Test wideo: BMW iX1 – ważne, aby mieć wybór

SUV-y w dalszym ciągu stanowią popularny segment, którego pozycja na rynku raczej prędko nie będzie zagrożona. BMW X1 to najmniejszy reprezentant tej rodziny, który w odmianie elektrycznej może stanowić ciekawą propozycję dla osób rozważających ten rodzaj napędu. Model iX1 jest bohaterem tego odcinka.

Maciej Gomułka

Najmniejszy SUV bawarskiej marki występuje w wielu wersjach napędowych. Dostępne są silniki benzynowe, diesle, a także hybrydy typu plug-in. Nie mogło zabraknąć też odmiany elektrycznej występującej w dwóch wariantach mocy. Samochód, który miałem okazję testować, to najmocniejszy wariant o oznaczeniu xDrive30.

BMW iX1
BMW iX1 © WP | Maciej Gomułka

Kierowca ma do dyspozycji 313 KM oraz 494 Nm maksymalnego momentu obrotowego, który przekazywany jest na obie osie. Sprint do setki zajmuje 5,6 s, co sprawia, że na ustach wielu kierowców może pojawić się uśmiech.

BMW iX1
BMW iX1 © WP | Maciej Gomułka

Użyteczna pojemność baterii to prawie 65 kWh, co przy sprzyjających warunkach pozwoli zbliżyć się do deklarowanego przez BMW zasięgu, który według WLTP wynosi nieco ponad 400 km. W praktyce jednak lepiej się nastawić na możliwość przejechania 300-350 km, zwłaszcza kiedy będziemy korzystać z ogrzewania w chłodniejsze dni lub z klimatyzacji podczas upałów.

Jeżeli jesteście ciekawi, jak jeździ oraz ile kosztuje BMW iX1, to zapraszam do oglądania!

Źródło artykułu: autocentrum.pl
Wybrane dla Ciebie
Poważny wypadek Xiaomi SU7. Kierowca był zakleszczony w płonącym aucie
Poważny wypadek Xiaomi SU7. Kierowca był zakleszczony w płonącym aucie
Kia EV5 wyceniona w Polsce. Wiemy, ile kosztuje elektryczny SUV z Korei
Kia EV5 wyceniona w Polsce. Wiemy, ile kosztuje elektryczny SUV z Korei
Pierwsza jazda: Tak jeździ 1000 KM po torze i w terenie. Na prawym fotelu w elektrycznym Porsche Cayenne
Pierwsza jazda: Tak jeździ 1000 KM po torze i w terenie. Na prawym fotelu w elektrycznym Porsche Cayenne
Pierwsza jazda: Nowe Subaru Uncharted i odświeżona Solterra – przyszłość marki w Europie
Pierwsza jazda: Nowe Subaru Uncharted i odświeżona Solterra – przyszłość marki w Europie
Pierwsza jazda: DS No4 - premium po francusku
Pierwsza jazda: DS No4 - premium po francusku
Elektryczne Ferrari staje się faktem. Włosi pokazali mi kluczowe składniki i parametry techniczne
Elektryczne Ferrari staje się faktem. Włosi pokazali mi kluczowe składniki i parametry techniczne
Niemcy nie chcą unijnego zakazu. Friedrich Merz mówi wprost
Niemcy nie chcą unijnego zakazu. Friedrich Merz mówi wprost
Lexus wie, jak ułatwić życie. Ładowanie elektryka to już nie powieść Kafki
Lexus wie, jak ułatwić życie. Ładowanie elektryka to już nie powieść Kafki
Tesla traci w Niemczech, podczas gdy inni zyskują. Chińczycy depczą po piętach
Tesla traci w Niemczech, podczas gdy inni zyskują. Chińczycy depczą po piętach
Polska premiera: Lexus ES – przygotowany do nowej roli
Polska premiera: Lexus ES – przygotowany do nowej roli
Ile przejedzie elektryk na odzyskanej energii? Po odpowiedź zjechałem Cuprą Tavascan z jednej z najwyższych dróg Europy
Ile przejedzie elektryk na odzyskanej energii? Po odpowiedź zjechałem Cuprą Tavascan z jednej z najwyższych dróg Europy
Nowa Dacia za 3900 euro? Wystarczy być mniej zamożnym Włochem
Nowa Dacia za 3900 euro? Wystarczy być mniej zamożnym Włochem