Tak wygląda tuning przyszłości. Brabus zwiększył zasięg w Mercedesie EQS

Modyfikacje aut elektrycznych to spore wyzwanie dla tunerów. Mimo to są firmy gotowe, by podjąć wyzwanie. Na przykład Brabus, który właśnie pochwalił się modyfikacjami Mercedesa EQS. Ci, którzy liczą na przyrosty mocy mogą być jednak zawiedzeni.

Brabus EQSBrabus EQS
Źródło zdjęć: © mat. prasowe / Brabus
Aleksander Ruciński
3

Tuning auta elektrycznego to skomplikowana kwestia dla firm dotychczas wyspecjalizowanych w typowo mechanicznych modyfikacjach i chiptuningu jednostek spalinowych. Rozwój elektromobilności z pewnością będzie dla nich niemałą rewolucją. Uznane warsztaty nie zamierzają jednak składać broni, a prezentowane dzieło jest tego najlepszym przykładem.

To EQS spod ręki Brabusa - utytułowanego tunera, który wielokrotnie zasłynął ogromnymi przyrostami mocy w spektakularnych projektach. W tym przypadku cel był jednak zupełnie inny - Niemcy skupili się przede wszystkim na aerodynamice.

Tak powstał pakiet mający na celu obniżenie oporów powietrza i tym samym zwiększenie zasięgu. W jego skład wchodzi przede wszystkim zmniejszony prześwit - o 15 mm z przodu i 20 mm z tyłu, zmodyfikowany tylny dyfuzor czy delikatne dokładki w tylnej części progów.

Brabus EQS
Brabus EQS © mat. prasowe / Brabus

Nie bez znaczenia są też felgi o specjalnym wzorze oferowane w rozmiarach 20-22 cali. Co ciekawe, Brabus twierdzi, że wspomniane zmiany owocują również poprawą stabilności przy wyższych prędkościach. Warto wspomnieć, że EQS jest w stanie rozpędzić się maksymalnie do 210 km/h.

Brabus nie przedstawił żadnych oficjalnych danych dokumentujących korzyści ze swojego pakietu. Nieoficjalnie mówi się jednak nawet o dodatkowych 50 km zasięgu wynikających z poprawionej aerodynamiki. Do tego trzeba dorzucić atrakcyjniejszy wygląd, który pozwoli wyróżnić się na tle seryjnych egzemplarzy.

  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
[1/19] Źródło zdjęć: |

Wybrane dla Ciebie

Nowe Renault 4 wycenione w Polsce. Do wyboru dwie wersje napędu
Nowe Renault 4 wycenione w Polsce. Do wyboru dwie wersje napędu
Oto najmocniejszy Opel w gamie. Tak, jest elektryczny
Oto najmocniejszy Opel w gamie. Tak, jest elektryczny
Škoda Enyaq RS Race korzysta z biokompozytów. To jak carbon, tylko z lnu
Škoda Enyaq RS Race korzysta z biokompozytów. To jak carbon, tylko z lnu
Kierowcy są zaskoczeni, gdy widzą taki komunikat. Oto co oznacza
Kierowcy są zaskoczeni, gdy widzą taki komunikat. Oto co oznacza
Chińskie auto trafi do "Gran Turismo". Po raz pierwszy w historii
Chińskie auto trafi do "Gran Turismo". Po raz pierwszy w historii
Trump ma pozbyć się tesli, którą kupił przed trzema miesiącami. To efekt kłótni z Muskiem
Trump ma pozbyć się tesli, którą kupił przed trzema miesiącami. To efekt kłótni z Muskiem
Test: Škoda Elroq 50 – gdyby tylko nie ta cyfryzacja
Test: Škoda Elroq 50 – gdyby tylko nie ta cyfryzacja
Test: Ford Capri AWD 340 KM - po prostu tańszy od Volkswagena
Test: Ford Capri AWD 340 KM - po prostu tańszy od Volkswagena
Toyota wprowadza hybrydę do najmniejszych aut. Aygo X Hybrid różni się nie tylko napędem
Toyota wprowadza hybrydę do najmniejszych aut. Aygo X Hybrid różni się nie tylko napędem
Test: BMW M5 Touring - największy skalpel świata
Test: BMW M5 Touring - największy skalpel świata
Szef sprzedaży Volkswagena wskazał problem Tesli. Zapowiada dominację niemieckiego koncernu
Szef sprzedaży Volkswagena wskazał problem Tesli. Zapowiada dominację niemieckiego koncernu
Pierwsza jazda: Renault Austral – Francuzi posłuchali kierowców
Pierwsza jazda: Renault Austral – Francuzi posłuchali kierowców