Chińczycy testują w Polsce. Myśleli, że kamuflaż wszystkich zmyli

Prototypy z całego świata coraz częściej testowane są w Polsce. Przyłapaliśmy jeden z takich samochodów na ładowarce przy autostradzie A2. Prawdopodobnie jest to Geely Galaxy E5, które ma dopiero pojawić się w Europie.

Prototyp - najprawdopodobniej to Geely Galaxy E5Prototyp - najprawdopodobniej to Geely Galaxy E5
Źródło zdjęć: © WP Autokult | Redakcja Autokult
Mateusz Lubczański

Identyfikacja auta oczywiście nie jest prosta, a kamuflaż to najmniejszy problem. Samochód jest SUV-em i mocno czerpie z tyłu chociażby z linii Porsche Macana. Przednie reflektory nie przypominają żadnej marki, co sprawia, że pojazd wtopiłby się w tłum – gdyby nie fikuśne wzory oklejenia ukrywającego kształty.

Geely Galaxy E5
Geely Galaxy E5 © WP Autokult

Nie pomogła też identyfikacja tablic rejestracyjnych przez Ubezpieczeniowy Fundusz Gwarancyjny. Jednak można wysnuć wniosek, że jest to Geely Galaxy E5. Potwierdza to również wzór felg, który zgadza się z kołami używanymi na prototypach w Stanach Zjednoczonych.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Nowe Audi Q7 - zmian niewiele, ale powód istotny

Galaxy to nowa marka chińskiego potentata, która ma być globalnym graczem. Model E w Chinach będzie kosztować – w przeliczeniu – od 75 do 100 tys. zł. Ma on być całkowicie elektryczny, hybrydy są bowiem oznaczane literą L.

Geely jest m.in. właścicielem marek Volvo, Polestar, Lotus oraz LEVC (londyńskie taksówki). Do tego eksperymentuje w Europie z Lynk&Co, produkuje również auta pod marką Zeekr.

  • Prototyp - najprawdopodobniej to Geely Galaxy E5
  • Prototyp - najprawdopodobniej to Geely Galaxy E5
  • Prototyp - najprawdopodobniej to Geely Galaxy E5
  • Prototyp - najprawdopodobniej to Geely Galaxy E5
  • Prototyp - najprawdopodobniej to Geely Galaxy E5
[1/5] Prototyp - najprawdopodobniej to Geely Galaxy E5 Źródło zdjęć: WP Autokult | Redakcja Autokult

Wybrane dla Ciebie

Test: Mercedes-Benz CLA 250e Shooting Brake – konieczne minimum
Test: Mercedes-Benz CLA 250e Shooting Brake – konieczne minimum
UE przecenia plug-iny. Nie są o wiele lepsze niż zwykłe hybrydy
UE przecenia plug-iny. Nie są o wiele lepsze niż zwykłe hybrydy
Hyundai pokazał kolejnego dzikusa na prąd. To Ioniq 6
Hyundai pokazał kolejnego dzikusa na prąd. To Ioniq 6
Wszystko, czego nie wiedzieliście o akumulatorach trakcyjnych. Porsche zdradziło mi sekrety swojego zamkniętego laboratorium w Weissach
Wszystko, czego nie wiedzieliście o akumulatorach trakcyjnych. Porsche zdradziło mi sekrety swojego zamkniętego laboratorium w Weissach
Polacy się rzucili na chińskie auto. Przy takiej cenie to nic dziwnego
Polacy się rzucili na chińskie auto. Przy takiej cenie to nic dziwnego
Moc i moment jak w holowniku. Rivian prezentuje modele w wersji Quad
Moc i moment jak w holowniku. Rivian prezentuje modele w wersji Quad
Bentley EXP 15 zapowiada przyszłego elektryka marki. Takich drzwi dawno nie widzieliśmy
Bentley EXP 15 zapowiada przyszłego elektryka marki. Takich drzwi dawno nie widzieliśmy
Lamborghini Urus pozostanie hybrydą w kolejnej generacji. Elektryk przesunięty w czasie
Lamborghini Urus pozostanie hybrydą w kolejnej generacji. Elektryk przesunięty w czasie
Kia EV5 wjeżdża do Europy. Na razie w okrojonym składzie
Kia EV5 wjeżdża do Europy. Na razie w okrojonym składzie
Nowa KIA EV6 wjeżdża do salonów. Znamy ceny
Nowa KIA EV6 wjeżdża do salonów. Znamy ceny
Nowe samochody papieża Leona XIV. Takich jeszcze w Watykanie nie było
Nowe samochody papieża Leona XIV. Takich jeszcze w Watykanie nie było
Wywiad: Szef Audi Gernot Döllner tłumaczy wycofanie się z pełnej elektryfikacji marki
Wywiad: Szef Audi Gernot Döllner tłumaczy wycofanie się z pełnej elektryfikacji marki