Tesla może ruszać z produkcją w Niemczech. Dostała warunkowe pozwolenie

Po miesiącach opóźnień fabryki Tesli pod Berlinem w końcu będą mogły wystartować. Firma ma produkować tam samochody i akumulatory, a cele są ambitne. Jeśli uda się je zrealizować, wielu europejskich konkurentów będzie musiało gonić.

Tesla Berlin ma ambitne celeTesla Berlin ma ambitne cele
Źródło zdjęć: © Fot. Bloomberg/Contributor
Michał Zieliński

Na początku mówiło się o połowie 2021 roku. Potem Elon Musk celował w koniec 2021. Ostatecznie teraz, w marcu 2022, amerykańska firma uzyskała warunkowe pozwolenie na wystartowanie z produkcją w Tesla Berlin – informuje AutomotiveNews Europe. Zgoda na działanie obiektu nakłada na firmę szereg obostrzeń, szczególnie dotyczących zanieczyszczeń powietrza i wody.

W Niemczech będzie powstawać Model Y, najnowszy SUV z gamy Tesli. Docelowo producent chce wytwarzać tam 500 tys. aut rocznie. Dla porównania: zakład Volkswagena w Zwickau, skąd wyjeżdżają elektryczne ID.3 i ID.4, ma moce przerobowe na 330 tys. samochodów rocznie. ElectriCity, wielki hub elektryków od Renault, celuje w 400 tys. wozów na rok.

Poza samochodami Tesla będzie produkować pod Berlinem akumulatory. Tutaj cel jest równie ambitny: 50 GWh rocznie. Dla porównania: Northvolt w swoich szwedzkich zakładach planuje wytwarzać nawet 60 GWh akumulatorów na rok, ale placówka w Gdańsku celuje już tylko w 12 – znacznie częściej spotykaną wartość. Z kolei niemiecka fabryka akumulatorów, którą planuje Volkswagen, ma wytwarzać początkowo 20 GWh, by następnie zwiększyć wydajność do 40 GWh.

Gdy więc Tesla Berlin osiągnie pełnię swoich możliwości, szybko wskoczy na lidera produkcji europejskiego rynku elektromobilności. Kwestią otwartą pozostaje, czy udało się zatrudnić odpowiednio dużą załogę. Zakład ma zapewnić 12 tys. miejsc pracy, ale jak mówił w październiku 2021 roku na łamach "Autocar" Elon Musk, pojawiały się problemy z zapełnieniem wakatów.

Źródło artykułu: WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

Polacy się rzucili na chińskie auto. Przy takiej cenie to nic dziwnego
Polacy się rzucili na chińskie auto. Przy takiej cenie to nic dziwnego
Moc i moment jak w holowniku. Rivian prezentuje modele w wersji Quad
Moc i moment jak w holowniku. Rivian prezentuje modele w wersji Quad
Bentley EXP 15 zapowiada przyszłego elektryka marki. Takich drzwi dawno nie widzieliśmy
Bentley EXP 15 zapowiada przyszłego elektryka marki. Takich drzwi dawno nie widzieliśmy
Lamborghini Urus pozostanie hybrydą w kolejnej generacji. Elektryk przesunięty w czasie
Lamborghini Urus pozostanie hybrydą w kolejnej generacji. Elektryk przesunięty w czasie
Kia EV5 wjeżdża do Europy. Na razie w okrojonym składzie
Kia EV5 wjeżdża do Europy. Na razie w okrojonym składzie
Nowa KIA EV6 wjeżdża do salonów. Znamy ceny
Nowa KIA EV6 wjeżdża do salonów. Znamy ceny
Nowe samochody papieża Leona XIV. Takich jeszcze w Watykanie nie było
Nowe samochody papieża Leona XIV. Takich jeszcze w Watykanie nie było
Wywiad: Szef Audi Gernot Döllner tłumaczy wycofanie się z pełnej elektryfikacji marki
Wywiad: Szef Audi Gernot Döllner tłumaczy wycofanie się z pełnej elektryfikacji marki
Volkswagen twierdzi, że PHEV może być oszczędny w każdych warunkach. Sprawdziłem to w Danii
Volkswagen twierdzi, że PHEV może być oszczędny w każdych warunkach. Sprawdziłem to w Danii
Elektryk Sony i Hondy traci, choć nawet nie zdążył wyjechać na drogi
Elektryk Sony i Hondy traci, choć nawet nie zdążył wyjechać na drogi
Hyundai Ioniq 9 wjeżdża do Polski. Znamy ceny rodzinnego SUV-a na prąd
Hyundai Ioniq 9 wjeżdża do Polski. Znamy ceny rodzinnego SUV-a na prąd
Pierwszy kontakt z Lexusem ES: przedłużony w standardzie
Pierwszy kontakt z Lexusem ES: przedłużony w standardzie