Ten samochód będą rozsyłać w paczkach. Poznajcie Luvly O 

Szwedzka firma Luvly zaprezentowała światu swój pierwszy pojazd określany literą O. Ten nietuzinkowy elektryk ma być mały, tani i bardzo wydajny.

Szwedzka firma Luvly zaprezentowała swój nowy pojazd elektrycznySzwedzka firma Luvly zaprezentowała swój nowy pojazd elektryczny
Źródło zdjęć: © Luvly

"Lekki pojazd miejski" od szwedzkiej firmy Luvly waży zaledwie 380 kg, dzięki czemu jest bardzo wydajny, zużywając jedyne 6,4 kWh energii na 100 km (dobry średni wynik elektryków to około 12-14 kWh/100 km). Co ciekawe, akumulator będzie można swobodnie wyjąć i naładować w domu. Wystarczy do tego standardowe gniazdko 220-230 V. Prędkość maksymalna, jaką może osiągnąć ten maluszek, to 90 km/h.

Samochód będzie mały i bardzo wydajny
Samochód będzie mały i bardzo wydajny © Luvly

Rozmiary szwedzkiego Luvly O to 270 cm długości, 153 cm szerokości i 144 cm wysokości, także pojazd jest przeznaczony głównie dla określonej kierowców. W środku jest miejsce dla dwóch osób i bagażnik o pojemności 267 litrów. Nadwozie samochodu zostało zbudowane z kompozytów i zawiera dodatkowe materiały piankowe, mające zapewnić odpowiedni poziom bezpieczeństwa swoim pasażerom. 

Luvly O będzie rozsyłany po świecie w płaskich paczkach
Luvly O będzie rozsyłany po świecie w płaskich paczkach © Luvly

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Elektryczny pojazd z Polski dla listonoszy. Mieliśmy okazję się nim przejechać

Nowatorska będzie też dystrybucja – szwedzki samochodzik został zaprojektowany tak, aby można go było rozsyłać po świecie w płaskich paczkach. Auta nie będą schodzić z fabryk w całości, ale w częściach, które trafią do mikrofabryk, gdzie pojazd zostanie zmontowany. Luvly O ma wstępnie kosztować około 10 tys. euro, choć jeśli firma otrzyma odpowiednie dotacje, to cena może drastycznie spaść.

Wybrane dla Ciebie

Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Idą nowe wymogi UE. Samochody mogą znów podrożeć
Idą nowe wymogi UE. Samochody mogą znów podrożeć
Polacy w Niemieckiej fabryce. Chcą zmian i miejsc w radzie zakładowej
Polacy w Niemieckiej fabryce. Chcą zmian i miejsc w radzie zakładowej
Tesla Model Y Performance wjechała do polskich salonów. "Telefony się urywają"
Tesla Model Y Performance wjechała do polskich salonów. "Telefony się urywają"
Test: Porsche Taycan Turbo S – król elektryków, wersja odświeżona
Test: Porsche Taycan Turbo S – król elektryków, wersja odświeżona
Na prawym fotelu w Mercedesie-AMG GT XX Concept po "świątyni prędkości" – rekord to dopiero początek
Na prawym fotelu w Mercedesie-AMG GT XX Concept po "świątyni prędkości" – rekord to dopiero początek
Kia nie chce odwrotu od elektryków. "To będzie kosztować fortunę"
Kia nie chce odwrotu od elektryków. "To będzie kosztować fortunę"
Oto nowe Volvo XC70. Fani marki nie będą zachwyceni
Oto nowe Volvo XC70. Fani marki nie będą zachwyceni
Chińczycy z kolejnym rekordem. Zrobili najszybszego elektryka na świecie
Chińczycy z kolejnym rekordem. Zrobili najszybszego elektryka na świecie