Volkswagen T1 dostał elektryczny napęd. Tak powstał e-Bulli, który kosztuje krocie

Volkswagen kontynuuje rozwój swojej oferty elektrycznych klasyków. Po Beetle'u przyszedł czas na kolejną ikonę, jaką jest kultowy Bulli. Dzięki kilku modyfikacjom mikrobus z lat 60. stał się całkiem nowoczesną konstrukcją. Najważniejszą zmianą jest oczywiście nowy, bezemisyjny napęd.

Na pierwszy rzut oka auto praktycznie nie różni się od oryginału.Na pierwszy rzut oka auto praktycznie nie różni się od oryginału.
Źródło zdjęć: © mat. prasowe
Aleksander Ruciński

E-Bulli jest kolejnym dziełem stworzonym na zlecenie Volkswagena przez firmę eClassics zajmującą się wyposażaniem klasycznych modeli w nowoczesny napęd elektryczny. Specjaliści z eClassics mają już na koncie popularnego Beetle'a. Teraz wzięli na warsztat jego równie kultowego brata w postaci modelu T1. Tak powstał wyjątkowy e-Bulli.

To nowoczesne, bezemisyjne wcielenie legendy z zachowaniem charakteru jak najbliższego oryginałowi. Dołożono wszelkich starań, by modyfikacje nie rzucały się w oczy. Elektryczny silnik zastąpił słabiutkiego boksera zamontowanego z tyłu, a baterie umieszczono pod podłogą, w taki sposób, że nie mają one wpływu na kształt wnętrza.

Wykorzystano tutaj ten sam napęd co w małym Volkswagenie e-up! co oznacza 83 KM mocy i baterię o pojemności 45 kWh. Na życzenie jednak specjaliści z eClassics mogą zamontować wydajniejsze akumulatory. Seria pozwala przejechać około 200 km na jednym ładowaniu, co może nie jest przesadnie imponującym wynikiem, ale powinno wystarczyć w przypadku rekreacyjnie używanego klasyka.

Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
© mat. prasowe

Warto wspomnieć, że auto obsługuje możliwość szybkiego ładowania, co oznacza, że dysponując odpowiednio mocną ładowarką, zapełnimy baterię w zaledwie godzinę. Pozostałe parametry także nie dają powodów do narzekań, przynajmniej na tle fabrycznego, spalinowego napędu. Prędkość maksymalna wynosi całkiem niezłe 130 km/h.

Jak przystało na restomoda, znajdziemy tu również całkiem współczesne, wielowahaczowe zawieszenie, skuteczne hamulce tarczowe, czy nowoczesne oświetlenie LED. Wszystko to połączone ze stylem klasycznego T1. Szkoda tylko, że nie zdecydowano się na inny lewarek zmiany biegów - ten, który widzimy na zdjęciach, prezentuje się zbyt współcześnie.

Szkoda tylko, że e-Bulli nie jest przesadnie tani. Sam koszt konwersji gotowego pojazdu przekracza 64 900 euro. Gotowe auto stanowi natomiast wydatek w wysokości 99 900 euro. Sporo, ale to zdecydowanie wyjątkowa konstrukcja.

  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
[1/14] Źródło zdjęć: |
Źródło artykułu: WP Autokult
Wybrane dla Ciebie
Pierwsza jazda: Toyota Urban Cruiser – rachunek zysków i strat
Pierwsza jazda: Toyota Urban Cruiser – rachunek zysków i strat
Nowy Mercedes GLB wyceniony w Polsce. Kosztuje prawie tyle, co poprzednik, ale oferuje więcej
Nowy Mercedes GLB wyceniony w Polsce. Kosztuje prawie tyle, co poprzednik, ale oferuje więcej
Tesla na ostatnim miejscu w amerykańskim rankingu niezawodności
Tesla na ostatnim miejscu w amerykańskim rankingu niezawodności
Stworzył Taycana, teraz będzie szefem AMG. Co to oznacza dla marki?
Stworzył Taycana, teraz będzie szefem AMG. Co to oznacza dla marki?
Ford stworzy dwa modele na platformie Renault. Tak chce wygrywać w Europie
Ford stworzy dwa modele na platformie Renault. Tak chce wygrywać w Europie
Tesla Model 3 teraz jeszcze tańsza. Wersja Standard wjeżdża do polskich salonów
Tesla Model 3 teraz jeszcze tańsza. Wersja Standard wjeżdża do polskich salonów
Nowy Merceces GLB debiutuje jako elektryk. Imponuje przestrzenią i zasięgiem
Nowy Merceces GLB debiutuje jako elektryk. Imponuje przestrzenią i zasięgiem
Lexus LFA powraca jako imponujący koncept. Pod maską niespodzianka
Lexus LFA powraca jako imponujący koncept. Pod maską niespodzianka
Pierwsza (prawie) jazda: Volkswagen ID. Cross Concept - wracamy do przycisków!
Pierwsza (prawie) jazda: Volkswagen ID. Cross Concept - wracamy do przycisków!
Pierwsza jazda: BMW iX3 - 900 km na prądzie i parkowanie w stylu Bonda
Pierwsza jazda: BMW iX3 - 900 km na prądzie i parkowanie w stylu Bonda
Pieniądze w programie "NaszEauto" się skończą. Ekspert powiedział kiedy
Pieniądze w programie "NaszEauto" się skończą. Ekspert powiedział kiedy
Hiszpanie przeznaczą 1,3 mld euro na dopłaty do elektryków. Zaskakująco śmiałe cele
Hiszpanie przeznaczą 1,3 mld euro na dopłaty do elektryków. Zaskakująco śmiałe cele
MOŻE JESZCZE JEDEN ARTYKUŁ? ZOBACZ CO POLECAMY 🌟