Światła Audi A6 e‑trona w czasie ładowania wyświetlą obraz jak w kinie
Na chińskim salonie samochodowym Auto Shanghai Audi pokazało nowy, koncepcyjny model zbudowany na platformie PPE o rewelacyjnie krótkim czasie ładowania i z przełomowym oświetleniem. W czasie uzupełniania energii będzie można wyświetlać obrazy na ścianie.
19.04.2021 | aktual.: 10.03.2023 15:53
Audi A6 e-tron concept pokazuje, jak będzie wyglądał znany model, ale bazujący na nowej platformie PPE (Premium Platform Electric), którą przeznaczono wyłącznie dla aut elektrycznych. Nie jest to jednak ta sama konstrukcja co stosowana w Porsche Taycanie czy e-tronie GT.
PPE jest zupełnie nowa, a pierwsze auta produkcyjne zbudowane na niej pojawią się dopiero w połowie 2022 r. Ma być wykorzystywana również w mniejszych elektrycznych modelach, w tym w SUV-ach, dzięki większej "elastyczności" przy projektowaniu samochodów o większym prześwicie.
Limuzyna z nadwoziem Sportback mierzy 4,96 m długości, 1,96 m szerokości i 1,44 m wysokości. Jest zarazem elegancka i dynamiczna, a do tego bardzo użyteczna jak na elektryka. Co ważne, niemal w niezmienionym kształcie trafi do produkcji.
Imponujące oświetlenie
Warte podkreślenia są światła zbudowane w technologii Digital Matrix LED, co pozwala konfigurować grafikę świateł do jazdy dziennej. Z kolei światła drogowe mogą wyświetlać niemal dowolne obrazy na ścianie przed autem, niczym w kinie, co może się przydać w trakcie ładowania.
Boczne światła mogą wyświetlać komunikaty i symbole ostrzegawcze dla innych uczestników ruchu. Oczywiście to wszystko trafi do produkcji, jeśli zostanie homologowane, a tym samym wcześniej dopuszczone przez odpowiednie przepisy.
Osiągi też są świetne
Dwa silniki elektryczne realizujące napęd quattro zapewniają maksymalną moc 350 kW (476 KM) i maksymalne 800 Nm momentu obrotowego. Dzięki takim parametrom limuzyna ma się rozpędzać do 100 km/h w czasie krótszym niż 4 sekundy.
Bardzo szybkie jest również ładowanie akumulatora o pojemności 100 kWh, który ma zapewnić zasięg 700 km, zgodnie z normą WLTP. Technologia szybkiego ładowania 800V ma pozwolić w 10 minut podładować akumulator tak, by zapewnić kolejne 300 km zasięgu. Dzięki maksymalnej mocy prądu ładowania 270 kW, uzupełnienie baterii z poziomu od 5 do 80 proc. ma trwać mniej niż 25 min.
Bardzo dobre osiągi auta i równie imponujące "osiągi" akumulatora mają zatrzeć różnice funkcjonalne pomiędzy samochodem elektrycznym a spalinowym. Dzięki temu klienci Audi, podobnie jak już teraz Porsche (patrz Taycan), mają się przekonać do takich aut i zrozumieć, że nie ma między nimi różnicy podczas użytkowania.