TVR wkracza w elektromobilność. Tak zyska fundusze na model z V8 

Brytyjska firma TVR ogłosiła nawiązanie współpracy z firmą specjalizującą się w ekologicznym wydobywaniu i przetwarzaniu litu. Umowa ma zabezpieczyć przyszłość TVR-a i stworzyć podwaliny pod elektryczną przyszłość.

Tak wygląda Griffith, który ma trafić do klientów w 2023 rokuTak wygląda Griffith, który ma trafić do klientów w 2023 roku
Źródło zdjęć: © mat. prasowe / TVR
Aleksander Ruciński

TVR to brytyjski producent samochodów, który w 2017 roku zapowiedział przedprodukcyjnego Griffitha z mocnym silnikiem V8. Auto wciąż jednak nie trafiło do klientów. Zgodnie z planem ma się to stać przed końcem 2023 roku.

Szanse na powodzenie planu wzrosły po tym jak TVR nawiązał współpracę z Ensorcia Metals Corporation. To ważny krok, który ma stanowić finansowe zabezpieczenie na kolejne lata. Wsparcie dużej korporacji specjalizującej się w wydobyciu i przetwórstwie litu ma też ważny wymiar marketingowy.

Jest to bowiem pierwiastek powszechnie wykorzystywany przy produkcji akumulatorów do pojazdów elektrycznych. Przedstawiciele TVR liczą, że dzięki temu uda się im gładko wejść w świat elektromobilności.

"To kolejny kamień milowy w misji zabezpieczenia przyszłości naszej legendarnej marki" - mówi Les Edgar, szef TVR-a cytowany przez magazyn Auto Express. "Jasnym jest, że w pewnym momencie auta elektryczne staną się częścią naszej przyszłości. Dostęp do zaawansowanych technologii EV wliczając w to zasoby litu, jest niezwykle ważny na drodze do zrównoważonego biznesu" - dodaje.

Na razie nie wiadomo kiedy zobaczymy pierwsze jeżdżące owoce współpracy. Z pewnością jednak dopiero po rynkowym debiucie długo oczekiwanego Griffitha. Bardzo możliwe, że będzie to ostatnia spalinowa propozycja brytyjskiej marki.

Źródło artykułu: WP Autokult
Wybrane dla Ciebie
Tęskniliście za klasyką w Mercedesach? Vision Iconic ją przywraca
Tęskniliście za klasyką w Mercedesach? Vision Iconic ją przywraca
Poważny wypadek Xiaomi SU7. Kierowca był zakleszczony w płonącym aucie
Poważny wypadek Xiaomi SU7. Kierowca był zakleszczony w płonącym aucie
Kia EV5 wyceniona w Polsce. Wiemy, ile kosztuje elektryczny SUV z Korei
Kia EV5 wyceniona w Polsce. Wiemy, ile kosztuje elektryczny SUV z Korei
Pierwsza jazda: Tak jeździ 1000 KM po torze i w terenie. Na prawym fotelu w elektrycznym Porsche Cayenne
Pierwsza jazda: Tak jeździ 1000 KM po torze i w terenie. Na prawym fotelu w elektrycznym Porsche Cayenne
Pierwsza jazda: Nowe Subaru Uncharted i odświeżona Solterra – przyszłość marki w Europie
Pierwsza jazda: Nowe Subaru Uncharted i odświeżona Solterra – przyszłość marki w Europie
Pierwsza jazda: DS No4 - premium po francusku
Pierwsza jazda: DS No4 - premium po francusku
Elektryczne Ferrari staje się faktem. Włosi pokazali mi kluczowe składniki i parametry techniczne
Elektryczne Ferrari staje się faktem. Włosi pokazali mi kluczowe składniki i parametry techniczne
Niemcy nie chcą unijnego zakazu. Friedrich Merz mówi wprost
Niemcy nie chcą unijnego zakazu. Friedrich Merz mówi wprost
Lexus wie, jak ułatwić życie. Ładowanie elektryka to już nie powieść Kafki
Lexus wie, jak ułatwić życie. Ładowanie elektryka to już nie powieść Kafki
Tesla traci w Niemczech, podczas gdy inni zyskują. Chińczycy depczą po piętach
Tesla traci w Niemczech, podczas gdy inni zyskują. Chińczycy depczą po piętach
Polska premiera: Lexus ES – przygotowany do nowej roli
Polska premiera: Lexus ES – przygotowany do nowej roli
Ile przejedzie elektryk na odzyskanej energii? Po odpowiedź zjechałem Cuprą Tavascan z jednej z najwyższych dróg Europy
Ile przejedzie elektryk na odzyskanej energii? Po odpowiedź zjechałem Cuprą Tavascan z jednej z najwyższych dróg Europy