Volkswagen e-Beetle to klasyk z nowoczesnym elektrycznym napędem

Jednym z bardzo ciekawych aut, które Volkswagen stworzył z myślą o tegorocznym salonie we Frankfurcie, jest bez wątpienia klasyczny e-Beetle, który stanowi połączenie kultowego Garbusa z nowoczesnym napędem elektrycznym. Świetny restomod - w dodatku stworzony przez samego producenta.

e-Beetle wygląda świetnie i nijak nie zdradza swojego ekologicznego charakteru.e-Beetle wygląda świetnie i nijak nie zdradza swojego ekologicznego charakteru.
Źródło zdjęć: © mat.prasowe
Aleksander Ruciński

Inżynierowie z Wolfsburga chcieli udowodnić, że elektryczny napęd nie jest domeną wyłącznie współczesnych, naszpikowanych technologiami samochodów. Z powodzeniem można go także wykorzystywać w starszych konstrukcjach, tworząc ekologiczne restomody. W tym przypadku zdecydowano się na przeszczepienie napędu, który znamy m.in. ze współczesnego Volkswagena e-Upa

Jednostka, która zastąpiła chłodzony powietrzem silnik umieszczony z tyłu, generuje 82 KM mocy, co wbrew pozorom nie czyni z Garbusa rakiety. Sprint do setki zajmuje ponad 10 sekund, a prędkość maksymalna wynosi 155 km/h. Z drugiej strony, w porównaniu z seryjnym Garbusem są to i tak całkiem przyzwoite wyniki.

Poza elektrycznym silnikiem na pokładzie zagościła też bateria o pojemności 36,8 kWh, która pozwala na pokonanie około 200 km. Korzystając ze stacji szybkiego ładowania, uzyskamy natomiast 80% zapełnienia akumulatora w zaledwie godzinę. Są to przyzwoite parametry, które powinny okazać się w zupełności wystarczające w pojeździe traktowanym jako klasyk do okazjonalnych przejażdżek.

Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
© mat.prasowe

Nowy napęd znacząco wpłynął na wzrost masy Garbusa, co wiązało się z koniecznością wzmocnienia podwozia i zastosowania wydajniejszych hamulców. Dzięki tym poprawkom auto powinno jeździć nieco bardziej współcześnie. Co ciekawe, niemiecki koncern ma w planach kolejne, klasyczne koncepty z napędem elektrycznym. Na celowniku jest już Volkswagen T1 oraz Porsche 356. Niewykluczone, że będą one prezentowane na najbliższych, dużych imprezach motoryzacyjnych w Europie.

  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
[1/17] Źródło zdjęć: |
Źródło artykułu: WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Idą nowe wymogi UE. Samochody mogą znów podrożeć
Idą nowe wymogi UE. Samochody mogą znów podrożeć
Polacy w Niemieckiej fabryce. Chcą zmian i miejsc w radzie zakładowej
Polacy w Niemieckiej fabryce. Chcą zmian i miejsc w radzie zakładowej
Tesla Model Y Performance wjechała do polskich salonów. "Telefony się urywają"
Tesla Model Y Performance wjechała do polskich salonów. "Telefony się urywają"
Test: Porsche Taycan Turbo S – król elektryków, wersja odświeżona
Test: Porsche Taycan Turbo S – król elektryków, wersja odświeżona
Na prawym fotelu w Mercedesie-AMG GT XX Concept po "świątyni prędkości" – rekord to dopiero początek
Na prawym fotelu w Mercedesie-AMG GT XX Concept po "świątyni prędkości" – rekord to dopiero początek
Kia nie chce odwrotu od elektryków. "To będzie kosztować fortunę"
Kia nie chce odwrotu od elektryków. "To będzie kosztować fortunę"
Oto nowe Volvo XC70. Fani marki nie będą zachwyceni
Oto nowe Volvo XC70. Fani marki nie będą zachwyceni
Chińczycy z kolejnym rekordem. Zrobili najszybszego elektryka na świecie
Chińczycy z kolejnym rekordem. Zrobili najszybszego elektryka na świecie