Będą dawać pieniądze firmom, które nie mają Chińskiej technologii

Komisja Europejska zamierza dotować przede wszystkim tych producentów, którzy wykorzystują jak najmniej komponentów z Chin.

Do 2030 roku może pojawić się problem z milionami zużytych baterii aut elektrycznych


Zdjęcie ilustracyjne
Źródło zdjęć: © Adobe Stock | CHERNOV SERGII chernov_photo.io.ua
Aleksander Ruciński

Chiny są potentatem w produkcji akumulatorów i komponentów do nich wykorzystywanych w autach elektrycznych. Europa od lat dąży do uniezależnienia od chińskich producentów. Niestety z marnym skutkiem. Czy nowy plan Komisji Europejskiej zmieni coś w tej kwestii?

Unia Europejska coraz wyraźniej zachęca europejskich producentów do większej niezależności, zapowiadając, że będzie dotować te firmy, które pozyskują jak najmniej katod, anod i materiałów aktywnych z Chin. Podobne decyzje dotyczą własności intelektualnej - grantami będą objęte wyłącznie patenty, które zarejestrowano w państwach członkowskich UE.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Tesla model 3 HL- a Elon znowu swoje

Powyższe decyzje są wynikiem nowych inicjatyw ogłoszonych 3 grudnia. Chodzi o potencjalne dotacje wspomagające finansowanie technologii zerowej emisji i projektów wodorowych.

Zgodnie z zapowiedziami, Komisja Europejska zamierza przeznaczyć 1,2 mld euro na dotacje wspierające rozwój technologii wodorowych i 2,4 mld euro na zerową emisję. W grze są więc spore pieniądze. Czas pokaże, którzy europejscy gracze zdołają z nich skorzystać.

Wybrane dla Ciebie

Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Idą nowe wymogi UE. Samochody mogą znów podrożeć
Idą nowe wymogi UE. Samochody mogą znów podrożeć
Polacy w Niemieckiej fabryce. Chcą zmian i miejsc w radzie zakładowej
Polacy w Niemieckiej fabryce. Chcą zmian i miejsc w radzie zakładowej
Tesla Model Y Performance wjechała do polskich salonów. "Telefony się urywają"
Tesla Model Y Performance wjechała do polskich salonów. "Telefony się urywają"
Test: Porsche Taycan Turbo S – król elektryków, wersja odświeżona
Test: Porsche Taycan Turbo S – król elektryków, wersja odświeżona
Na prawym fotelu w Mercedesie-AMG GT XX Concept po "świątyni prędkości" – rekord to dopiero początek
Na prawym fotelu w Mercedesie-AMG GT XX Concept po "świątyni prędkości" – rekord to dopiero początek
Kia nie chce odwrotu od elektryków. "To będzie kosztować fortunę"
Kia nie chce odwrotu od elektryków. "To będzie kosztować fortunę"
Oto nowe Volvo XC70. Fani marki nie będą zachwyceni
Oto nowe Volvo XC70. Fani marki nie będą zachwyceni
Chińczycy z kolejnym rekordem. Zrobili najszybszego elektryka na świecie
Chińczycy z kolejnym rekordem. Zrobili najszybszego elektryka na świecie