Tesla wprowadza klientów w błąd. Tak stwierdził niemiecki sąd, który zakazał reklam "autopilota"

Autopilot Tesli, za którym kryją się rozbudowane technologie autonomicznej jazdy, to element wyposażenia, którym amerykański producent szumnie chwali się w materiałach marketingowych. Niestety, często na wyrost. W związku z tym sąd zakazał reklamowania przez Teslę takich rozwiązań na terenie Niemiec.

Jazda bez udziału kierowcy jest w Niemczech nielegalna.Jazda bez udziału kierowcy jest w Niemczech nielegalna.
Źródło zdjęć: © mat. prasowe
Aleksander Ruciński

Technologie autonomicznej jazdy są sukcesywnie rozwijane przez wielu producentów, lecz to właśnie amerykańska Tesla stanowi wzór dla większości z nich. Wszystko dlatego, że jej auta przynajmniej w teorii pozwalają na jazdę bez udziału kierowcy. Niestety, nie wszędzie jest to zgodne z prawem, a często nawet technicznie niemożliwe z uwagi na chociażby specyfikę infrastruktury drogowej.

"Autopilot" Tesli szeroko reklamowany również w Niemczech spotkał się z krytyką rozmaitych organizacji, wliczając w to Wettbewerbszentrale, która specjalizuje się w kwestiach ochrony konsumentów i uczciwej konkurencji.

Według Wettbewerbszentrale posługiwanie się w materiałach prasowych słowem "Autopilot" to znaczące nadużycie sugerujące możliwość jazdy bez udziału kierowcy. Problem w tym, że nie pozwala na to niemieckie prawo, ani obecna technologia Tesli. Sam producent w instrukcji obsługi zaznacza przecież, że kierowca niezależnie od tego, z jakich systemów korzysta, powinien mieć stały nadzór nad pojazdem.

Sprawa trafiła do sądu, a ten przychylił się do wniosku Wettbewerbszentrale. W związku z negatywnym dla Tesli wyrokiem firma musi zaprzestać promowania systemów autonomicznej jazdy na terenie Niemiec oraz nie używać już sformułowania "Autopilot" w swoich materiałach marketingowych.

Przedstawiciele marki w odniesieniu do wyroku niemieckiego sądu zaznaczyli, że "system nazwano na cześć rozwiązań stosowanych w lotnictwie".

Wybrane dla Ciebie

Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Idą nowe wymogi UE. Samochody mogą znów podrożeć
Idą nowe wymogi UE. Samochody mogą znów podrożeć
Polacy w Niemieckiej fabryce. Chcą zmian i miejsc w radzie zakładowej
Polacy w Niemieckiej fabryce. Chcą zmian i miejsc w radzie zakładowej
Tesla Model Y Performance wjechała do polskich salonów. "Telefony się urywają"
Tesla Model Y Performance wjechała do polskich salonów. "Telefony się urywają"
Test: Porsche Taycan Turbo S – król elektryków, wersja odświeżona
Test: Porsche Taycan Turbo S – król elektryków, wersja odświeżona
Na prawym fotelu w Mercedesie-AMG GT XX Concept po "świątyni prędkości" – rekord to dopiero początek
Na prawym fotelu w Mercedesie-AMG GT XX Concept po "świątyni prędkości" – rekord to dopiero początek
Kia nie chce odwrotu od elektryków. "To będzie kosztować fortunę"
Kia nie chce odwrotu od elektryków. "To będzie kosztować fortunę"
Oto nowe Volvo XC70. Fani marki nie będą zachwyceni
Oto nowe Volvo XC70. Fani marki nie będą zachwyceni
Chińczycy z kolejnym rekordem. Zrobili najszybszego elektryka na świecie
Chińczycy z kolejnym rekordem. Zrobili najszybszego elektryka na świecie