Szokująca zmiana w Europie. Tesla wyprzedzona przez Chińczyków!

Z pewnością mało kto się spodziewał, że Chińczycy mogą w tym roku aż tak urosnąć w siłę. Tymczasem jedna z tamtejszych marek może obecnie pochwalić się w Europie większą sprzedażą niż Tesla.

COLMA, CALIFORNIA - MAY 16: Brand new Tesla cars are displayed on the sales lot at a Tesla dealership on May 16, 2023 in Colma, California. According to a report by the U.S. Commerce Department, consumer spending was up in April with help from a strong jobs market and easing inflation. Restaurants and bars saw a 0.6 percent increase in sales and retail sales were up 0.4 percent. (Photo by Justin Sullivan/Getty Images)Tesla traci względem nie tylko europejskiej konkurencji
Źródło zdjęć: © GETTY | Justin Sullivan
Kamil Niewiński

Tesla zdecydowanie zdominowała pierwszą połowę 2023 r. Model Y był przecież najpopularniejszym samochodem świata, a równocześnie pierwszym autem elektrycznym, które znalazło się na takiej pozycji. Początek drugiej połowy roku jednak nie jest aż tak udany. Zarówno w Chinach, jak i w Europie sprzedaż Amerykanów mocno wyhamowała i bardzo dobitnie pokazują to najnowsze statystyki.

Dane przedstawione przez firmę Dataforce zdecydowanie mogą być dla wielu osób zaskakujące. O ile bowiem niczym niespodziewanym nie jest dominująca pozycja takich koncernów, jak Volkswagen czy Stellantis, tak zagłębiając się w dalsze pozycje możemy się naprawdę mocno zdziwić.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Jechał Teslą na autopilocie. Nagle zobaczył ją przed sobą

Do tej pory zdecydowanie mogliśmy mówić o roku Tesli, dlatego też wynik całej marki na poziomie 15 139 egzemplarzy wcale nie jest jakiś oszałamiający. Tym bardziej, jeżeli obok postawimy markę MG, będącą częścią chińskiego koncernu SAIC. Oczywiście MG na europejskim rynku funkcjonuje już od paru dobrych lat, lecz wynik na poziomie 15 991 sprzedanych egzemplarzy jest jak na nią wprost wyborny.

MG4 XPOWER
MG4 Electric XPOWER © Materiały prasowe | MG

Najlepiej sprzedającym się modelem jest MG ZS, który z dorobkiem 6448 sprzedanych sztuk wbił się nawet do zestawienia 50 najlepiej sprzedających się modeli na Starym Kontynencie. Tesla Model Y może co prawda pochwalić się sprzedażą 9775 egzemplarzy, lecz popularność aut MG rozłożona jest o wiele równiej pomiędzy inne modele. Tym samym chińska marka zdołała wyprzedzić Teslę, co jest dla niej osiągnięciem naprawdę imponującym!

Wybrane dla Ciebie

Test: Mercedes-Benz CLA 250e Shooting Brake – konieczne minimum
Test: Mercedes-Benz CLA 250e Shooting Brake – konieczne minimum
UE przecenia plug-iny. Nie są o wiele lepsze niż zwykłe hybrydy
UE przecenia plug-iny. Nie są o wiele lepsze niż zwykłe hybrydy
Hyundai pokazał kolejnego dzikusa na prąd. To Ioniq 6
Hyundai pokazał kolejnego dzikusa na prąd. To Ioniq 6
Wszystko, czego nie wiedzieliście o akumulatorach trakcyjnych. Porsche zdradziło mi sekrety swojego zamkniętego laboratorium w Weissach
Wszystko, czego nie wiedzieliście o akumulatorach trakcyjnych. Porsche zdradziło mi sekrety swojego zamkniętego laboratorium w Weissach
Polacy się rzucili na chińskie auto. Przy takiej cenie to nic dziwnego
Polacy się rzucili na chińskie auto. Przy takiej cenie to nic dziwnego
Moc i moment jak w holowniku. Rivian prezentuje modele w wersji Quad
Moc i moment jak w holowniku. Rivian prezentuje modele w wersji Quad
Bentley EXP 15 zapowiada przyszłego elektryka marki. Takich drzwi dawno nie widzieliśmy
Bentley EXP 15 zapowiada przyszłego elektryka marki. Takich drzwi dawno nie widzieliśmy
Lamborghini Urus pozostanie hybrydą w kolejnej generacji. Elektryk przesunięty w czasie
Lamborghini Urus pozostanie hybrydą w kolejnej generacji. Elektryk przesunięty w czasie
Kia EV5 wjeżdża do Europy. Na razie w okrojonym składzie
Kia EV5 wjeżdża do Europy. Na razie w okrojonym składzie
Nowa KIA EV6 wjeżdża do salonów. Znamy ceny
Nowa KIA EV6 wjeżdża do salonów. Znamy ceny
Nowe samochody papieża Leona XIV. Takich jeszcze w Watykanie nie było
Nowe samochody papieża Leona XIV. Takich jeszcze w Watykanie nie było
Wywiad: Szef Audi Gernot Döllner tłumaczy wycofanie się z pełnej elektryfikacji marki
Wywiad: Szef Audi Gernot Döllner tłumaczy wycofanie się z pełnej elektryfikacji marki