Vanwall Vanderwell debiutuje jako elektryczny hot hatch, będący przepustką do Le Mans

Niemiecki startup Vanwall pracuje nad elektrycznym hatchbackiem, który ma być gotowy jeszcze w 2023 roku. Już dziś jednak wiemy, jak będzie wyglądał. W liniach nadwozia widać spore podobieństwa do już istniejącej konkurencji.

Vanwall VanderwellVanwall Vanderwell
Źródło zdjęć: © Materiały prasowe | Vanwall
Aleksander Ruciński

Starszym czytelnikom lub tym bardziej obeznanym z historią Formuły 1 nazwa Vanwall z pewnością nie jest obca. To zespół założony przez Tony'ego Vanderwella, który zakończył sezon 1958 z mistrzowskim tytułem konstruktorów. Dwa lata później Vanwall wycofał się z F1. Teraz powraca jako zupełnie nowa firma, z nowymi, niemieckimi właścicielami.

Plan jest śmiały - mowa o powrocie do motorsportu, a konkretnie wyścigów długodystansowych. Jednym z warunków jest jednak spełnienie wymogów homologacyjnych, w tym wypuszczenie na rynek serii samochodów drogowych. Stąd pomysł na elektrycznego Vanderwella.

To atrakcyjnie i nowocześnie wystylizowany hatchback, który powinien doczekać się 500 egzemplarzy. Klienci będą mieli do wyboru dwa warianty napędu - 320 KM z 450-kilometrowym zasięgiem lub 580 KM i 420 km zasięgu.

To dane, które brzmią dość znajomo - podobnymi może pochwalić się bowiem Ioniq 5 czy Kia EV6. Czyżby więc Vanwall zapożyczył napęd od koreańczyków? Cóż, stylistyczne podobieństwa, a szczególnie proporcje nadwozia także na to wskazują. Producent na razie jednak milczy w tej sprawie.

Więcej szczegółów powinniśmy poznać w najbliższych miesiącach. Firma zamierza bowiem uruchomić dostawy już w trzecim kwartale 2023 roku. Cena nie będzie jednak niska - wstępnie mówi się o 128 tys. euro.

  • Vanwall Vanderwell
  • Vanwall Vanderwell
  • Vanwall Vanderwell
  • Vanwall Vanderwell
  • Vanwall Vanderwell
  • Vanwall Vanderwell
  • Vanwall Vanderwell
[1/7] Vanwall Vanderwell Źródło zdjęć: Materiały prasowe | Vanwall
Wybrane dla Ciebie
Kierowcy elektryków utrzymają przywileje. Karol Nawrocki podpisał ustawę. Jest nowa data końcowa
Kierowcy elektryków utrzymają przywileje. Karol Nawrocki podpisał ustawę. Jest nowa data końcowa
Pierwsza jazda prototypem: Cupra Raval VZ - hot hatch naszych czasów
Pierwsza jazda prototypem: Cupra Raval VZ - hot hatch naszych czasów
Pierwsza jazda: Toyota bZ4X – sposób na milion
Pierwsza jazda: Toyota bZ4X – sposób na milion
Europa zmieni kierunek? Zniesienie zakazu sprzedaży aut spalinowych coraz bardziej realne
Europa zmieni kierunek? Zniesienie zakazu sprzedaży aut spalinowych coraz bardziej realne
Inżynierowie Porsche pod wrażeniem Ioniqa 5 N. Mówią, co im się spodobało
Inżynierowie Porsche pod wrażeniem Ioniqa 5 N. Mówią, co im się spodobało
Škoda i Renault wyraźnie przed Teslą. Widać zmianę na rynku elektryków
Škoda i Renault wyraźnie przed Teslą. Widać zmianę na rynku elektryków
Test: Renault Espace - szybko poszło!
Test: Renault Espace - szybko poszło!
Pierwsza jazda: Jeep Compass - wyróżnić się w rodzinie
Pierwsza jazda: Jeep Compass - wyróżnić się w rodzinie
Problem z elektrykami. Producenci już mówią wprost
Problem z elektrykami. Producenci już mówią wprost
Pierwsza jazda: Opel Mokka GSE – nie oceniaj książki po okładce
Pierwsza jazda: Opel Mokka GSE – nie oceniaj książki po okładce
Dacia podbija stawkę. Nowa hybryda z napędem 4x4 i fabryczne LPG
Dacia podbija stawkę. Nowa hybryda z napędem 4x4 i fabryczne LPG
Elektryczne Porsche Cayenne wycenione w Polsce. Jest tańsze od spalinówki
Elektryczne Porsche Cayenne wycenione w Polsce. Jest tańsze od spalinówki
MOŻE JESZCZE JEDEN ARTYKUŁ? ZOBACZ CO POLECAMY 🌟