Renault Symbioz © Autokult | Mariusz Zmysłowski

Test: wszystko, co przez miesiąc denerwowało mnie i wszystko, za co polubiłem Renault Symbioza

Pora podsumować miesiąc spędzony z Renault Symbiozem. Kompaktowy SUV z Francji zrobił na mnie dobre wrażenia, ale w tym słoju miodu znalazła się też łyżka dziegciu. Za co Symbioza polubiłem, a za co ująłbym mu punktów?

Jeśli chcecie w szczegółach poznać Renault Symbioza, zapraszam was do trzech poprzednich części ze spotkania z tym autem*. Tutaj w skondensowanej formie zbieram wszystkie wnioski, które miałem po miesiącu użytkowania tego SUV-a.

Zanim przejdziemy do wad i zalet Symbioza, przypomnę zużycie paliwa w trakcie testu. W tabelce poniżej znajdziecie wartości zużycia paliwa i odcinki testowe, na których zostały zmierzone. Całkowity przebieg w trakcie testów był większy niż suma odcinków testowych. Dystanse wskazane w tabeli były odległościami przejechanymi w sposób oszczędny, z uwagą skupioną przede wszystkim na wydajności jazdy.

Typ trasy

Zużycie paliwa [l/100 km]

Odcinek testowy [km]

Miasto

4,8

90

Droga krajowa

3,8

215

Droga ekspresowa

6,2

175

Autostrada

7,3

246

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Renault Austral - to nie Nokia 3310

Za co polubiłem Renault Symbioza?

  • Świetny design – Renault jest obecnie wg mnie w szczytowej formie, jeśli chodzi o stylistykę aut. Symbioz wygląda nowocześnie i charakternie. Szczególnie niemieccy konkurenci mogliby wziąć przykład z tego auta.
  • Oszczędny napęd.
  • Wysoka kultura pracy hybrydowego napędu.
  • Fantastyczny, bardzo użyteczny i świetnie wykonany podłokietnik w tylnej kanapie.
  • Praktyczna, przesuwna kanapa, łatwo powiększająca bagażnik.
  • Szybko podnosząca się, elektrycznie sterowana klapa bagażnika.
  • Bardzo wygodny "pilot" do sterowania multimediami schowany za kierownicą – to już klasyka w Renault, ale sprawdzona i niewymagająca zmiany przez dodanie większej liczby przycisków na kierownicy.
  • Przejrzysty ekran przed kierowcą.
  • Wysoka jakość wykonania i dobry design wnętrza – w Symbiozie po prostu miło się przebywa.

Rzeczy, które denerwowały mnie przez miesiąc spędzony z Symbiozem

  • Wskaźnik ekonomizera, który nie pokazuje realnego, dostępnego zapasu mocy w jednostkach elektrycznych, tylko wskazuje mało użyteczne eco lub nie-eco.
  • Oświetlenie wewnętrzne gasnące zbyt szybko po wyłączeniu auta sprawiało, że jeśli w garażu nie wysiadałem od razu, gdyż potrzebowałem jeszcze zabrać rzeczy z kabiny, musiałem ręcznie włączać oświetlenie.
  • Awaryjny infotainment, który kilkukrotnie się zawieszał.
  • Przeciętna dynamika na autostradzie – napęd Symbioza dobrze sprawdzał się przy stabilnych prędkościach i nie stawał się paliwożerny nawet na autostradzie, ale brakowało mu werwy, kiedy trzeba było dynamicznie wyprzedzić.

Zapraszam was do zapoznania się z poprzednimi tekstami o Renault Symbiozie:

Hybrydowe Renault Symbioz - galeria zdjęć

  • Renault Symbioz
  • Renault Symbioz
  • Renault Symbioz
  • Renault Symbioz
  • Renault Symbioz
  • Renault Symbioz
  • Renault Symbioz
  • Renault Symbioz
  • Renault Symbioz
  • Renault Symbioz
  • Renault Symbioz
  • Renault Symbioz
  • Renault Symbioz
  • Renault Symbioz
  • Renault Symbioz
  • Renault Symbioz
  • Renault Symbioz
  • Renault Symbioz
  • Renault Symbioz - infotainment
  • Renault Symbioz - infotainment
  • Renault Symbioz - infotainment
  • Renault Symbioz - infotainment
  • Renault Symbioz - infotainment
  • Renault Symbioz - infotainment
  • Renault Symbioz - infotainment
  • Renault Symbioz - infotainment
  • Renault Symbioz - infotainment
  • Renault Symbioz - infotainment
  • Renault Symbioz - infotainment
  • Renault Symbioz - infotainment
  • Renault Symbioz - infotainment
  • Renault Symbioz - infotainment
  • Renault Symbioz - infotainment
  • Renault Symbioz - infotainment
  • Renault Symbioz - infotainment
  • Renault Symbioz - infotainment
  • Renault Symbioz - infotainment
  • Renault Symbioz - elektronicznie sterowany dach
  • Renault Symbioz - elektronicznie sterowany dach
  • Renault Symbioz - elektronicznie sterowany dach
  • Renault Symbioz - elektronicznie sterowany dach
  • Renault Symbioz - elektronicznie sterowany dach
  • Renault Symbioz - bagażnik
  • Renault Symbioz - bagażnik
  • Renault Symbioz - bagażnik
  • Renault Symbioz - bagażnik
  • Renault Symbioz - bagażnik
  • Renault Symbioz
  • Renault Symbioz
  • Renault Symbioz
  • Renault Symbioz
  • Renault Symbioz
  • Renault Symbioz
  • Renault Symbioz
  • Renault Symbioz
  • Renault Symbioz
  • Renault Symbioz
  • Renault Symbioz
  • Renault Symbioz
[1/59] Renault Symbioz Źródło zdjęć: Autokult | Mariusz Zmysłowski

Wybrane dla Ciebie

Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Idą nowe wymogi UE. Samochody mogą znów podrożeć
Idą nowe wymogi UE. Samochody mogą znów podrożeć
Polacy w Niemieckiej fabryce. Chcą zmian i miejsc w radzie zakładowej
Polacy w Niemieckiej fabryce. Chcą zmian i miejsc w radzie zakładowej
Tesla Model Y Performance wjechała do polskich salonów. "Telefony się urywają"
Tesla Model Y Performance wjechała do polskich salonów. "Telefony się urywają"
Test: Porsche Taycan Turbo S – król elektryków, wersja odświeżona
Test: Porsche Taycan Turbo S – król elektryków, wersja odświeżona
Na prawym fotelu w Mercedesie-AMG GT XX Concept po "świątyni prędkości" – rekord to dopiero początek
Na prawym fotelu w Mercedesie-AMG GT XX Concept po "świątyni prędkości" – rekord to dopiero początek
Kia nie chce odwrotu od elektryków. "To będzie kosztować fortunę"
Kia nie chce odwrotu od elektryków. "To będzie kosztować fortunę"
Oto nowe Volvo XC70. Fani marki nie będą zachwyceni
Oto nowe Volvo XC70. Fani marki nie będą zachwyceni
Chińczycy z kolejnym rekordem. Zrobili najszybszego elektryka na świecie
Chińczycy z kolejnym rekordem. Zrobili najszybszego elektryka na świecie