Volvo testuje bezprzewodowe ładowarki. Działają podobnie jak w smartfonach

Wybrane taksówki Volvo pełniące służbę na ulicach Göteborga wezmą udział w pilotażowym programie testów bezprzewodowych systemów ładowania. To nowatorskie rozwiązanie minimalizujące udział kierowcy. By zasilić baterię, wystarczy tylko zaparkować.

By skorzystać z ładowarki, trzeba tylko precyzyjnie zaparkowaćBy skorzystać z ładowarki, trzeba tylko precyzyjnie zaparkować
Źródło zdjęć: © mat. prasowe / Volvo
Aleksander Ruciński

Bezprzewodowe systemy ładowania to kolejny etap w rozwoju elektromobilności, który zaczyna nabierać konkretnych kształtów. Volvo postanowiło testować i rozwijać to udogodnienie w rzeczywistych warunkach, wspólnie z firmą Cabonline, będącą jednym z największych taksówkarskich operatorów w regionie.

Firma wspólnie z Volvo zadbała o bezprzewodowe stacje ładowania w kilku punktach Göteborga. To nic innego jak miejsca parkingowe ze specjalną sekcją ładującą zatopioną w asfalcie. Kierowcy Cabonline jeżdżący Volvo XC40 Recharge z odbiornikiem zamontowanym w podwoziu skorzystają z tego udogodnienia na postoju. Jedyne co trzeba zrobić, to precyzyjnie zaparkować, w czym pomogą systemy kamer 360 stopni.

Ładowarki wyprodukowane przez Momentum Dynamics są w stanie zasilać akumulatory mocą do 40 kW, co jest wynikiem o 10 kW gorszym niż w większości klasycznych urządzeń DC z kablem, ale nadal akceptowalnym.

System bezprzewodowego ładowania
System bezprzewodowego ładowania © mat. prasowe / volvo

Volvo i Cabonline liczą na owocne testy. Elektryczne XC40 Recharge zgodnie z planem mają pełnić służbę przez około 12 godzin dziennie, pokonując nawet 100 tys. km rocznie. Będzie to więc nie lada wyzwanie nie tylko dla nowych systemów ładowania, ale i samych pojazdów.

Warto wspomnieć, że inicjatywa jest częścią programu miasta Göteborg, które do 2030 roku chce realizować miejski transport wyłącznie z wykorzystaniem pojazdów zeroemisyjnych.

Wybrane dla Ciebie
Poważny wypadek Xiaomi SU7. Kierowca był zakleszczony w płonącym aucie
Poważny wypadek Xiaomi SU7. Kierowca był zakleszczony w płonącym aucie
Kia EV5 wyceniona w Polsce. Wiemy, ile kosztuje elektryczny SUV z Korei
Kia EV5 wyceniona w Polsce. Wiemy, ile kosztuje elektryczny SUV z Korei
Pierwsza jazda: Tak jeździ 1000 KM po torze i w terenie. Na prawym fotelu w elektrycznym Porsche Cayenne
Pierwsza jazda: Tak jeździ 1000 KM po torze i w terenie. Na prawym fotelu w elektrycznym Porsche Cayenne
Pierwsza jazda: Nowe Subaru Uncharted i odświeżona Solterra – przyszłość marki w Europie
Pierwsza jazda: Nowe Subaru Uncharted i odświeżona Solterra – przyszłość marki w Europie
Pierwsza jazda: DS No4 - premium po francusku
Pierwsza jazda: DS No4 - premium po francusku
Elektryczne Ferrari staje się faktem. Włosi pokazali mi kluczowe składniki i parametry techniczne
Elektryczne Ferrari staje się faktem. Włosi pokazali mi kluczowe składniki i parametry techniczne
Niemcy nie chcą unijnego zakazu. Friedrich Merz mówi wprost
Niemcy nie chcą unijnego zakazu. Friedrich Merz mówi wprost
Lexus wie, jak ułatwić życie. Ładowanie elektryka to już nie powieść Kafki
Lexus wie, jak ułatwić życie. Ładowanie elektryka to już nie powieść Kafki
Tesla traci w Niemczech, podczas gdy inni zyskują. Chińczycy depczą po piętach
Tesla traci w Niemczech, podczas gdy inni zyskują. Chińczycy depczą po piętach
Polska premiera: Lexus ES – przygotowany do nowej roli
Polska premiera: Lexus ES – przygotowany do nowej roli
Ile przejedzie elektryk na odzyskanej energii? Po odpowiedź zjechałem Cuprą Tavascan z jednej z najwyższych dróg Europy
Ile przejedzie elektryk na odzyskanej energii? Po odpowiedź zjechałem Cuprą Tavascan z jednej z najwyższych dróg Europy
Nowa Dacia za 3900 euro? Wystarczy być mniej zamożnym Włochem
Nowa Dacia za 3900 euro? Wystarczy być mniej zamożnym Włochem