WAŻNE
TERAZ

Mejza jechał 200 km/h. Został zatrzymany

Test wideo: Toyota Prius Plug-in — dlaczego w Polsce nie będzie napędu 4x4?

Toyota Prius to dzisiaj niemal symbol zarobkowego przewozu osób, hit wśród taksówkarzy. Obecnie na rynku dostępna jest piąta generacja tego modelu, która może całkowicie zmienić jego postrzeganie. O co chodzi? Zapraszam do oglądania.

Maciej Gomułka

Najnowsza generacja Toyoty Prius najbardziej zaskakuje wyglądem, który teraz prędzej kojarzy się z autem sportowym niż z pokraczną hybrydą. Nie ma co się oszukiwać, poprzednie wcielenia tego modelu miały specyficzny wygląd, który wyróżniał ten samochód na ulicy, ale budził również kontrowersje. Aktualnie Prius ma ciekawe linie, które nadają dużej dynamiki oraz zmieniają postrzeganie tego modelu.

Toyota Prius Plug-In
Toyota Prius Plug-In © WP

Pod maską znajduje się układ hybrydowy 5. generacji, który zagościł jakiś czas temu np. w Corolli. Spalinowym sercem jest silnik o pojemności 2.0 wyposażony we wtrysk bezpośredni. W przeciwieństwie, do stosowanych wcześniej jednostek 1.8 oraz 1.5 z wtryskiem pośrednim, montaż instalacji gazowej może być nieopłacalny. Łączna moc całego układu to 223 KM. To sprawia, że jazda tym autem może sprawić przyjemność, dodatkowo nie obciążając zbytnio portfela kierowcy, zwłaszcza jeśli będziemy wykorzystywać fakt, że to hybryda typu plug-in.

Toyota Prius Plug-In
Toyota Prius Plug-In © WP

Jeżeli jesteście ciekawi, jak jeździ nowy Prius, ile zużywa paliwa oraz ile kosztuje, to zapraszam do oglądania powyższego filmu.

Wybrane dla Ciebie
Kia EV5 wyceniona w Polsce. Wiemy, ile kosztuje elektryczny SUV z Korei
Kia EV5 wyceniona w Polsce. Wiemy, ile kosztuje elektryczny SUV z Korei
Pierwsza jazda: Tak jeździ 1000 KM po torze i w terenie. Na prawym fotelu w elektrycznym Porsche Cayenne
Pierwsza jazda: Tak jeździ 1000 KM po torze i w terenie. Na prawym fotelu w elektrycznym Porsche Cayenne
Pierwsza jazda: Nowe Subaru Uncharted i odświeżona Solterra – przyszłość marki w Europie
Pierwsza jazda: Nowe Subaru Uncharted i odświeżona Solterra – przyszłość marki w Europie
Pierwsza jazda: DS No4 - premium po francusku
Pierwsza jazda: DS No4 - premium po francusku
Elektryczne Ferrari staje się faktem. Włosi pokazali mi kluczowe składniki i parametry techniczne
Elektryczne Ferrari staje się faktem. Włosi pokazali mi kluczowe składniki i parametry techniczne
Niemcy nie chcą unijnego zakazu. Friedrich Merz mówi wprost
Niemcy nie chcą unijnego zakazu. Friedrich Merz mówi wprost
Lexus wie, jak ułatwić życie. Ładowanie elektryka to już nie powieść Kafki
Lexus wie, jak ułatwić życie. Ładowanie elektryka to już nie powieść Kafki
Tesla traci w Niemczech, podczas gdy inni zyskują. Chińczycy depczą po piętach
Tesla traci w Niemczech, podczas gdy inni zyskują. Chińczycy depczą po piętach
Polska premiera: Lexus ES – przygotowany do nowej roli
Polska premiera: Lexus ES – przygotowany do nowej roli
Ile przejedzie elektryk na odzyskanej energii? Po odpowiedź zjechałem Cuprą Tavascan z jednej z najwyższych dróg Europy
Ile przejedzie elektryk na odzyskanej energii? Po odpowiedź zjechałem Cuprą Tavascan z jednej z najwyższych dróg Europy
Nowa Dacia za 3900 euro? Wystarczy być mniej zamożnym Włochem
Nowa Dacia za 3900 euro? Wystarczy być mniej zamożnym Włochem
Nowa sieć stacji ładowania wchodzi do Polski. Stawiają na dużą moc
Nowa sieć stacji ładowania wchodzi do Polski. Stawiają na dużą moc