Volkswagen będzie oddawał energię elektryczną z pojazdów do sieci? To bardzo możliwe

Volkswagen zakłada, że przed końcem dekady po drogach będą jeździć miliony aut elektrycznych z Wolfsburga.tym samym pojazdy tej marki będą jednym wielkim magazynem energii. Firma widzi w tym spore szanse na przyszłość.

Odwrotność procesu ładowania jest możliwa, ale wątpliwe, by na razie był to priorytet producentów.Odwrotność procesu ładowania jest możliwa, ale wątpliwe, by na razie był to priorytet producentów.
Źródło zdjęć: © mat. prasowe
Aleksander Ruciński

Szef strategii Volkswagena Michael Jost w wywiadzie dla Reutersa stwierdził, że w okolicach 2025 roku koncern będzie dysponował flotą pojazdów magazynujących łącznie 350 GWh energii elektrycznej, a w 2030 roku wartość ta ma wzrosnąć prawie trzykrotnie. Co to oznacza?

Jost twierdzi, że to znacznie więcej energii, niż są w stanie łącznie wygenerować wszystkie elektrownie wodne na świecie. Volkswagen widzi w tym szansę na nową usługę dzielenia energii, będącą odwróceniem procesu ładowania. Jeśli zajdzie taka potrzeba, samochody będą mogły oddawać prąd zmagazynowany w akumulatorach z powrotem do sieci.

Kiedy może okazać się to przydatne? Na przykład w kryzysowych sytuacjach, podczas awarii pobliskiej elektrowni czy braku prądu w okolicy. Niemcy nie wykluczają możliwości np. zasilenia domowej instalacji energią z samochodowych akumulatorów.

Na razie jednak firma nie dzieli się technicznymi szczegółami, dotyczącymi zasad działania takiego systemu, choć przykład niektórych konkurentów pokazuje, że jest to jak najbardziej możliwe. Samochód elektryczny, zasilany dużymi akumulatorami, w przyszłości może być bez problemu traktowany jako awaryjny magazyn energii.

Pytanie tylko, czy Volkswagenowi faktycznie uda się zrealizować plany rozwoju elektromobilności na zapowiadaną skalę. Według mnie na razie, nie tylko w przypadku tej marki, nietrudno odnieść wrażenie, że rewolucja - o ile w ogóle mamy z nią do czynienia - postępuje wolniej, niż przewidywano jeszcze jakiś czas temu.

Źródło artykułu: WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Idą nowe wymogi UE. Samochody mogą znów podrożeć
Idą nowe wymogi UE. Samochody mogą znów podrożeć
Polacy w Niemieckiej fabryce. Chcą zmian i miejsc w radzie zakładowej
Polacy w Niemieckiej fabryce. Chcą zmian i miejsc w radzie zakładowej
Tesla Model Y Performance wjechała do polskich salonów. "Telefony się urywają"
Tesla Model Y Performance wjechała do polskich salonów. "Telefony się urywają"
Test: Porsche Taycan Turbo S – król elektryków, wersja odświeżona
Test: Porsche Taycan Turbo S – król elektryków, wersja odświeżona
Na prawym fotelu w Mercedesie-AMG GT XX Concept po "świątyni prędkości" – rekord to dopiero początek
Na prawym fotelu w Mercedesie-AMG GT XX Concept po "świątyni prędkości" – rekord to dopiero początek
Kia nie chce odwrotu od elektryków. "To będzie kosztować fortunę"
Kia nie chce odwrotu od elektryków. "To będzie kosztować fortunę"
Oto nowe Volvo XC70. Fani marki nie będą zachwyceni
Oto nowe Volvo XC70. Fani marki nie będą zachwyceni
Chińczycy z kolejnym rekordem. Zrobili najszybszego elektryka na świecie
Chińczycy z kolejnym rekordem. Zrobili najszybszego elektryka na świecie