Toyota Corolla Cross w Polsce. Importer: "sprzedamy wszystkie"

Toyota Corolla Cross w Polsce. Importer: "sprzedamy wszystkie"14.01.2022 09:48
Toyota Corolla Cross
Toyota Corolla Cross
Źródło zdjęć: © fot. Marcin Łobodziński

Na zamkniętym dla wąskiego grona dziennikarzy pokazie zaprezentowano długo oczekiwany model Toyoty. SUV o nazwie Corolla Cross wejdzie na rynek dopiero we wrześniu, ale klienci pytają o niego od ponad roku. Auto już można nazwać hitem, nim trafiło do produkcji.

Toyota Corolla Cross - opinia

Zapytany o planowaną sprzedaż w Polsce tego modelu przedstawiciel Toyoty powiedział wprost: "sprzedamy wszystkie". Ile? Konkretnie, w pierwszym "rzucie" ok. 5000 sztuk, ale pewnie będzie takie ssanie rynku, że polski oddział powalczy o dodatkowe sztuki. A to ssanie już jest. Na czym polega fenomen modelu, który jeszcze nie trafił do produkcji?

Corolla Cross jest jak GR Yaris

Rzadko zdarza się tak duże ciśnienie na konkretny model, a ostatnio taki przypadek mieliśmy z Toyotą GR Yaris. Jedno łączy te auta – brak alternatywy.

Toyota Corolla Cross
Źródło zdjęć: © fot. Marcin Łobodziński
Toyota Corolla Cross

Dla stałych klientów Toyoty, tych prywatnych, którzy do tej pory jeżdżą lub jeździli avensisem lub verso, obecnie w salonach nie ma niczego ciekawego. Jak Corolla, to najwyżej kombi, a to już niemodne, za niskie, zbyt zwykłe.

Chcą czegoś wyższego, ale Corolla Trek to za mało, a C-HR jest za ciasna, a z tyłu dzieci czują się jak zamknięte za karę w komórce. Z kolei RAV4 jest za droga. Jeśli ma być w hybrydzie i z dobrym wyposażeniem, to kosztuje minimum 160-170 tys. zł.

Toyota Corolla Cross
Źródło zdjęć: © fot. Marcin Łobodziński
Toyota Corolla Cross

I tu w punkt trafia Corolla Cross. Jest może i mniej praktyczna od Corolli z nadwoziem kombi, ale za to bardziej modna. Tego szukają klienci, nawet ci kupujący auto rodzinne. Ceny jeszcze nie znamy, ale na pewno będzie się plasowała pomiędzy C-HR a RAV4. Zatem fenomen Corolli Cross polega głównie na tym, że do tej pory jej nie było. Tak jak GR Yarisa.

Jaka jest Corolla Cross?

Kompaktowa, generyczna, dokładnie taka, jakiej potrzebuje rynek. W przeciwieństwie do RAV4 i C-HR, nie ma tu nawet śladu eksperymentu. Jest jak herbata, gdzie cukier to jedyna opcja, jak woda, ale w razie czego bez gazu. Auto jest ładne, zaprojektowane z dbałością o to, by przypadkiem choć jedna osoba nie powiedziała: "to mi się nie podoba".

Czy jest dzięki temu idealna? Nie do końca. Na pewno nie można nazwać Corolli Cross autem przestronnym. Jest co najwyżej wystarczająco obszernym.

Toyota Corolla Cross
Źródło zdjęć: © fot. Marcin Łobodziński
Toyota Corolla Cross

Przykładowo obecna generacja Kii Niro daje więcej miejsca na nogi pasażerów z tyłu. To kwestia krótkiego rozstawu osi toyoty (2,64 m) oraz dość wysokiego umieszczenia siedziska kanapy względem oparcia przedniego fotela. Obawiam się, że dzieci jeżdżące w fotelikach z tyłu, jeśli mają trochę wyższych rodziców, będą prosiły o kilka cm przestrzeni.

Bagażnik też nie wydaje się rekordowy i trochę dziwi, że dziś Toyota nadal nie potrafi poradzić sobie z wnikającymi do wnętrza nadkolami. Pojemność szacuję na maks. 400 l. W specyfikacji europejskiej można się spodziewać jednak dodatkowej przestrzeni pod podłogą. Natomiast warto pochwalić Corollę Cross za haczyki na zakupy w kufrze – w końcu!

Toyota Corolla Cross
Źródło zdjęć: © fot. Marcin Łobodziński
Toyota Corolla Cross

Wnętrze Corolli Cross jest pod wieloma względami bardzo podobne do zwykłej Corolli, a przestrzenią plasuje się pomiędzy hatchbackiem a kombi. Ma mieć jednak nowocześniejsze multimedia i wskaźniki, a także napęd.

197 KM i napęd na cztery koła

Wraz z modelem Corolla Cross Toyota wprowadzi 5. generację napędu hybrydowego. Całość ma być wydajniejsza, lżejsza i generować maksymalnie 197 KM mocy. To pozwoli na rozpędzenie wersji FWD do setki w 8,1 s. Nie każdy z konkurentów ma taką dynamikę.

Dobrą wiadomością jest to, że podobnie jak inne modele z klasy SUV, prócz C-HR, Corolla Cross otrzyma opcjonalny napęd na cztery koła realizowany drugim silnikiem elektrycznym o mocy 40 KM, ale maksymalna moc systemowa wzrośnie nieznacznie.

Toyota Corolla Cross
Źródło zdjęć: © fot. Marcin Łobodziński
Toyota Corolla Cross

Na tę chwilę nie wiemy, ile będzie kosztowała Corolla Cross, ale myślę, że pierwsze specyfikacje, te najbogatsze, które będzie można zamówić online już w maju, mogą kosztować ok. 150-160 tys. zł. Do tego czasu cena RAV4 znów pójdzie w górę, dla dobrego balansu.

W 2023 r. do sprzedaży wejdą uboższe wersje, a prawdopodobnie również słabsza hybryda. Sprzedawać się powinny głównie dobrze wyposażone auta, bo model jest kierowany do klientów prywatnych.

Szukasz używanej toyoty? Poczekaj

Pierwsze odbiory samochodów są zapowiadane na przełom września i października, co poskutkuje sprzedażą przez klientów swoich starszych aut. Toyota spodziewa się, że do ich programu Toyota Pewne Auto trafi wiele egzemplarzy od pierwszego właściciela. Z reguły będą to avensisy i verso, czyli modele, którymi jeżdżą klienci pytający o Corollę Cross.

Więc jeśli chcesz kupić taki samochód, poczekaj do jesieni. Może łatwiej znajdziesz wtedy zadbany egzemplarz zostawiony w rozliczeniu, serwisowany do końca w ASO. [block position="inside"]26150[/block][block position="inside"]26151[/block]

Źródło artykułu:WP Autokult
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Udostępnij:
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (17)