Test: Hyundai Tucson Plug-in Hybrid - jest tylko jedno "ale"

Hybryda typu plug-in nie jest już rzadkością wyróżniającą tylko nielicznych producentów. To powszechnie obecne rozwiązanie, które po pierwsze obniża średnią emisję spalin dla całej gamy modelowej, a po drugie faktycznie stanowi ciekawą alternatywę dla osób szukających oszczędności przy pewnych scenariuszach związanych z eksploatacją samochodu.

Maciej Gomułka

Hyundai Tucson - test

Hyundai Tucson występuje w różnych odmianach napędowych, tak że nie jesteśmy skazani tylko na jednostkę wspomaganą prądem. Mimo że konkurencji oferującej podobne rozwiązania nie brakuje na rynku, to warto przyjrzeć się temu modelowi, ponieważ jest to konstrukcja, która może stanowić przykład dla niektórych innych koncernów.

Testowany egzemplarz to najmocniejszy wariant w całej gamie. Łączna moc układu to 265 KM, jednak nie gwarantuje to powalających osiągów, gdyż przy wadze nieco ponad 1800 kg możemy liczyć na przyspieszenie do 100 km/h wynoszące 8,5 s. Większa waga to głównie zasługa baterii trakcyjnej, która po naładowaniu do pełna pozwoli nam na przejechanie ok. 60 km na samym prądzie po wybraniu odpowiedniego trybu jazdy.

Alternatywnie, możemy korzystać z trybu hybrydowego, który będzie tak żonglował pracą napędu elektrycznego i spalinowego, że uda nam się uzyskać bardzo niskie wartości zużycia benzyny. Oczywiście, kiedy bateria trakcyjna zostanie rozładowana, udział napędu elektrycznego będzie znacznie mniejszy i tym samym możemy pożegnać się z widokiem 2/100 km na ekranie komputera pokładowego.

Więcej o tym samochodzie dowiecie się z filmu. Zapraszam do oglądania!

Wybrane dla Ciebie
Tęskniliście za klasyką w Mercedesach? Vision Iconic ją przywraca
Tęskniliście za klasyką w Mercedesach? Vision Iconic ją przywraca
Poważny wypadek Xiaomi SU7. Kierowca był zakleszczony w płonącym aucie
Poważny wypadek Xiaomi SU7. Kierowca był zakleszczony w płonącym aucie
Kia EV5 wyceniona w Polsce. Wiemy, ile kosztuje elektryczny SUV z Korei
Kia EV5 wyceniona w Polsce. Wiemy, ile kosztuje elektryczny SUV z Korei
Pierwsza jazda: Tak jeździ 1000 KM po torze i w terenie. Na prawym fotelu w elektrycznym Porsche Cayenne
Pierwsza jazda: Tak jeździ 1000 KM po torze i w terenie. Na prawym fotelu w elektrycznym Porsche Cayenne
Pierwsza jazda: Nowe Subaru Uncharted i odświeżona Solterra – przyszłość marki w Europie
Pierwsza jazda: Nowe Subaru Uncharted i odświeżona Solterra – przyszłość marki w Europie
Pierwsza jazda: DS No4 - premium po francusku
Pierwsza jazda: DS No4 - premium po francusku
Elektryczne Ferrari staje się faktem. Włosi pokazali mi kluczowe składniki i parametry techniczne
Elektryczne Ferrari staje się faktem. Włosi pokazali mi kluczowe składniki i parametry techniczne
Niemcy nie chcą unijnego zakazu. Friedrich Merz mówi wprost
Niemcy nie chcą unijnego zakazu. Friedrich Merz mówi wprost
Lexus wie, jak ułatwić życie. Ładowanie elektryka to już nie powieść Kafki
Lexus wie, jak ułatwić życie. Ładowanie elektryka to już nie powieść Kafki
Tesla traci w Niemczech, podczas gdy inni zyskują. Chińczycy depczą po piętach
Tesla traci w Niemczech, podczas gdy inni zyskują. Chińczycy depczą po piętach
Polska premiera: Lexus ES – przygotowany do nowej roli
Polska premiera: Lexus ES – przygotowany do nowej roli
Ile przejedzie elektryk na odzyskanej energii? Po odpowiedź zjechałem Cuprą Tavascan z jednej z najwyższych dróg Europy
Ile przejedzie elektryk na odzyskanej energii? Po odpowiedź zjechałem Cuprą Tavascan z jednej z najwyższych dróg Europy