Kokpit Mercedesa EQS jest jak jeden wielki ekran. Ma 141 cm szerokości
Nowa limuzyna Mercedesa, będąca elektrycznym odpowiednikiem kultowej Klasy S, imponuje techniką, choć jeszcze nie widzieliśmy auta. Producent pokazał zdjęcia wnętrza EQS, przy którym najnowsza S-ka wygląda dość ubogo. Pod warunkiem, że luksusem są ekrany.
29.03.2021 | aktual.: 13.03.2023 09:57
Tak jak chwalimy się wielością swojego telewizora, tak po premierze Mercedesa EQS będzie można chwalić się najbardziej imponującymi ekranami na rynku. Są to trzy wielkie monitory dotykowe przykryte taflą szkła o szerokości 141 cm.
Kierowca i pasażer mają przed sobą dwa o przekątnej 12,3 cala, natomiast środkowy ma 12,8 cala. Ten po stronie kierowcy jest opcją. Ekran nie działa, kiedy kierowca podróżuje sam, a w dodatku potrafi się wygasić, jeśli kierowca na niego patrzy. Całością zarządza 8-rdzeniowy procesor z pamięcią RAM 24 GB.
Z ciekawszych liczb można jeszcze wymienić 12 haptycznych paneli pod ekranami, które "odpowiedzą" na dotyk w taki sposób, że poczujesz, jakbyś je naciskał. Inny rodzaj przycisków ma przypominać technologię 3D Touch stosowaną w starszych generacjach iPhone’ów. Cały szklany panel na być wykonany z takiego materiału, żeby był odporny na zarysowania i łatwy do utrzymania w czystości.
Hyperscreen - bo tak się nazywa panel - obsługuje najnowszą wersję systemu informacyjno-rozrywkowego MBUX, który wykorzystuje sztuczną inteligencję do przewidywania tego, co pasażerowie zamierzają zrobić, zanim wykonają jakiekolwiek ruchy. W zależności od sytuacji kluczowe funkcje mają się pojawiać na ekranie. Sztuczną inteligencję wykorzystuje także funkcja Energizing, która po podłączeniu do smarthatcha może sama decydować o tym, czy potrzebujesz relaksu, czy pobudzenia.
Zobacz także
Mercedes zapowiada, że filtry HEPA mają zatrzymywać do 99 proc. zanieczyszczeń powietrza, które trafi do kabiny, a jeśli zaistnieje taka potrzeba, powietrze może zostać zjonizowane lub perfumowane.
Mercedes EQS będzie jednym z najcichszych samochodów, jaki kiedykolwiek oferowano, pomimo mocy 476 KM, która z całą pewnością zapewni świetne osiągi. Napęd elektryczny ma też zapewnić jazdę na dystansie ponad 700 km na jednym ładowaniu. Akumulatory mają pojemność do 108 kWh.