Więcej stacji ładowania i tankowania wodoru. Będą na to środki

Komisja Europejska 29 października zgodziła się na wdrożenie polskiego programu pomocowego dla elektromobilności, co pozwoli na postawienie ładowarek i stacji tankowania wodoru po części ze środków NFOŚiGW.

Stacji ładowania ma być więcej i staną się mocniejsze, kiedy popłyną dodatkowe środki do instytucji i podmiotów.Stacji ładowania ma być więcej i staną się mocniejsze, kiedy popłyną dodatkowe środki do instytucji i podmiotów.
Źródło zdjęć: © fot. autokult.pl
Marcin Łobodziński

Program pomocowy przewiduje dofinansowania na:

  • budowę stacji ładowania o mocy nie mniejszej niż 22 kW, innej niż ogólnodostępna stacja ładowania,
  • utworzenie punktu ładowania o mocy nie mniejszej niż 22 kW, wyłącznie na potrzeby własne.
  • budowę ogólnodostępnej stacji ładowania o mocy nie mniejszej niż 50 kW,
  • modernizację skutkującą przyrostem mocy stacji do mocy nie mniejszej niż 50 kW,
  • budowę lub przebudowę ogólnodostępnej stacji wodoru.

Budżet na dofinansowanie w formie bezzwrotnej dotacji wyniesie łącznie do 870 mln zł. Z tego większa część środków zostanie skierowana na budowę lub przebudowę ogólnodostępnych stacji świadczących usługi ładowania. Tylko 100 mln zł przeznaczone zostanie na rozwój transportu wodorowego.

O dofinasowanie będą mogły ubiegać się samorządy, przedsiębiorcy, spółdzielnie, wspólnoty mieszkaniowe i rolnicy indywidualni. Program ma być realizowany w latach 2021-2028, przy czym podpisywanie umów będzie się odbywać do 31 grudnia 2025 r., a wydatkowanie środków finansowych potrwa do 15 grudnia 2028 r.

Źródło artykułu: WP Autokult
Wybrane dla Ciebie
Porsche uzupełnia ofertę elektrycznego Macana. Pora na GTS-a
Porsche uzupełnia ofertę elektrycznego Macana. Pora na GTS-a
Pierwsza jazda: Volvo ES90 - dla nowej generacji klientów
Pierwsza jazda: Volvo ES90 - dla nowej generacji klientów
Pierwsza jazda: Kia EV4 - kluczowy model w elektrycznym segmencie
Pierwsza jazda: Kia EV4 - kluczowy model w elektrycznym segmencie
Gigant inwestuje w Polsce. Wiemy, czemu chce produkować u nas
Gigant inwestuje w Polsce. Wiemy, czemu chce produkować u nas
Czy używane Tesle staniały przez Elona? Jeden model trzyma wartość jak szalony
Czy używane Tesle staniały przez Elona? Jeden model trzyma wartość jak szalony
Oto nowe auto z Chin. Zapomnieli, że zdjęcia pojawią się w sieci
Oto nowe auto z Chin. Zapomnieli, że zdjęcia pojawią się w sieci
Pierwsza jazda prototypową Toyotą C-HR+ - Japończycy odrobili lekcje
Pierwsza jazda prototypową Toyotą C-HR+ - Japończycy odrobili lekcje
Nowe zasady programu NaszEauto bez wykluczeń dla chińskich aut
Nowe zasady programu NaszEauto bez wykluczeń dla chińskich aut
Tęskniliście za klasyką w Mercedesach? Vision Iconic ją przywraca
Tęskniliście za klasyką w Mercedesach? Vision Iconic ją przywraca
Poważny wypadek Xiaomi SU7. Kierowca był zakleszczony w płonącym aucie
Poważny wypadek Xiaomi SU7. Kierowca był zakleszczony w płonącym aucie
Kia EV5 wyceniona w Polsce. Wiemy, ile kosztuje elektryczny SUV z Korei
Kia EV5 wyceniona w Polsce. Wiemy, ile kosztuje elektryczny SUV z Korei
Pierwsza jazda: Tak jeździ 1000 KM po torze i w terenie. Na prawym fotelu w elektrycznym Porsche Cayenne
Pierwsza jazda: Tak jeździ 1000 KM po torze i w terenie. Na prawym fotelu w elektrycznym Porsche Cayenne