Światła Audi A6 e-trona w czasie ładowania wyświetlą obraz jak w kinie

Światła Audi A6 e‑trona w czasie ładowania wyświetlą obraz jak w kinie

Audi A6 e-tron concept
Audi A6 e-tron concept
Źródło zdjęć: © fot. mat. prasowe / Audi
Marcin Łobodziński
19.04.2021 11:11, aktualizacja: 10.03.2023 15:53

Na chińskim salonie samochodowym Auto Shanghai Audi pokazało nowy, koncepcyjny model zbudowany na platformie PPE o rewelacyjnie krótkim czasie ładowania i z przełomowym oświetleniem. W czasie uzupełniania energii będzie można wyświetlać obrazy na ścianie.

Audi A6 e-tron concept pokazuje, jak będzie wyglądał znany model, ale bazujący na nowej platformie PPE (Premium Platform Electric), którą przeznaczono wyłącznie dla aut elektrycznych. Nie jest to jednak ta sama konstrukcja co stosowana w Porsche Taycanie czy e-tronie GT.

PPE jest zupełnie nowa, a pierwsze auta produkcyjne zbudowane na niej pojawią się dopiero w połowie 2022 r. Ma być wykorzystywana również w mniejszych elektrycznych modelach, w tym w SUV-ach, dzięki większej "elastyczności" przy projektowaniu samochodów o większym prześwicie.

Audi A6 e-tron concept
Audi A6 e-tron concept© fot. mat. prasowe / Audi

Limuzyna z nadwoziem Sportback mierzy 4,96 m długości, 1,96 m szerokości i 1,44 m wysokości. Jest zarazem elegancka i dynamiczna, a do tego bardzo użyteczna jak na elektryka. Co ważne, niemal w niezmienionym kształcie trafi do produkcji.

Imponujące oświetlenie

Warte podkreślenia są światła zbudowane w technologii Digital Matrix LED, co pozwala konfigurować grafikę świateł do jazdy dziennej. Z kolei światła drogowe mogą wyświetlać niemal dowolne obrazy na ścianie przed autem, niczym w kinie, co może się przydać w trakcie ładowania.

Boczne światła mogą wyświetlać komunikaty i symbole ostrzegawcze dla innych uczestników ruchu. Oczywiście to wszystko trafi do produkcji, jeśli zostanie homologowane, a tym samym wcześniej dopuszczone przez odpowiednie przepisy.

Audi A6 e-tron concept
Audi A6 e-tron concept© fot. mat. prasowe / Audi

Osiągi też są świetne

Dwa silniki elektryczne realizujące napęd quattro zapewniają maksymalną moc 350 kW (476 KM) i maksymalne 800 Nm momentu obrotowego. Dzięki takim parametrom limuzyna ma się rozpędzać do 100 km/h w czasie krótszym niż 4 sekundy.

Audi A6 e-tron concept
Audi A6 e-tron concept© fot. mat. prasowe / Audi

Bardzo szybkie jest również ładowanie akumulatora o pojemności 100 kWh, który ma zapewnić zasięg 700 km, zgodnie z normą WLTP. Technologia szybkiego ładowania 800V ma pozwolić w 10 minut podładować akumulator tak, by zapewnić kolejne 300 km zasięgu. Dzięki maksymalnej mocy prądu ładowania 270 kW, uzupełnienie baterii z poziomu od 5 do 80 proc. ma trwać mniej niż 25 min.

Bardzo dobre osiągi auta i równie imponujące "osiągi" akumulatora mają zatrzeć różnice funkcjonalne pomiędzy samochodem elektrycznym a spalinowym. Dzięki temu klienci Audi, podobnie jak już teraz Porsche (patrz Taycan), mają się przekonać do takich aut i zrozumieć, że nie ma między nimi różnicy podczas użytkowania.

  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
[1/18]
Źródło artykułu:WP Autokult
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)