Volkswagen polubi się z hybrydami. Kto mógł się tego spodziewać?

Volkswagen zmienia swoją strategię, stawiając na hybrydy plug-in mogące przejechać około 100 km. W Europie Ich sprzedaż rosła na początku roku szybciej niż elektryków.

Teraz hybrydy plug-in mogą korzystać z szybkiego ładowania, tak jak elektrykiTeraz hybrydy plug-in mogą korzystać z szybkiego ładowania, tak jak elektryki
Źródło zdjęć: © WP Autokult | Volkswagen AG
Mateusz Lubczański

Rozszerzenie oferty hybryd plug-in jest priorytetem dla Volkswagena – stwierdził dyrektor zarządzający Thomas Schäfer. Klienci najwyraźniej chcą hybryd plug-in, zarówno w Stanach Zjednoczonych, jak i Chinach.

Taki układ napędowy ma być pomostem pomiędzy silnikami spalinowymi a pełnymi elektrykami. "Hybrydy były pieśnią przeszłości. Rok temu, gdyby ktoś zapytał się mnie [o inwestycje w hybrydy – dop. red.], powiedziałbym, że to droga technologia i nie jest tego warta. W ciągu sześciu miesięcy wszyscy chcą hybryd" – mówił Schäfer w rozmowie z tytułem Autocar.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

BMW X2 sDrive20i – trzy cylindry za grillem z X5 M

Marka oczywiście nie traci z oczu celu pełnej elektryfikacji gamy. Hybrydy plug-in nie będą oferowane w każdym modelu. Nie będzie też tworzony zupełnie nowy układ napędowy, a rozwijany ma być ten oparty na silniku o pojemności 1,5 l.

Warto przypomnieć, że w ostatnich dniach zarówno Ford, jak i Mercedes zaktualizowały swoją strategię dla Europy, wskazując na dalszą obecność silników spalinowych w ofercie.

Wybrane dla Ciebie
Poważny wypadek Xiaomi SU7. Kierowca był zakleszczony w płonącym aucie
Poważny wypadek Xiaomi SU7. Kierowca był zakleszczony w płonącym aucie
Kia EV5 wyceniona w Polsce. Wiemy, ile kosztuje elektryczny SUV z Korei
Kia EV5 wyceniona w Polsce. Wiemy, ile kosztuje elektryczny SUV z Korei
Pierwsza jazda: Tak jeździ 1000 KM po torze i w terenie. Na prawym fotelu w elektrycznym Porsche Cayenne
Pierwsza jazda: Tak jeździ 1000 KM po torze i w terenie. Na prawym fotelu w elektrycznym Porsche Cayenne
Pierwsza jazda: Nowe Subaru Uncharted i odświeżona Solterra – przyszłość marki w Europie
Pierwsza jazda: Nowe Subaru Uncharted i odświeżona Solterra – przyszłość marki w Europie
Pierwsza jazda: DS No4 - premium po francusku
Pierwsza jazda: DS No4 - premium po francusku
Elektryczne Ferrari staje się faktem. Włosi pokazali mi kluczowe składniki i parametry techniczne
Elektryczne Ferrari staje się faktem. Włosi pokazali mi kluczowe składniki i parametry techniczne
Niemcy nie chcą unijnego zakazu. Friedrich Merz mówi wprost
Niemcy nie chcą unijnego zakazu. Friedrich Merz mówi wprost
Lexus wie, jak ułatwić życie. Ładowanie elektryka to już nie powieść Kafki
Lexus wie, jak ułatwić życie. Ładowanie elektryka to już nie powieść Kafki
Tesla traci w Niemczech, podczas gdy inni zyskują. Chińczycy depczą po piętach
Tesla traci w Niemczech, podczas gdy inni zyskują. Chińczycy depczą po piętach
Polska premiera: Lexus ES – przygotowany do nowej roli
Polska premiera: Lexus ES – przygotowany do nowej roli
Ile przejedzie elektryk na odzyskanej energii? Po odpowiedź zjechałem Cuprą Tavascan z jednej z najwyższych dróg Europy
Ile przejedzie elektryk na odzyskanej energii? Po odpowiedź zjechałem Cuprą Tavascan z jednej z najwyższych dróg Europy
Nowa Dacia za 3900 euro? Wystarczy być mniej zamożnym Włochem
Nowa Dacia za 3900 euro? Wystarczy być mniej zamożnym Włochem