Volkswagen ID.5 dołącza do gamy elektryków. Skądś już go znacie

Volkswagen oficjalnie pochwalił się elektrycznym modelem ID.5. Technicznie to nic innego jak ID.4, tyle że z inaczej wystylizowanym tyłem. Niemcy poszli za modą i zaproponowali kolejnego SUV-a "coupe".

ID.5 niewiele różni się od ID.4ID.5 niewiele różni się od ID.4
Źródło zdjęć: © fot. Maciej Gomułka
Aleksander Ruciński

Już na pierwszy rzut oka oba modele nieprzesadnie się od siebie różnią. Z przodu wyglądają niemal identycznie jeśli nie liczyć detali zderzaka. Z tyłu też jest bardzo podobnie - znajdziemy tu nawet te same lampy, z tą różnicą, że klapa opada łagodniej co sprawia, że cała sylwetka prezentuje się bardziej dynamicznie. Mimo to bagażnik pozostał bardzo pojemny - zmieści 549 litrów ładunku, a po złożeniu foteli nawet 1561.

Co warte odnotowania, ID.5 w przeciwieństwie do ID.4 od razu debiutuje w usportowionym wydaniu GTX. Oznacza to dwusilnikową konfigurację, po jednym na każdą z osi i 300 KM mocy, pozwalającej rozpędzać się do setki w 6,3 sekundy. Prędkość maksymalna wynosi natomiast 180 km/h.

Chętni będą mogli wybrać także słabsze, 174-konne lub 204-konne wydanie - dokładnie jak w ID.4. Z tą różnicą, że ID.5 parowane będzie wyłącznie z większym akumulatorem o pojemności 77 kWh, co w zależności od wersji ma przekładać się na zasięg od 480 do 520 km na jednym ładowaniu.

VW ID.5 (2022)
VW ID.5 (2022) © fot, Maciej Gomułka

Tak jak w ID.4, tu również nie brakuje nowoczesnych technologii wliczając w to wyświetlacz HUD z rozszerzoną rzeczywistością, adaptacyjny tempomat, asystent pasa ruchu czy bezprzewodowe aktualizacje.

Sprzedaż modelu ma ruszyć na początku 2022 roku. Sądząc po atrakcyjniejszym nadwoziu, pewnie będzie on nieco droższy od ID.4. Na szczegóły trzeba jednak jeszcze trochę poczekać.

  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
[1/46] Źródło zdjęć: |
Wybrane dla Ciebie
Inżynierowie Porsche pod wrażeniem Ioniqa 5 N. Mówią, co im się spodobało
Inżynierowie Porsche pod wrażeniem Ioniqa 5 N. Mówią, co im się spodobało
Škoda i Renault wyraźnie przed Teslą. Widać zmianę na rynku elektryków
Škoda i Renault wyraźnie przed Teslą. Widać zmianę na rynku elektryków
Test: Renault Espace - szybko poszło!
Test: Renault Espace - szybko poszło!
Pierwsza jazda: Jeep Compass - wyróżnić się w rodzinie
Pierwsza jazda: Jeep Compass - wyróżnić się w rodzinie
Problem z elektrykami. Producenci już mówią wprost
Problem z elektrykami. Producenci już mówią wprost
Pierwsza jazda: Opel Mokka GSE – nie oceniaj książki po okładce
Pierwsza jazda: Opel Mokka GSE – nie oceniaj książki po okładce
Dacia podbija stawkę. Nowa hybryda z napędem 4x4 i fabryczne LPG
Dacia podbija stawkę. Nowa hybryda z napędem 4x4 i fabryczne LPG
Elektryczne Porsche Cayenne wycenione w Polsce. Jest tańsze od spalinówki
Elektryczne Porsche Cayenne wycenione w Polsce. Jest tańsze od spalinówki
Pierwsza jazda: BYD Atto 2 DM-i – nowy bohater taksówkarzy
Pierwsza jazda: BYD Atto 2 DM-i – nowy bohater taksówkarzy
Premiera: Porsche Cayenne - najlepszy elektryk na świecie?
Premiera: Porsche Cayenne - najlepszy elektryk na świecie?
Jeep Recon debiutuje jako trzeci elektryk marki
Jeep Recon debiutuje jako trzeci elektryk marki
To nie koniec Izery. Electromobility Poland z szansą na duży zastrzyk finansowy
To nie koniec Izery. Electromobility Poland z szansą na duży zastrzyk finansowy
ZACZEKAJ! ZOBACZ, CO TERAZ JEST NA TOPIE 🔥