Volkswagen będzie oddawał energię elektryczną z pojazdów do sieci? To bardzo możliwe

Volkswagen zakłada, że przed końcem dekady po drogach będą jeździć miliony aut elektrycznych z Wolfsburga.tym samym pojazdy tej marki będą jednym wielkim magazynem energii. Firma widzi w tym spore szanse na przyszłość.

Odwrotność procesu ładowania jest możliwa, ale wątpliwe, by na razie był to priorytet producentów.Odwrotność procesu ładowania jest możliwa, ale wątpliwe, by na razie był to priorytet producentów.
Źródło zdjęć: © mat. prasowe
Aleksander Ruciński

Szef strategii Volkswagena Michael Jost w wywiadzie dla Reutersa stwierdził, że w okolicach 2025 roku koncern będzie dysponował flotą pojazdów magazynujących łącznie 350 GWh energii elektrycznej, a w 2030 roku wartość ta ma wzrosnąć prawie trzykrotnie. Co to oznacza?

Jost twierdzi, że to znacznie więcej energii, niż są w stanie łącznie wygenerować wszystkie elektrownie wodne na świecie. Volkswagen widzi w tym szansę na nową usługę dzielenia energii, będącą odwróceniem procesu ładowania. Jeśli zajdzie taka potrzeba, samochody będą mogły oddawać prąd zmagazynowany w akumulatorach z powrotem do sieci.

Kiedy może okazać się to przydatne? Na przykład w kryzysowych sytuacjach, podczas awarii pobliskiej elektrowni czy braku prądu w okolicy. Niemcy nie wykluczają możliwości np. zasilenia domowej instalacji energią z samochodowych akumulatorów.

Na razie jednak firma nie dzieli się technicznymi szczegółami, dotyczącymi zasad działania takiego systemu, choć przykład niektórych konkurentów pokazuje, że jest to jak najbardziej możliwe. Samochód elektryczny, zasilany dużymi akumulatorami, w przyszłości może być bez problemu traktowany jako awaryjny magazyn energii.

Pytanie tylko, czy Volkswagenowi faktycznie uda się zrealizować plany rozwoju elektromobilności na zapowiadaną skalę. Według mnie na razie, nie tylko w przypadku tej marki, nietrudno odnieść wrażenie, że rewolucja - o ile w ogóle mamy z nią do czynienia - postępuje wolniej, niż przewidywano jeszcze jakiś czas temu.

Źródło artykułu: WP Autokult
Wybrane dla Ciebie
Yangwang U9 Xtreme pokonał Xiaomi. Nowy rekord Nürburgringu
Yangwang U9 Xtreme pokonał Xiaomi. Nowy rekord Nürburgringu
Pierwsza jazda: Leapmotor B10 kusi ceną i wyposażeniem. A co z resztą?
Pierwsza jazda: Leapmotor B10 kusi ceną i wyposażeniem. A co z resztą?
Porsche uzupełnia ofertę elektrycznego Macana. Pora na GTS-a
Porsche uzupełnia ofertę elektrycznego Macana. Pora na GTS-a
Pierwsza jazda: Volvo ES90 - dla nowej generacji klientów
Pierwsza jazda: Volvo ES90 - dla nowej generacji klientów
Pierwsza jazda: Kia EV4 - kluczowy model w elektrycznym segmencie
Pierwsza jazda: Kia EV4 - kluczowy model w elektrycznym segmencie
Gigant inwestuje w Polsce. Wiemy, czemu chce produkować u nas
Gigant inwestuje w Polsce. Wiemy, czemu chce produkować u nas
Czy używane Tesle staniały przez Elona? Jeden model trzyma wartość jak szalony
Czy używane Tesle staniały przez Elona? Jeden model trzyma wartość jak szalony
Oto nowe auto z Chin. Zapomnieli, że zdjęcia pojawią się w sieci
Oto nowe auto z Chin. Zapomnieli, że zdjęcia pojawią się w sieci
Pierwsza jazda prototypową Toyotą C-HR+ - Japończycy odrobili lekcje
Pierwsza jazda prototypową Toyotą C-HR+ - Japończycy odrobili lekcje
Nowe zasady programu NaszEauto bez wykluczeń dla chińskich aut
Nowe zasady programu NaszEauto bez wykluczeń dla chińskich aut
Tęskniliście za klasyką w Mercedesach? Vision Iconic ją przywraca
Tęskniliście za klasyką w Mercedesach? Vision Iconic ją przywraca
Poważny wypadek Xiaomi SU7. Kierowca był zakleszczony w płonącym aucie
Poważny wypadek Xiaomi SU7. Kierowca był zakleszczony w płonącym aucie