samolotów Embraer firma Eve zebrała do tej pory w przedsprzedaży 2850 zamówień na samoloty, z klientami w takich krajach jak Brazylia, Stany Zjednoczone, Indie i Francja.

Wybrane dla Ciebie
Poważny wypadek Xiaomi SU7. Kierowca był zakleszczony w płonącym aucie
Poważny wypadek Xiaomi SU7. Kierowca był zakleszczony w płonącym aucie
Kia EV5 wyceniona w Polsce. Wiemy, ile kosztuje elektryczny SUV z Korei
Kia EV5 wyceniona w Polsce. Wiemy, ile kosztuje elektryczny SUV z Korei
Pierwsza jazda: Tak jeździ 1000 KM po torze i w terenie. Na prawym fotelu w elektrycznym Porsche Cayenne
Pierwsza jazda: Tak jeździ 1000 KM po torze i w terenie. Na prawym fotelu w elektrycznym Porsche Cayenne
Pierwsza jazda: Nowe Subaru Uncharted i odświeżona Solterra – przyszłość marki w Europie
Pierwsza jazda: Nowe Subaru Uncharted i odświeżona Solterra – przyszłość marki w Europie
Pierwsza jazda: DS No4 - premium po francusku
Pierwsza jazda: DS No4 - premium po francusku
Elektryczne Ferrari staje się faktem. Włosi pokazali mi kluczowe składniki i parametry techniczne
Elektryczne Ferrari staje się faktem. Włosi pokazali mi kluczowe składniki i parametry techniczne
Niemcy nie chcą unijnego zakazu. Friedrich Merz mówi wprost
Niemcy nie chcą unijnego zakazu. Friedrich Merz mówi wprost
Lexus wie, jak ułatwić życie. Ładowanie elektryka to już nie powieść Kafki
Lexus wie, jak ułatwić życie. Ładowanie elektryka to już nie powieść Kafki
Tesla traci w Niemczech, podczas gdy inni zyskują. Chińczycy depczą po piętach
Tesla traci w Niemczech, podczas gdy inni zyskują. Chińczycy depczą po piętach
Polska premiera: Lexus ES – przygotowany do nowej roli
Polska premiera: Lexus ES – przygotowany do nowej roli
Ile przejedzie elektryk na odzyskanej energii? Po odpowiedź zjechałem Cuprą Tavascan z jednej z najwyższych dróg Europy
Ile przejedzie elektryk na odzyskanej energii? Po odpowiedź zjechałem Cuprą Tavascan z jednej z najwyższych dróg Europy
Nowa Dacia za 3900 euro? Wystarczy być mniej zamożnym Włochem
Nowa Dacia za 3900 euro? Wystarczy być mniej zamożnym Włochem