W Paryżu właściciele spalinowych SUV-ów mieliby płacić więcej za parkingi

Samorządowcy w Paryżu postrzegają SUV-y jako jedno z głównych źródeł zanieczyszczenia powietrza w mieście i proponują, żeby nałożyć wyższe opłaty parkingowe na tego typu samochody. Przy ich obliczaniu miałyby być brane pod uwagę rozmiar, waga i rodzaj silnika pojazdu.

Nowe prawo ma zacząć obowiązywać w Paryżu od początku 2024 rokuNowe prawo ma zacząć obowiązywać w Paryżu od początku 2024 roku
Źródło zdjęć: © pixabay.com

Partia proekologiczna EELV zaproponowała nowe prawo, twierdząc, że liczba SUV-ów w Paryżu wzrosła o około 60 proc. w ciągu ostatnich czterech lat. Mimo to stanowią one tylko około 15 proc. całkowitej floty miasta, która obejmuje około 1,15 mln prywatnych pojazdów. "Chcielibyśmy, aby miasto Paryż zmieniło ceny płatnego parkowania, aby były progresywne w zależności od wagi i wielkości pojazdów" – skomentował sprawę Frédéric Badina-Serpette, radny EELV.

Według spekulacji nowe prawo zacznie obowiązywać od 1 stycznia 2024 roku. Mają być z niego wyłączone pojazdy elektryczne i samochody rodzin wielodzietnych, chociaż szczegóły opłat i sposób kategoryzacji SUV-ów nie są obecnie znane.

Kilka miesięcy temu Lyon wprowadził podobne prawo, które również wejdzie w życie w przyszłym roku. Trzecie co do wielkości miasto Francji ogłosiło nową politykę parkingową, zgodnie z którą opłaty za parkowanie w miejscach publicznych będą ustalane progresywnie na podstawie wielkości, masy i rodzaju silnika pojazdu.

Co ciekawe pojazdy elektryczne kwalifikują się do najniższych opłat parkingowych w wysokości 15 euro miesięcznie, podczas gdy samochody spalinowe, które ważą powyżej 1725 kg, zapłacą trzykrotność tej kwoty.

Wybrane dla Ciebie
Poważny wypadek Xiaomi SU7. Kierowca był zakleszczony w płonącym aucie
Poważny wypadek Xiaomi SU7. Kierowca był zakleszczony w płonącym aucie
Kia EV5 wyceniona w Polsce. Wiemy, ile kosztuje elektryczny SUV z Korei
Kia EV5 wyceniona w Polsce. Wiemy, ile kosztuje elektryczny SUV z Korei
Pierwsza jazda: Tak jeździ 1000 KM po torze i w terenie. Na prawym fotelu w elektrycznym Porsche Cayenne
Pierwsza jazda: Tak jeździ 1000 KM po torze i w terenie. Na prawym fotelu w elektrycznym Porsche Cayenne
Pierwsza jazda: Nowe Subaru Uncharted i odświeżona Solterra – przyszłość marki w Europie
Pierwsza jazda: Nowe Subaru Uncharted i odświeżona Solterra – przyszłość marki w Europie
Pierwsza jazda: DS No4 - premium po francusku
Pierwsza jazda: DS No4 - premium po francusku
Elektryczne Ferrari staje się faktem. Włosi pokazali mi kluczowe składniki i parametry techniczne
Elektryczne Ferrari staje się faktem. Włosi pokazali mi kluczowe składniki i parametry techniczne
Niemcy nie chcą unijnego zakazu. Friedrich Merz mówi wprost
Niemcy nie chcą unijnego zakazu. Friedrich Merz mówi wprost
Lexus wie, jak ułatwić życie. Ładowanie elektryka to już nie powieść Kafki
Lexus wie, jak ułatwić życie. Ładowanie elektryka to już nie powieść Kafki
Tesla traci w Niemczech, podczas gdy inni zyskują. Chińczycy depczą po piętach
Tesla traci w Niemczech, podczas gdy inni zyskują. Chińczycy depczą po piętach
Polska premiera: Lexus ES – przygotowany do nowej roli
Polska premiera: Lexus ES – przygotowany do nowej roli
Ile przejedzie elektryk na odzyskanej energii? Po odpowiedź zjechałem Cuprą Tavascan z jednej z najwyższych dróg Europy
Ile przejedzie elektryk na odzyskanej energii? Po odpowiedź zjechałem Cuprą Tavascan z jednej z najwyższych dróg Europy
Nowa Dacia za 3900 euro? Wystarczy być mniej zamożnym Włochem
Nowa Dacia za 3900 euro? Wystarczy być mniej zamożnym Włochem