Test: Alfa Romeo Tonale – co z Quadrifoglio? Gdzie jest haczyk?

Alfa Romeo Tonale jest na rynku już jakiś czas, ale to nie znaczy, że producent nie pracuje nad nowościami. Jedną z bardziej elektryzujących jest najmocniejsza odmiana, która rozwija moc prawie 300 KM. Więcej o tym aucie w filmie powyżej.

Maciej Gomułka

Pod maską najszybszej Alfy Romeo Tonale nie znajdziemy jednostki o dużej pojemności, która odpowiada za osiągi tego samochodu. Model ten może pochwalić się mocą na poziomie 280 KM – tylko dlatego, że silnik spalinowy o pojemności 1,3 wspomagany jest przez silniki elektryczne. Nikogo ten zabieg już nie dziwi, wręcz jesteśmy do tego przyzwyczajeni, że wśród wielu producentów najmocniejsze modele są hybrydami typu plug-in

Na pokładzie znajduje się akumulator o pojemności 15,5 kWh, a maksymalny zasięg w trybie elektrycznym wg cyklu WLTP to 80 km. Pokonanie takiego dystansu wymagałoby cierpliwości oraz korzystnych warunków na drodze. Lepiej przygotować się na wartości niższe o 15-20 km.

Kiedy nie możemy już liczyć na zasięg możliwy do pokonania wyłącznie na prądzie, samochód pracuje jak klasyczna hybryda, która przy spokojnej jeździe zadowoli się około 5 litrami benzyny na setkę.

Najmocniejsza Alfa Romeo Tonale przyspiesza do 100 km/h w 6,5 sekundy. Za taki wynik jednak trzeba zapłacić konkretną kwotę. Cennik otwiera model bazowy za niecałe 240 tys. zł. Za taką cenę otrzymujemy dobrze wyposażony samochód z niezłymi osiągami i charakterystycznym dla Alfy Romeo dobrym prowadzeniem. Jednak nie każdemu może się spodobać fakt, że pod maską znajduje się silnik, który niekoniecznie pasuje do charakteru tego samochodu.

Wybrane dla Ciebie
Tęskniliście za klasyką w Mercedesach? Vision Iconic ją przywraca
Tęskniliście za klasyką w Mercedesach? Vision Iconic ją przywraca
Poważny wypadek Xiaomi SU7. Kierowca był zakleszczony w płonącym aucie
Poważny wypadek Xiaomi SU7. Kierowca był zakleszczony w płonącym aucie
Kia EV5 wyceniona w Polsce. Wiemy, ile kosztuje elektryczny SUV z Korei
Kia EV5 wyceniona w Polsce. Wiemy, ile kosztuje elektryczny SUV z Korei
Pierwsza jazda: Tak jeździ 1000 KM po torze i w terenie. Na prawym fotelu w elektrycznym Porsche Cayenne
Pierwsza jazda: Tak jeździ 1000 KM po torze i w terenie. Na prawym fotelu w elektrycznym Porsche Cayenne
Pierwsza jazda: Nowe Subaru Uncharted i odświeżona Solterra – przyszłość marki w Europie
Pierwsza jazda: Nowe Subaru Uncharted i odświeżona Solterra – przyszłość marki w Europie
Pierwsza jazda: DS No4 - premium po francusku
Pierwsza jazda: DS No4 - premium po francusku
Elektryczne Ferrari staje się faktem. Włosi pokazali mi kluczowe składniki i parametry techniczne
Elektryczne Ferrari staje się faktem. Włosi pokazali mi kluczowe składniki i parametry techniczne
Niemcy nie chcą unijnego zakazu. Friedrich Merz mówi wprost
Niemcy nie chcą unijnego zakazu. Friedrich Merz mówi wprost
Lexus wie, jak ułatwić życie. Ładowanie elektryka to już nie powieść Kafki
Lexus wie, jak ułatwić życie. Ładowanie elektryka to już nie powieść Kafki
Tesla traci w Niemczech, podczas gdy inni zyskują. Chińczycy depczą po piętach
Tesla traci w Niemczech, podczas gdy inni zyskują. Chińczycy depczą po piętach
Polska premiera: Lexus ES – przygotowany do nowej roli
Polska premiera: Lexus ES – przygotowany do nowej roli
Ile przejedzie elektryk na odzyskanej energii? Po odpowiedź zjechałem Cuprą Tavascan z jednej z najwyższych dróg Europy
Ile przejedzie elektryk na odzyskanej energii? Po odpowiedź zjechałem Cuprą Tavascan z jednej z najwyższych dróg Europy