Volkswagen będzie oddawał energię elektryczną z pojazdów do sieci? To bardzo możliwe

Volkswagen zakłada, że przed końcem dekady po drogach będą jeździć miliony aut elektrycznych z Wolfsburga.tym samym pojazdy tej marki będą jednym wielkim magazynem energii. Firma widzi w tym spore szanse na przyszłość.

Odwrotność procesu ładowania jest możliwa, ale wątpliwe, by na razie był to priorytet producentów.Odwrotność procesu ładowania jest możliwa, ale wątpliwe, by na razie był to priorytet producentów.
Źródło zdjęć: © mat. prasowe
Aleksander Ruciński

Szef strategii Volkswagena Michael Jost w wywiadzie dla Reutersa stwierdził, że w okolicach 2025 roku koncern będzie dysponował flotą pojazdów magazynujących łącznie 350 GWh energii elektrycznej, a w 2030 roku wartość ta ma wzrosnąć prawie trzykrotnie. Co to oznacza?

Jost twierdzi, że to znacznie więcej energii, niż są w stanie łącznie wygenerować wszystkie elektrownie wodne na świecie. Volkswagen widzi w tym szansę na nową usługę dzielenia energii, będącą odwróceniem procesu ładowania. Jeśli zajdzie taka potrzeba, samochody będą mogły oddawać prąd zmagazynowany w akumulatorach z powrotem do sieci.

Kiedy może okazać się to przydatne? Na przykład w kryzysowych sytuacjach, podczas awarii pobliskiej elektrowni czy braku prądu w okolicy. Niemcy nie wykluczają możliwości np. zasilenia domowej instalacji energią z samochodowych akumulatorów.

Na razie jednak firma nie dzieli się technicznymi szczegółami, dotyczącymi zasad działania takiego systemu, choć przykład niektórych konkurentów pokazuje, że jest to jak najbardziej możliwe. Samochód elektryczny, zasilany dużymi akumulatorami, w przyszłości może być bez problemu traktowany jako awaryjny magazyn energii.

Pytanie tylko, czy Volkswagenowi faktycznie uda się zrealizować plany rozwoju elektromobilności na zapowiadaną skalę. Według mnie na razie, nie tylko w przypadku tej marki, nietrudno odnieść wrażenie, że rewolucja - o ile w ogóle mamy z nią do czynienia - postępuje wolniej, niż przewidywano jeszcze jakiś czas temu.

Źródło artykułu: WP Autokult
Wybrane dla Ciebie
Lexus LFA powraca jako imponujący koncept. Pod maską niespodzianka
Lexus LFA powraca jako imponujący koncept. Pod maską niespodzianka
Pierwsza (prawie) jazda: Volkswagen ID. Cross Concept - wracamy do przycisków!
Pierwsza (prawie) jazda: Volkswagen ID. Cross Concept - wracamy do przycisków!
Pierwsza jazda: BMW iX3 - 900 km na prądzie i parkowanie w stylu Bonda
Pierwsza jazda: BMW iX3 - 900 km na prądzie i parkowanie w stylu Bonda
Pieniądze w programie "NaszEauto" się skończą. Ekspert powiedział kiedy
Pieniądze w programie "NaszEauto" się skończą. Ekspert powiedział kiedy
Hiszpanie przeznaczą 1,3 mld euro na dopłaty do elektryków. Zaskakująco śmiałe cele
Hiszpanie przeznaczą 1,3 mld euro na dopłaty do elektryków. Zaskakująco śmiałe cele
Tesla z dalszymi spadkami na kluczowych rynkach w Europie
Tesla z dalszymi spadkami na kluczowych rynkach w Europie
Używany elektryk odstraszył mnie dopiero na publicznej ładowarce
Używany elektryk odstraszył mnie dopiero na publicznej ładowarce
Ford rozważa wprowadzenie taniego elektrycznego sedana z napędem na tył
Ford rozważa wprowadzenie taniego elektrycznego sedana z napędem na tył
Kierowcy elektryków utrzymają przywileje. Karol Nawrocki podpisał ustawę. Jest nowa data końcowa
Kierowcy elektryków utrzymają przywileje. Karol Nawrocki podpisał ustawę. Jest nowa data końcowa
Pierwsza jazda prototypem: Cupra Raval VZ - hot hatch naszych czasów
Pierwsza jazda prototypem: Cupra Raval VZ - hot hatch naszych czasów
Pierwsza jazda: Toyota bZ4X – sposób na milion
Pierwsza jazda: Toyota bZ4X – sposób na milion
Europa zmieni kierunek? Zniesienie zakazu sprzedaży aut spalinowych coraz bardziej realne
Europa zmieni kierunek? Zniesienie zakazu sprzedaży aut spalinowych coraz bardziej realne
MOŻE JESZCZE JEDEN ARTYKUŁ? ZOBACZ CO POLECAMY 🌟