Tesla nadal tnie ceny. Tym razem w walce o rynek chiński

Tesla nadal chce utrzymać się na szczycie światowych list sprzedażowych, a żeby to zrobić, konieczna jest dalsza batalia o zainteresowanie w Chinach. To właśnie dlatego amerykański producent zdecydował się na kolejną obniżkę cen.

Tesla Model YTesla Model Y
Źródło zdjęć: © Materiały prasowe | Tesla
Kamil Niewiński

Tesla w 2023 r. zdecydowanie dołączyła do wojny cenowej, która została narzucona przede wszystkim przez chińskich producentów. Amerykanie już kilkukrotnie obniżali ceny swoich samochodów, co z jednej strony spotkało się z mieszaną reakcją europejskiej konkurencji, lecz z drugiej strony przyniosło wymierne efekty. Tesla Model Y była bowiem najpopularniejszym autem na świecie w I półroczu 2023 r.

Utrzymanie się na szczycie jest jednak o wiele trudniejsze niż wdrapanie się na fotel lidera, chociaż i o to nie jest rzecz jasna łatwo. Istotnym rynkiem dla Tesli w ujęciu globalnym są oczywiście Chiny, a tam twarde warunki gry narzuciły rodzime marki z BYD na czele. To właśnie dlatego Tesla postanowiła przeprowadzić kolejną obniżkę cen, tym razem skupioną tylko na Państwie Środka.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Pościg za nieprzytomnym kierowcą tesli. Samochód pędził na autopilocie

Nowy cennik wejdzie w życie 14 sierpnia i dotyczyć będzie tylko najlepiej sprzedającego się auta Tesli, czyli Model Y. Ceny zarówno wersji Long Range, jak i Performance spadną o 14 tys. juanów (ok. 7,8 tys. zł). Tym samym w Chinach Tesla Model Y Long Range będzie kosztować 299 900 juanów (ok. 168 tys. zł), zaś odmiana Performance - 349 900 juanów (ok. 196 tys. zł).

To dosadna reakcja na ostatnie wyniki Tesli w Państwie Środka. Marka zaliczyła w lipcu pierwszy spadek sprzedaży od grudnia 2022 r. biorąc pod uwagę sprzedaż z miesiąca na miesiąc, a gdy już się to stało, to o aż 31 proc. Pokazuje to bardzo dosadnie, jak niestabilny potrafi być obecnie chiński rynek, na którym ostatnio dzieje się wiele niezwykle interesujących roszad.

Wybrane dla Ciebie
Pierwsza jazda prototypową Toyotą C-HR+ - Japończycy odrobili lekcje
Pierwsza jazda prototypową Toyotą C-HR+ - Japończycy odrobili lekcje
Nowe zasady programu NaszEauto bez wykluczeń dla chińskich aut
Nowe zasady programu NaszEauto bez wykluczeń dla chińskich aut
Tęskniliście za klasyką w Mercedesach? Vision Iconic ją przywraca
Tęskniliście za klasyką w Mercedesach? Vision Iconic ją przywraca
Poważny wypadek Xiaomi SU7. Kierowca był zakleszczony w płonącym aucie
Poważny wypadek Xiaomi SU7. Kierowca był zakleszczony w płonącym aucie
Kia EV5 wyceniona w Polsce. Wiemy, ile kosztuje elektryczny SUV z Korei
Kia EV5 wyceniona w Polsce. Wiemy, ile kosztuje elektryczny SUV z Korei
Pierwsza jazda: Tak jeździ 1000 KM po torze i w terenie. Na prawym fotelu w elektrycznym Porsche Cayenne
Pierwsza jazda: Tak jeździ 1000 KM po torze i w terenie. Na prawym fotelu w elektrycznym Porsche Cayenne
Pierwsza jazda: Nowe Subaru Uncharted i odświeżona Solterra – przyszłość marki w Europie
Pierwsza jazda: Nowe Subaru Uncharted i odświeżona Solterra – przyszłość marki w Europie
Pierwsza jazda: DS No4 - premium po francusku
Pierwsza jazda: DS No4 - premium po francusku
Elektryczne Ferrari staje się faktem. Włosi pokazali mi kluczowe składniki i parametry techniczne
Elektryczne Ferrari staje się faktem. Włosi pokazali mi kluczowe składniki i parametry techniczne
Niemcy nie chcą unijnego zakazu. Friedrich Merz mówi wprost
Niemcy nie chcą unijnego zakazu. Friedrich Merz mówi wprost
Lexus wie, jak ułatwić życie. Ładowanie elektryka to już nie powieść Kafki
Lexus wie, jak ułatwić życie. Ładowanie elektryka to już nie powieść Kafki
Tesla traci w Niemczech, podczas gdy inni zyskują. Chińczycy depczą po piętach
Tesla traci w Niemczech, podczas gdy inni zyskują. Chińczycy depczą po piętach