Tesla wprowadza klientów w błąd. Tak stwierdził niemiecki sąd, który zakazał reklam "autopilota"

Autopilot Tesli, za którym kryją się rozbudowane technologie autonomicznej jazdy, to element wyposażenia, którym amerykański producent szumnie chwali się w materiałach marketingowych. Niestety, często na wyrost. W związku z tym sąd zakazał reklamowania przez Teslę takich rozwiązań na terenie Niemiec.

Jazda bez udziału kierowcy jest w Niemczech nielegalna.Jazda bez udziału kierowcy jest w Niemczech nielegalna.
Źródło zdjęć: © mat. prasowe
Aleksander Ruciński

Technologie autonomicznej jazdy są sukcesywnie rozwijane przez wielu producentów, lecz to właśnie amerykańska Tesla stanowi wzór dla większości z nich. Wszystko dlatego, że jej auta przynajmniej w teorii pozwalają na jazdę bez udziału kierowcy. Niestety, nie wszędzie jest to zgodne z prawem, a często nawet technicznie niemożliwe z uwagi na chociażby specyfikę infrastruktury drogowej.

"Autopilot" Tesli szeroko reklamowany również w Niemczech spotkał się z krytyką rozmaitych organizacji, wliczając w to Wettbewerbszentrale, która specjalizuje się w kwestiach ochrony konsumentów i uczciwej konkurencji.

Według Wettbewerbszentrale posługiwanie się w materiałach prasowych słowem "Autopilot" to znaczące nadużycie sugerujące możliwość jazdy bez udziału kierowcy. Problem w tym, że nie pozwala na to niemieckie prawo, ani obecna technologia Tesli. Sam producent w instrukcji obsługi zaznacza przecież, że kierowca niezależnie od tego, z jakich systemów korzysta, powinien mieć stały nadzór nad pojazdem.

Sprawa trafiła do sądu, a ten przychylił się do wniosku Wettbewerbszentrale. W związku z negatywnym dla Tesli wyrokiem firma musi zaprzestać promowania systemów autonomicznej jazdy na terenie Niemiec oraz nie używać już sformułowania "Autopilot" w swoich materiałach marketingowych.

Przedstawiciele marki w odniesieniu do wyroku niemieckiego sądu zaznaczyli, że "system nazwano na cześć rozwiązań stosowanych w lotnictwie".

Wybrane dla Ciebie
Yangwang U9 Xtreme pokonał Xiaomi. Nowy rekord Nürburgringu
Yangwang U9 Xtreme pokonał Xiaomi. Nowy rekord Nürburgringu
Pierwsza jazda: Leapmotor B10 kusi ceną i wyposażeniem. A co z resztą?
Pierwsza jazda: Leapmotor B10 kusi ceną i wyposażeniem. A co z resztą?
Porsche uzupełnia ofertę elektrycznego Macana. Pora na GTS-a
Porsche uzupełnia ofertę elektrycznego Macana. Pora na GTS-a
Pierwsza jazda: Volvo ES90 - dla nowej generacji klientów
Pierwsza jazda: Volvo ES90 - dla nowej generacji klientów
Pierwsza jazda: Kia EV4 - kluczowy model w elektrycznym segmencie
Pierwsza jazda: Kia EV4 - kluczowy model w elektrycznym segmencie
Gigant inwestuje w Polsce. Wiemy, czemu chce produkować u nas
Gigant inwestuje w Polsce. Wiemy, czemu chce produkować u nas
Czy używane Tesle staniały przez Elona? Jeden model trzyma wartość jak szalony
Czy używane Tesle staniały przez Elona? Jeden model trzyma wartość jak szalony
Oto nowe auto z Chin. Zapomnieli, że zdjęcia pojawią się w sieci
Oto nowe auto z Chin. Zapomnieli, że zdjęcia pojawią się w sieci
Pierwsza jazda prototypową Toyotą C-HR+ - Japończycy odrobili lekcje
Pierwsza jazda prototypową Toyotą C-HR+ - Japończycy odrobili lekcje
Nowe zasady programu NaszEauto bez wykluczeń dla chińskich aut
Nowe zasady programu NaszEauto bez wykluczeń dla chińskich aut
Tęskniliście za klasyką w Mercedesach? Vision Iconic ją przywraca
Tęskniliście za klasyką w Mercedesach? Vision Iconic ją przywraca
Poważny wypadek Xiaomi SU7. Kierowca był zakleszczony w płonącym aucie
Poważny wypadek Xiaomi SU7. Kierowca był zakleszczony w płonącym aucie