Volkswagen nie chce rozwijać wodoru. Szef koncernu tłumaczy dlaczego

Napęd wodorowy ma swoich zwolenników. Wielu widzi w nim alternatywę dla klasycznej elektromobilności. Producentów rozwijających tę technologię można jednak policzyć na palcach jednej ręki. Thomas Schafer z Volkswagena wyjaśnił, dlaczego tak jest.

Volkswagen pracował nad wodorem, ale porzucił tę technologięVolkswagen pracował nad wodorem, ale porzucił tę technologię
Źródło zdjęć: © Materiały prasowe | Volkswagen
Aleksander Ruciński

Ogniwa paliwowe i wodór miały być przyszłością motoryzacji. Tymczasem zdecydowana większość producentów stawia na klasyczną elektryfikację. Przykładem jest Volkswagen, który jak wielu, jeszcze kilka lat temu rozwijał technologie wodorowe, a dziś skupia się wyłącznie na prądzie. Dlaczego?

Swój punkt widzenia w niedawnym wywiadzie udzielonym hiszpańskiemu oddziałowi "AutoBild", wyjaśnił dyrektor generalny Volkswagena, Thomas Schafer. Stwierdził, że wodór w zestawieniu z technologią akumulatorową ma wiele wad.

– To nie jest konkurencyjne, szczególnie w samochodach osobowych. Zbiorniki zajmują naprawdę dużo miejsca. Może sprawdzi się w autach użytkowych, ale nie pasażerskich. Nie widzę na to szans w najbliższej dekadzie. Na pewno nie w Volkswagenie – podsumował Schafer.

Niemiecki koncern zamierza całkowicie poświęcić się rozwojowi akumulatorowych aut elektrycznych. Nie oznacza to jednak, że wszyscy odrzucają wodór. Przykład stanowią chociażby BMW i Toyota. Niemcy niedawno ruszyli z produkcją wodorowego X5, a Toyota od dawna sprzedaje model Mirai. Do gry, choć w nieco innym segmencie wkracza też Renault, pracujące nad wodorowym Masterem. Czy słusznie? Czas pokaże.

Wybrane dla Ciebie
Tęskniliście za klasyką w Mercedesach? Vision Iconic ją przywraca
Tęskniliście za klasyką w Mercedesach? Vision Iconic ją przywraca
Poważny wypadek Xiaomi SU7. Kierowca był zakleszczony w płonącym aucie
Poważny wypadek Xiaomi SU7. Kierowca był zakleszczony w płonącym aucie
Kia EV5 wyceniona w Polsce. Wiemy, ile kosztuje elektryczny SUV z Korei
Kia EV5 wyceniona w Polsce. Wiemy, ile kosztuje elektryczny SUV z Korei
Pierwsza jazda: Tak jeździ 1000 KM po torze i w terenie. Na prawym fotelu w elektrycznym Porsche Cayenne
Pierwsza jazda: Tak jeździ 1000 KM po torze i w terenie. Na prawym fotelu w elektrycznym Porsche Cayenne
Pierwsza jazda: Nowe Subaru Uncharted i odświeżona Solterra – przyszłość marki w Europie
Pierwsza jazda: Nowe Subaru Uncharted i odświeżona Solterra – przyszłość marki w Europie
Pierwsza jazda: DS No4 - premium po francusku
Pierwsza jazda: DS No4 - premium po francusku
Elektryczne Ferrari staje się faktem. Włosi pokazali mi kluczowe składniki i parametry techniczne
Elektryczne Ferrari staje się faktem. Włosi pokazali mi kluczowe składniki i parametry techniczne
Niemcy nie chcą unijnego zakazu. Friedrich Merz mówi wprost
Niemcy nie chcą unijnego zakazu. Friedrich Merz mówi wprost
Lexus wie, jak ułatwić życie. Ładowanie elektryka to już nie powieść Kafki
Lexus wie, jak ułatwić życie. Ładowanie elektryka to już nie powieść Kafki
Tesla traci w Niemczech, podczas gdy inni zyskują. Chińczycy depczą po piętach
Tesla traci w Niemczech, podczas gdy inni zyskują. Chińczycy depczą po piętach
Polska premiera: Lexus ES – przygotowany do nowej roli
Polska premiera: Lexus ES – przygotowany do nowej roli
Ile przejedzie elektryk na odzyskanej energii? Po odpowiedź zjechałem Cuprą Tavascan z jednej z najwyższych dróg Europy
Ile przejedzie elektryk na odzyskanej energii? Po odpowiedź zjechałem Cuprą Tavascan z jednej z najwyższych dróg Europy