Tesla wprowadza klientów w błąd. Tak stwierdził niemiecki sąd, który zakazał reklam "autopilota"

Autopilot Tesli, za którym kryją się rozbudowane technologie autonomicznej jazdy, to element wyposażenia, którym amerykański producent szumnie chwali się w materiałach marketingowych. Niestety, często na wyrost. W związku z tym sąd zakazał reklamowania przez Teslę takich rozwiązań na terenie Niemiec.

Jazda bez udziału kierowcy jest w Niemczech nielegalna.Jazda bez udziału kierowcy jest w Niemczech nielegalna.
Źródło zdjęć: © mat. prasowe
Aleksander Ruciński

Technologie autonomicznej jazdy są sukcesywnie rozwijane przez wielu producentów, lecz to właśnie amerykańska Tesla stanowi wzór dla większości z nich. Wszystko dlatego, że jej auta przynajmniej w teorii pozwalają na jazdę bez udziału kierowcy. Niestety, nie wszędzie jest to zgodne z prawem, a często nawet technicznie niemożliwe z uwagi na chociażby specyfikę infrastruktury drogowej.

"Autopilot" Tesli szeroko reklamowany również w Niemczech spotkał się z krytyką rozmaitych organizacji, wliczając w to Wettbewerbszentrale, która specjalizuje się w kwestiach ochrony konsumentów i uczciwej konkurencji.

Według Wettbewerbszentrale posługiwanie się w materiałach prasowych słowem "Autopilot" to znaczące nadużycie sugerujące możliwość jazdy bez udziału kierowcy. Problem w tym, że nie pozwala na to niemieckie prawo, ani obecna technologia Tesli. Sam producent w instrukcji obsługi zaznacza przecież, że kierowca niezależnie od tego, z jakich systemów korzysta, powinien mieć stały nadzór nad pojazdem.

Sprawa trafiła do sądu, a ten przychylił się do wniosku Wettbewerbszentrale. W związku z negatywnym dla Tesli wyrokiem firma musi zaprzestać promowania systemów autonomicznej jazdy na terenie Niemiec oraz nie używać już sformułowania "Autopilot" w swoich materiałach marketingowych.

Przedstawiciele marki w odniesieniu do wyroku niemieckiego sądu zaznaczyli, że "system nazwano na cześć rozwiązań stosowanych w lotnictwie".

Wybrane dla Ciebie
Lexus LFA powraca jako imponujący koncept. Pod maską niespodzianka
Lexus LFA powraca jako imponujący koncept. Pod maską niespodzianka
Pierwsza (prawie) jazda: Volkswagen ID. Cross Concept - wracamy do przycisków!
Pierwsza (prawie) jazda: Volkswagen ID. Cross Concept - wracamy do przycisków!
Pierwsza jazda: BMW iX3 - 900 km na prądzie i parkowanie w stylu Bonda
Pierwsza jazda: BMW iX3 - 900 km na prądzie i parkowanie w stylu Bonda
Pieniądze w programie "NaszEauto" się skończą. Ekspert powiedział kiedy
Pieniądze w programie "NaszEauto" się skończą. Ekspert powiedział kiedy
Hiszpanie przeznaczą 1,3 mld euro na dopłaty do elektryków. Zaskakująco śmiałe cele
Hiszpanie przeznaczą 1,3 mld euro na dopłaty do elektryków. Zaskakująco śmiałe cele
Tesla z dalszymi spadkami na kluczowych rynkach w Europie
Tesla z dalszymi spadkami na kluczowych rynkach w Europie
Używany elektryk odstraszył mnie dopiero na publicznej ładowarce
Używany elektryk odstraszył mnie dopiero na publicznej ładowarce
Ford rozważa wprowadzenie taniego elektrycznego sedana z napędem na tył
Ford rozważa wprowadzenie taniego elektrycznego sedana z napędem na tył
Kierowcy elektryków utrzymają przywileje. Karol Nawrocki podpisał ustawę. Jest nowa data końcowa
Kierowcy elektryków utrzymają przywileje. Karol Nawrocki podpisał ustawę. Jest nowa data końcowa
Pierwsza jazda prototypem: Cupra Raval VZ - hot hatch naszych czasów
Pierwsza jazda prototypem: Cupra Raval VZ - hot hatch naszych czasów
Pierwsza jazda: Toyota bZ4X – sposób na milion
Pierwsza jazda: Toyota bZ4X – sposób na milion
Europa zmieni kierunek? Zniesienie zakazu sprzedaży aut spalinowych coraz bardziej realne
Europa zmieni kierunek? Zniesienie zakazu sprzedaży aut spalinowych coraz bardziej realne
MOŻE JESZCZE JEDEN ARTYKUŁ? ZOBACZ CO POLECAMY 🌟