Kokpit Mercedesa EQS jest jak jeden wielki ekran. Ma 141 cm szerokości

Nowa limuzyna Mercedesa, będąca elektrycznym odpowiednikiem kultowej Klasy S, imponuje techniką, choć jeszcze nie widzieliśmy auta. Producent pokazał zdjęcia wnętrza EQS, przy którym najnowsza S-ka wygląda dość ubogo. Pod warunkiem, że luksusem są ekrany.

Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
Marcin Łobodziński

Tak jak chwalimy się wielością swojego telewizora, tak po premierze Mercedesa EQS będzie można chwalić się najbardziej imponującymi ekranami na rynku. Są to trzy wielkie monitory dotykowe przykryte taflą szkła o szerokości 141 cm.

Kierowca i pasażer mają przed sobą dwa o przekątnej 12,3 cala, natomiast środkowy ma 12,8 cala. Ten po stronie kierowcy jest opcją. Ekran nie działa, kiedy kierowca podróżuje sam, a w dodatku potrafi się wygasić, jeśli kierowca na niego patrzy. Całością zarządza 8-rdzeniowy procesor z pamięcią RAM 24 GB.

Z ciekawszych liczb można jeszcze wymienić 12 haptycznych paneli pod ekranami, które "odpowiedzą" na dotyk w taki sposób, że poczujesz, jakbyś je naciskał. Inny rodzaj przycisków ma przypominać technologię 3D Touch stosowaną w starszych generacjach iPhone’ów. Cały szklany panel na być wykonany z takiego materiału, żeby był odporny na zarysowania i łatwy do utrzymania w czystości.

Mercedes EQS
Mercedes EQS © fot. mat. prasowe / Daimler

Hyperscreen - bo tak się nazywa panel - obsługuje najnowszą wersję systemu informacyjno-rozrywkowego MBUX, który wykorzystuje sztuczną inteligencję do przewidywania tego, co pasażerowie zamierzają zrobić, zanim wykonają jakiekolwiek ruchy. W zależności od sytuacji kluczowe funkcje mają się pojawiać na ekranie. Sztuczną inteligencję wykorzystuje także funkcja Energizing, która po podłączeniu do smarthatcha może sama decydować o tym, czy potrzebujesz relaksu, czy pobudzenia.

Mercedes zapowiada, że filtry HEPA mają zatrzymywać do 99 proc. zanieczyszczeń powietrza, które trafi do kabiny, a jeśli zaistnieje taka potrzeba, powietrze może zostać zjonizowane lub perfumowane.

Mercedes EQS będzie jednym z najcichszych samochodów, jaki kiedykolwiek oferowano, pomimo mocy 476 KM, która z całą pewnością zapewni świetne osiągi. Napęd elektryczny ma też zapewnić jazdę na dystansie ponad 700 km na jednym ładowaniu. Akumulatory mają pojemność do 108 kWh.

  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
[1/20] Źródło zdjęć: |
Wybrane dla Ciebie
Poważny wypadek Xiaomi SU7. Kierowca był zakleszczony w płonącym aucie
Poważny wypadek Xiaomi SU7. Kierowca był zakleszczony w płonącym aucie
Kia EV5 wyceniona w Polsce. Wiemy, ile kosztuje elektryczny SUV z Korei
Kia EV5 wyceniona w Polsce. Wiemy, ile kosztuje elektryczny SUV z Korei
Pierwsza jazda: Tak jeździ 1000 KM po torze i w terenie. Na prawym fotelu w elektrycznym Porsche Cayenne
Pierwsza jazda: Tak jeździ 1000 KM po torze i w terenie. Na prawym fotelu w elektrycznym Porsche Cayenne
Pierwsza jazda: Nowe Subaru Uncharted i odświeżona Solterra – przyszłość marki w Europie
Pierwsza jazda: Nowe Subaru Uncharted i odświeżona Solterra – przyszłość marki w Europie
Pierwsza jazda: DS No4 - premium po francusku
Pierwsza jazda: DS No4 - premium po francusku
Elektryczne Ferrari staje się faktem. Włosi pokazali mi kluczowe składniki i parametry techniczne
Elektryczne Ferrari staje się faktem. Włosi pokazali mi kluczowe składniki i parametry techniczne
Niemcy nie chcą unijnego zakazu. Friedrich Merz mówi wprost
Niemcy nie chcą unijnego zakazu. Friedrich Merz mówi wprost
Lexus wie, jak ułatwić życie. Ładowanie elektryka to już nie powieść Kafki
Lexus wie, jak ułatwić życie. Ładowanie elektryka to już nie powieść Kafki
Tesla traci w Niemczech, podczas gdy inni zyskują. Chińczycy depczą po piętach
Tesla traci w Niemczech, podczas gdy inni zyskują. Chińczycy depczą po piętach
Polska premiera: Lexus ES – przygotowany do nowej roli
Polska premiera: Lexus ES – przygotowany do nowej roli
Ile przejedzie elektryk na odzyskanej energii? Po odpowiedź zjechałem Cuprą Tavascan z jednej z najwyższych dróg Europy
Ile przejedzie elektryk na odzyskanej energii? Po odpowiedź zjechałem Cuprą Tavascan z jednej z najwyższych dróg Europy
Nowa Dacia za 3900 euro? Wystarczy być mniej zamożnym Włochem
Nowa Dacia za 3900 euro? Wystarczy być mniej zamożnym Włochem