Volkswagen T1 dostał elektryczny napęd. Tak powstał e-Bulli, który kosztuje krocie

Volkswagen kontynuuje rozwój swojej oferty elektrycznych klasyków. Po Beetle'u przyszedł czas na kolejną ikonę, jaką jest kultowy Bulli. Dzięki kilku modyfikacjom mikrobus z lat 60. stał się całkiem nowoczesną konstrukcją. Najważniejszą zmianą jest oczywiście nowy, bezemisyjny napęd.

Na pierwszy rzut oka auto praktycznie nie różni się od oryginału.Na pierwszy rzut oka auto praktycznie nie różni się od oryginału.
Źródło zdjęć: © mat. prasowe
Aleksander Ruciński

E-Bulli jest kolejnym dziełem stworzonym na zlecenie Volkswagena przez firmę eClassics zajmującą się wyposażaniem klasycznych modeli w nowoczesny napęd elektryczny. Specjaliści z eClassics mają już na koncie popularnego Beetle'a. Teraz wzięli na warsztat jego równie kultowego brata w postaci modelu T1. Tak powstał wyjątkowy e-Bulli.

To nowoczesne, bezemisyjne wcielenie legendy z zachowaniem charakteru jak najbliższego oryginałowi. Dołożono wszelkich starań, by modyfikacje nie rzucały się w oczy. Elektryczny silnik zastąpił słabiutkiego boksera zamontowanego z tyłu, a baterie umieszczono pod podłogą, w taki sposób, że nie mają one wpływu na kształt wnętrza.

Wykorzystano tutaj ten sam napęd co w małym Volkswagenie e-up! co oznacza 83 KM mocy i baterię o pojemności 45 kWh. Na życzenie jednak specjaliści z eClassics mogą zamontować wydajniejsze akumulatory. Seria pozwala przejechać około 200 km na jednym ładowaniu, co może nie jest przesadnie imponującym wynikiem, ale powinno wystarczyć w przypadku rekreacyjnie używanego klasyka.

Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
© mat. prasowe

Warto wspomnieć, że auto obsługuje możliwość szybkiego ładowania, co oznacza, że dysponując odpowiednio mocną ładowarką, zapełnimy baterię w zaledwie godzinę. Pozostałe parametry także nie dają powodów do narzekań, przynajmniej na tle fabrycznego, spalinowego napędu. Prędkość maksymalna wynosi całkiem niezłe 130 km/h.

Jak przystało na restomoda, znajdziemy tu również całkiem współczesne, wielowahaczowe zawieszenie, skuteczne hamulce tarczowe, czy nowoczesne oświetlenie LED. Wszystko to połączone ze stylem klasycznego T1. Szkoda tylko, że nie zdecydowano się na inny lewarek zmiany biegów - ten, który widzimy na zdjęciach, prezentuje się zbyt współcześnie.

Szkoda tylko, że e-Bulli nie jest przesadnie tani. Sam koszt konwersji gotowego pojazdu przekracza 64 900 euro. Gotowe auto stanowi natomiast wydatek w wysokości 99 900 euro. Sporo, ale to zdecydowanie wyjątkowa konstrukcja.

  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
[1/14] Źródło zdjęć: |
Źródło artykułu: WP Autokult
Wybrane dla Ciebie
Używany elektryk odstraszył mnie dopiero na publicznej ładowarce
Używany elektryk odstraszył mnie dopiero na publicznej ładowarce
Ford rozważa wprowadzenie taniego elektrycznego sedana z napędem na tył
Ford rozważa wprowadzenie taniego elektrycznego sedana z napędem na tył
Kierowcy elektryków utrzymają przywileje. Karol Nawrocki podpisał ustawę. Jest nowa data końcowa
Kierowcy elektryków utrzymają przywileje. Karol Nawrocki podpisał ustawę. Jest nowa data końcowa
Pierwsza jazda prototypem: Cupra Raval VZ - hot hatch naszych czasów
Pierwsza jazda prototypem: Cupra Raval VZ - hot hatch naszych czasów
Pierwsza jazda: Toyota bZ4X – sposób na milion
Pierwsza jazda: Toyota bZ4X – sposób na milion
Europa zmieni kierunek? Zniesienie zakazu sprzedaży aut spalinowych coraz bardziej realne
Europa zmieni kierunek? Zniesienie zakazu sprzedaży aut spalinowych coraz bardziej realne
Inżynierowie Porsche pod wrażeniem Ioniqa 5 N. Mówią, co im się spodobało
Inżynierowie Porsche pod wrażeniem Ioniqa 5 N. Mówią, co im się spodobało
Škoda i Renault wyraźnie przed Teslą. Widać zmianę na rynku elektryków
Škoda i Renault wyraźnie przed Teslą. Widać zmianę na rynku elektryków
Test: Renault Espace - szybko poszło!
Test: Renault Espace - szybko poszło!
Pierwsza jazda: Jeep Compass - wyróżnić się w rodzinie
Pierwsza jazda: Jeep Compass - wyróżnić się w rodzinie
Problem z elektrykami. Producenci już mówią wprost
Problem z elektrykami. Producenci już mówią wprost
Pierwsza jazda: Opel Mokka GSE – nie oceniaj książki po okładce
Pierwsza jazda: Opel Mokka GSE – nie oceniaj książki po okładce
ZANIM WYJDZIESZ... NIE PRZEGAP TEGO, CO CZYTAJĄ INNI! 👇