Tak ma brzmieć Hyundai Ioniq 5 N. Nie tylko warczy, ale i strzela z "wydechu"

Premiera pierwszej elektrycznej N-ki coraz bliżej. Tymczasem Koreańczycy podgrzewają atmosferę, odsłaniając kolejne szczegóły. Teraz opublikowali film zapowiadający debiut Hyundaia Ioniqa 5 N, na którym możemy wreszcie usłyszeć, czego spodziewać się po zapowiadanym systemie N Sound Plus. Efekt? Posłuchajcie sami.

Hyundai Ioniq 5 NHyundai Ioniq 5 N
Źródło zdjęć: © Materiały prasowe | Hyundai
Filip Buliński

Po ogromnym sukcesie i30 N oraz genialnym i20 N, sportowa sekcja Hyundaia nie składa broni i szykuje się właśnie do debiutu pierwszego elektryka spod znaku magicznej litery. Na razie Hyundai nie ujawnił zbyt wielu detali technicznych. Były szef sekcji N Albert Biermann zdradził jednak, że możemy spodziewać się mocy na poziomie ok. 600 KM.

Można więc liczyć, że Ioniq 5 N nie będzie identyczny jak Kia EV6 GT, z którą dzieli platformę E-GMP. Pamiętając możliwości dotychczasowych "eNek", można się spodziewać, że hyundai będzie prowadził się wręcz wyśmienicie. Ciekawie zapowiada się także system N Sound Plus, którym ma dysponować ioniq, co sprawi, że jeździe nie będzie towarzyszył jedynie bezduszny szum. Koreańczycy właśnie podzielili się krótkim filmem, w którym możemy co nieco usłyszeć.

Hyundai N | IONIQ 5 N Teaser – Episode 2

Tak, poza warczeniem i wchodzeniem na obroty słychać też "strzały" z "wydechu" przy odpuszczaniu gazu. Z pewnością zauważyliście też łopatki. To zasługa system Virtual Grin Shift, która ma imitować zmiany biegów. Rzecz jasna przekładnia w hyundaiu jest jednostopniowa, ale elektronika skutecznie podkręci emocję, byśmy mogli trochę pobawić się łopatkami, a przy okazji stopniować wspomniany dźwięk.

Co ciekawe, samych dźwięków ma być więcej do wyboru. Nie spodziewałbym się jednak soczystej melodii V8. Czy takie rozwiązanie przypadnie do gustu odbiorcom? Na pierwszy rzut oka wydaje się znacznie lepsze, niż zwykły, cichy świst, który w mgnieniu oka zagłuszy szum wiatru.

Niebawem się o tym przekonamy. Wirtualne biegi i dogrywany dźwięk to niejedyne opcje, które szykuje producent. Na pokładzie znajdzie się także tryb driftu, który, jak również można zobaczyć na filmie, powinien przynieść sporo frajdy. Hyundai zapowiedział debiut Ioniqa 5 N podczas Goodwood Festival of Speed, który odbędzie się w dniach 13-16 czerwca.

Wybrane dla Ciebie
Porsche uzupełnia ofertę elektrycznego Macana. Pora na GTS-a
Porsche uzupełnia ofertę elektrycznego Macana. Pora na GTS-a
Pierwsza jazda: Volvo ES90 - dla nowej generacji klientów
Pierwsza jazda: Volvo ES90 - dla nowej generacji klientów
Pierwsza jazda: Kia EV4 - kluczowy model w elektrycznym segmencie
Pierwsza jazda: Kia EV4 - kluczowy model w elektrycznym segmencie
Gigant inwestuje w Polsce. Wiemy, czemu chce produkować u nas
Gigant inwestuje w Polsce. Wiemy, czemu chce produkować u nas
Czy używane Tesle staniały przez Elona? Jeden model trzyma wartość jak szalony
Czy używane Tesle staniały przez Elona? Jeden model trzyma wartość jak szalony
Oto nowe auto z Chin. Zapomnieli, że zdjęcia pojawią się w sieci
Oto nowe auto z Chin. Zapomnieli, że zdjęcia pojawią się w sieci
Pierwsza jazda prototypową Toyotą C-HR+ - Japończycy odrobili lekcje
Pierwsza jazda prototypową Toyotą C-HR+ - Japończycy odrobili lekcje
Nowe zasady programu NaszEauto bez wykluczeń dla chińskich aut
Nowe zasady programu NaszEauto bez wykluczeń dla chińskich aut
Tęskniliście za klasyką w Mercedesach? Vision Iconic ją przywraca
Tęskniliście za klasyką w Mercedesach? Vision Iconic ją przywraca
Poważny wypadek Xiaomi SU7. Kierowca był zakleszczony w płonącym aucie
Poważny wypadek Xiaomi SU7. Kierowca był zakleszczony w płonącym aucie
Kia EV5 wyceniona w Polsce. Wiemy, ile kosztuje elektryczny SUV z Korei
Kia EV5 wyceniona w Polsce. Wiemy, ile kosztuje elektryczny SUV z Korei
Pierwsza jazda: Tak jeździ 1000 KM po torze i w terenie. Na prawym fotelu w elektrycznym Porsche Cayenne
Pierwsza jazda: Tak jeździ 1000 KM po torze i w terenie. Na prawym fotelu w elektrycznym Porsche Cayenne