Ten samochód będą rozsyłać w paczkach. Poznajcie Luvly O 

Szwedzka firma Luvly zaprezentowała światu swój pierwszy pojazd określany literą O. Ten nietuzinkowy elektryk ma być mały, tani i bardzo wydajny.

Szwedzka firma Luvly zaprezentowała swój nowy pojazd elektrycznySzwedzka firma Luvly zaprezentowała swój nowy pojazd elektryczny
Źródło zdjęć: © Luvly

"Lekki pojazd miejski" od szwedzkiej firmy Luvly waży zaledwie 380 kg, dzięki czemu jest bardzo wydajny, zużywając jedyne 6,4 kWh energii na 100 km (dobry średni wynik elektryków to około 12-14 kWh/100 km). Co ciekawe, akumulator będzie można swobodnie wyjąć i naładować w domu. Wystarczy do tego standardowe gniazdko 220-230 V. Prędkość maksymalna, jaką może osiągnąć ten maluszek, to 90 km/h.

Samochód będzie mały i bardzo wydajny
Samochód będzie mały i bardzo wydajny © Luvly

Rozmiary szwedzkiego Luvly O to 270 cm długości, 153 cm szerokości i 144 cm wysokości, także pojazd jest przeznaczony głównie dla określonej kierowców. W środku jest miejsce dla dwóch osób i bagażnik o pojemności 267 litrów. Nadwozie samochodu zostało zbudowane z kompozytów i zawiera dodatkowe materiały piankowe, mające zapewnić odpowiedni poziom bezpieczeństwa swoim pasażerom. 

Luvly O będzie rozsyłany po świecie w płaskich paczkach
Luvly O będzie rozsyłany po świecie w płaskich paczkach © Luvly

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Elektryczny pojazd z Polski dla listonoszy. Mieliśmy okazję się nim przejechać

Nowatorska będzie też dystrybucja – szwedzki samochodzik został zaprojektowany tak, aby można go było rozsyłać po świecie w płaskich paczkach. Auta nie będą schodzić z fabryk w całości, ale w częściach, które trafią do mikrofabryk, gdzie pojazd zostanie zmontowany. Luvly O ma wstępnie kosztować około 10 tys. euro, choć jeśli firma otrzyma odpowiednie dotacje, to cena może drastycznie spaść.

Wybrane dla Ciebie
Chiński elektryk zadebiutował przed czasem. Wszystko przez testy zderzeniowe
Chiński elektryk zadebiutował przed czasem. Wszystko przez testy zderzeniowe
Pierwsza jazda prototypową Toyotą C-HR+ - Japończycy odrobili lekcje
Pierwsza jazda prototypową Toyotą C-HR+ - Japończycy odrobili lekcje
Nowe zasady programu NaszEauto bez wykluczeń dla chińskich aut
Nowe zasady programu NaszEauto bez wykluczeń dla chińskich aut
Tęskniliście za klasyką w Mercedesach? Vision Iconic ją przywraca
Tęskniliście za klasyką w Mercedesach? Vision Iconic ją przywraca
Poważny wypadek Xiaomi SU7. Kierowca był zakleszczony w płonącym aucie
Poważny wypadek Xiaomi SU7. Kierowca był zakleszczony w płonącym aucie
Kia EV5 wyceniona w Polsce. Wiemy, ile kosztuje elektryczny SUV z Korei
Kia EV5 wyceniona w Polsce. Wiemy, ile kosztuje elektryczny SUV z Korei
Pierwsza jazda: Tak jeździ 1000 KM po torze i w terenie. Na prawym fotelu w elektrycznym Porsche Cayenne
Pierwsza jazda: Tak jeździ 1000 KM po torze i w terenie. Na prawym fotelu w elektrycznym Porsche Cayenne
Pierwsza jazda: Nowe Subaru Uncharted i odświeżona Solterra – przyszłość marki w Europie
Pierwsza jazda: Nowe Subaru Uncharted i odświeżona Solterra – przyszłość marki w Europie
Pierwsza jazda: DS No4 - premium po francusku
Pierwsza jazda: DS No4 - premium po francusku
Elektryczne Ferrari staje się faktem. Włosi pokazali mi kluczowe składniki i parametry techniczne
Elektryczne Ferrari staje się faktem. Włosi pokazali mi kluczowe składniki i parametry techniczne
Niemcy nie chcą unijnego zakazu. Friedrich Merz mówi wprost
Niemcy nie chcą unijnego zakazu. Friedrich Merz mówi wprost
Lexus wie, jak ułatwić życie. Ładowanie elektryka to już nie powieść Kafki
Lexus wie, jak ułatwić życie. Ładowanie elektryka to już nie powieść Kafki