Test: BMW iX M60 – M-ka na 10 sekund

BMW iX to futurystyczny elektryk BMW, który w wersji M60 ma aż 639 KM. Z takimi osiągami to faktycznie elektryczny wariant M, ale jest pewien problem... Czar może prysnąć już po 10 sekundach.

Mateusz Raczyński

BMW iX M60 to na pewno imponujący samochód, choć dyskusyjny w kwestii wyglądu. Imponujące są jego rozmiary, bardzo zbliżone do X5, ale przede wszystkim moc, jaką dysponuje w wersji M60. Osiąga nawet 619 KM i 1100 Nm, a pierwszą "setkę" można zobaczyć na liczniku już po 3,8 s. Czy zasługuje na miano BMW M? Oczywiście to odpowiednik linii M Performance, ale nawet w nich prowadzenie jest jedną z kluczowych cech.

BMW iX M60 to duży elektryk, którym dobrze będzie wam się jeździło, ale ani M60 nie wygląda znacznie inaczej, niż xDrive 50, ani realnie nie ma znacznie więcej mocy, więc kupując iXa trzeba mocno się zastanowić, czy faktycznie jesteście gotowi zapłacić 100 tysięcy więcej za szybszą wersję.

To dlatego, że BMW iX xDrive 50 ma równie pokaźne 540 KM, a osiągi maksymalne M60 dostępne są tylko przez 10 sekund–po czym dostajemy mniej więcej wersję xDrive 50. Może i ten samochód otwiera pewne możliwości i pokazuje, jak można tworzyć samochody elektryczne zorientowane na osiągi, ale prawdopodobnie minie jeszcze chwila, zanim takie ograniczenia nie będą potrzebne.

Wybrane dla Ciebie
Poważny wypadek Xiaomi SU7. Kierowca był zakleszczony w płonącym aucie
Poważny wypadek Xiaomi SU7. Kierowca był zakleszczony w płonącym aucie
Kia EV5 wyceniona w Polsce. Wiemy, ile kosztuje elektryczny SUV z Korei
Kia EV5 wyceniona w Polsce. Wiemy, ile kosztuje elektryczny SUV z Korei
Pierwsza jazda: Tak jeździ 1000 KM po torze i w terenie. Na prawym fotelu w elektrycznym Porsche Cayenne
Pierwsza jazda: Tak jeździ 1000 KM po torze i w terenie. Na prawym fotelu w elektrycznym Porsche Cayenne
Pierwsza jazda: Nowe Subaru Uncharted i odświeżona Solterra – przyszłość marki w Europie
Pierwsza jazda: Nowe Subaru Uncharted i odświeżona Solterra – przyszłość marki w Europie
Pierwsza jazda: DS No4 - premium po francusku
Pierwsza jazda: DS No4 - premium po francusku
Elektryczne Ferrari staje się faktem. Włosi pokazali mi kluczowe składniki i parametry techniczne
Elektryczne Ferrari staje się faktem. Włosi pokazali mi kluczowe składniki i parametry techniczne
Niemcy nie chcą unijnego zakazu. Friedrich Merz mówi wprost
Niemcy nie chcą unijnego zakazu. Friedrich Merz mówi wprost
Lexus wie, jak ułatwić życie. Ładowanie elektryka to już nie powieść Kafki
Lexus wie, jak ułatwić życie. Ładowanie elektryka to już nie powieść Kafki
Tesla traci w Niemczech, podczas gdy inni zyskują. Chińczycy depczą po piętach
Tesla traci w Niemczech, podczas gdy inni zyskują. Chińczycy depczą po piętach
Polska premiera: Lexus ES – przygotowany do nowej roli
Polska premiera: Lexus ES – przygotowany do nowej roli
Ile przejedzie elektryk na odzyskanej energii? Po odpowiedź zjechałem Cuprą Tavascan z jednej z najwyższych dróg Europy
Ile przejedzie elektryk na odzyskanej energii? Po odpowiedź zjechałem Cuprą Tavascan z jednej z najwyższych dróg Europy
Nowa Dacia za 3900 euro? Wystarczy być mniej zamożnym Włochem
Nowa Dacia za 3900 euro? Wystarczy być mniej zamożnym Włochem