Vanwall Vanderwell debiutuje jako elektryczny hot hatch, będący przepustką do Le Mans

Niemiecki startup Vanwall pracuje nad elektrycznym hatchbackiem, który ma być gotowy jeszcze w 2023 roku. Już dziś jednak wiemy, jak będzie wyglądał. W liniach nadwozia widać spore podobieństwa do już istniejącej konkurencji.

Vanwall VanderwellVanwall Vanderwell
Źródło zdjęć: © Materiały prasowe | Vanwall
Aleksander Ruciński

Starszym czytelnikom lub tym bardziej obeznanym z historią Formuły 1 nazwa Vanwall z pewnością nie jest obca. To zespół założony przez Tony'ego Vanderwella, który zakończył sezon 1958 z mistrzowskim tytułem konstruktorów. Dwa lata później Vanwall wycofał się z F1. Teraz powraca jako zupełnie nowa firma, z nowymi, niemieckimi właścicielami.

Plan jest śmiały - mowa o powrocie do motorsportu, a konkretnie wyścigów długodystansowych. Jednym z warunków jest jednak spełnienie wymogów homologacyjnych, w tym wypuszczenie na rynek serii samochodów drogowych. Stąd pomysł na elektrycznego Vanderwella.

To atrakcyjnie i nowocześnie wystylizowany hatchback, który powinien doczekać się 500 egzemplarzy. Klienci będą mieli do wyboru dwa warianty napędu - 320 KM z 450-kilometrowym zasięgiem lub 580 KM i 420 km zasięgu.

To dane, które brzmią dość znajomo - podobnymi może pochwalić się bowiem Ioniq 5 czy Kia EV6. Czyżby więc Vanwall zapożyczył napęd od koreańczyków? Cóż, stylistyczne podobieństwa, a szczególnie proporcje nadwozia także na to wskazują. Producent na razie jednak milczy w tej sprawie.

Więcej szczegółów powinniśmy poznać w najbliższych miesiącach. Firma zamierza bowiem uruchomić dostawy już w trzecim kwartale 2023 roku. Cena nie będzie jednak niska - wstępnie mówi się o 128 tys. euro.

  • Vanwall Vanderwell
  • Vanwall Vanderwell
  • Vanwall Vanderwell
  • Vanwall Vanderwell
  • Vanwall Vanderwell
  • Vanwall Vanderwell
  • Vanwall Vanderwell
[1/7] Vanwall Vanderwell Źródło zdjęć: Materiały prasowe | Vanwall

Wybrane dla Ciebie

Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Idą nowe wymogi UE. Samochody mogą znów podrożeć
Idą nowe wymogi UE. Samochody mogą znów podrożeć
Polacy w Niemieckiej fabryce. Chcą zmian i miejsc w radzie zakładowej
Polacy w Niemieckiej fabryce. Chcą zmian i miejsc w radzie zakładowej
Tesla Model Y Performance wjechała do polskich salonów. "Telefony się urywają"
Tesla Model Y Performance wjechała do polskich salonów. "Telefony się urywają"
Test: Porsche Taycan Turbo S – król elektryków, wersja odświeżona
Test: Porsche Taycan Turbo S – król elektryków, wersja odświeżona
Na prawym fotelu w Mercedesie-AMG GT XX Concept po "świątyni prędkości" – rekord to dopiero początek
Na prawym fotelu w Mercedesie-AMG GT XX Concept po "świątyni prędkości" – rekord to dopiero początek
Kia nie chce odwrotu od elektryków. "To będzie kosztować fortunę"
Kia nie chce odwrotu od elektryków. "To będzie kosztować fortunę"
Oto nowe Volvo XC70. Fani marki nie będą zachwyceni
Oto nowe Volvo XC70. Fani marki nie będą zachwyceni
Chińczycy z kolejnym rekordem. Zrobili najszybszego elektryka na świecie
Chińczycy z kolejnym rekordem. Zrobili najszybszego elektryka na świecie