Volkswagen ID.5 dołącza do gamy elektryków. Skądś już go znacie

Volkswagen oficjalnie pochwalił się elektrycznym modelem ID.5. Technicznie to nic innego jak ID.4, tyle że z inaczej wystylizowanym tyłem. Niemcy poszli za modą i zaproponowali kolejnego SUV-a "coupe".

ID.5 niewiele różni się od ID.4ID.5 niewiele różni się od ID.4
Źródło zdjęć: © fot. Maciej Gomułka
Aleksander Ruciński

Już na pierwszy rzut oka oba modele nieprzesadnie się od siebie różnią. Z przodu wyglądają niemal identycznie jeśli nie liczyć detali zderzaka. Z tyłu też jest bardzo podobnie - znajdziemy tu nawet te same lampy, z tą różnicą, że klapa opada łagodniej co sprawia, że cała sylwetka prezentuje się bardziej dynamicznie. Mimo to bagażnik pozostał bardzo pojemny - zmieści 549 litrów ładunku, a po złożeniu foteli nawet 1561.

Co warte odnotowania, ID.5 w przeciwieństwie do ID.4 od razu debiutuje w usportowionym wydaniu GTX. Oznacza to dwusilnikową konfigurację, po jednym na każdą z osi i 300 KM mocy, pozwalającej rozpędzać się do setki w 6,3 sekundy. Prędkość maksymalna wynosi natomiast 180 km/h.

Chętni będą mogli wybrać także słabsze, 174-konne lub 204-konne wydanie - dokładnie jak w ID.4. Z tą różnicą, że ID.5 parowane będzie wyłącznie z większym akumulatorem o pojemności 77 kWh, co w zależności od wersji ma przekładać się na zasięg od 480 do 520 km na jednym ładowaniu.

VW ID.5 (2022)
VW ID.5 (2022) © fot, Maciej Gomułka

Tak jak w ID.4, tu również nie brakuje nowoczesnych technologii wliczając w to wyświetlacz HUD z rozszerzoną rzeczywistością, adaptacyjny tempomat, asystent pasa ruchu czy bezprzewodowe aktualizacje.

Sprzedaż modelu ma ruszyć na początku 2022 roku. Sądząc po atrakcyjniejszym nadwoziu, pewnie będzie on nieco droższy od ID.4. Na szczegóły trzeba jednak jeszcze trochę poczekać.

  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
[1/46] Źródło zdjęć: |

Wybrane dla Ciebie

Koncern zmienił zdanie. Jednak będą auta spalinowe
Koncern zmienił zdanie. Jednak będą auta spalinowe
Pierwszy kontakt: Nowy VW ID. Polo i spółka to zapowiedź miejskich aut za 100 tys. zł. Widziałem czworaczki, którymi ma jeździć Europa
Pierwszy kontakt: Nowy VW ID. Polo i spółka to zapowiedź miejskich aut za 100 tys. zł. Widziałem czworaczki, którymi ma jeździć Europa
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Nowy, elektryczny Mercedes GLC - niech stanie się światłość!
Nowy, elektryczny Mercedes GLC - niech stanie się światłość!
Idą nowe wymogi UE. Samochody mogą znów podrożeć
Idą nowe wymogi UE. Samochody mogą znów podrożeć
Polacy w Niemieckiej fabryce. Chcą zmian i miejsc w radzie zakładowej
Polacy w Niemieckiej fabryce. Chcą zmian i miejsc w radzie zakładowej
Tesla Model Y Performance wjechała do polskich salonów. "Telefony się urywają"
Tesla Model Y Performance wjechała do polskich salonów. "Telefony się urywają"
Test: Porsche Taycan Turbo S – król elektryków, wersja odświeżona
Test: Porsche Taycan Turbo S – król elektryków, wersja odświeżona
Na prawym fotelu w Mercedesie-AMG GT XX Concept po "świątyni prędkości" – rekord to dopiero początek
Na prawym fotelu w Mercedesie-AMG GT XX Concept po "świątyni prędkości" – rekord to dopiero początek