WAŻNE
TERAZ

Kaczyński umywa ręce w sprawie Mejzy, zdecyduje klub PiS. Znamy kulisy

Włosi odmienili Citroëna Ami, inspirując się kultowym dostawczakiem

Firma Caselani wzięła na warsztat kolejnego Citroëna. Tym razem jest to malutki Ami.

Citroën Ami CaselaniCitroën Ami Caselani
Źródło zdjęć: © Materiały prasowe | Caselani
Aleksander Ruciński

Citroën H-Type, jedno z najbardziej rozpoznawalnych aut w historii z charakterystycznymi, falistymi bokami, zadebiutował w powojennej Francji w 1947 roku i był produkowany przez 34 lata. Choć nie był uważany za piękny, zdobył serca swoim niepowtarzalnym urokiem.

Teraz firma Caselani, specjalizująca się w przekształcaniu nowych Citroenów w klasyczne modele, wprowadza Type-Ami. Ten projekt zmienia nowoczesnego Citroëna Ami w pojazd przypominający kultowego H. Caselani, działając na licencji francuskiej marki, wymienia niemal wszystkie zewnętrzne panele na te z poziomymi żebrami, pozostawiając nienaruszony jedynie dach. Dodano również retro stalowe felgi oraz nowe reflektory nawiązujące do oryginalnego designu H-Type.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Toyota Proace Verso VIP - tu chodzi o floty, ale nie tylko

Modyfikacje nie zwiększają masy Ami, która wynosi zaledwie 470 kg. To istotne, biorąc pod uwagę, że samochód napędzany jest przez elektryczny silnik o mocy 6 kW (8 KM), zasilany baterią o pojemności 5,4 kWh. Maksymalna prędkość pojazdu to 45 km/h, a zasięg wynosi około 74 km. Ami jest idealny do miejskich zadań, dostępny jako dwuosobowy pojazd lub mały van dostawczy.

Cena zmodyfikowanego przez Caselani Type-Ami wynosi 13 900 euro. Dla obecnych właścicieli Ami dostępny jest również sam zestaw karoserii w cenie 5 000 euro, pozwalający na własnoręczne przekształcenie pojazdu.

Wybrane dla Ciebie
Tęskniliście za klasyką w Mercedesach? Vision Iconic ją przywraca
Tęskniliście za klasyką w Mercedesach? Vision Iconic ją przywraca
Poważny wypadek Xiaomi SU7. Kierowca był zakleszczony w płonącym aucie
Poważny wypadek Xiaomi SU7. Kierowca był zakleszczony w płonącym aucie
Kia EV5 wyceniona w Polsce. Wiemy, ile kosztuje elektryczny SUV z Korei
Kia EV5 wyceniona w Polsce. Wiemy, ile kosztuje elektryczny SUV z Korei
Pierwsza jazda: Tak jeździ 1000 KM po torze i w terenie. Na prawym fotelu w elektrycznym Porsche Cayenne
Pierwsza jazda: Tak jeździ 1000 KM po torze i w terenie. Na prawym fotelu w elektrycznym Porsche Cayenne
Pierwsza jazda: Nowe Subaru Uncharted i odświeżona Solterra – przyszłość marki w Europie
Pierwsza jazda: Nowe Subaru Uncharted i odświeżona Solterra – przyszłość marki w Europie
Pierwsza jazda: DS No4 - premium po francusku
Pierwsza jazda: DS No4 - premium po francusku
Elektryczne Ferrari staje się faktem. Włosi pokazali mi kluczowe składniki i parametry techniczne
Elektryczne Ferrari staje się faktem. Włosi pokazali mi kluczowe składniki i parametry techniczne
Niemcy nie chcą unijnego zakazu. Friedrich Merz mówi wprost
Niemcy nie chcą unijnego zakazu. Friedrich Merz mówi wprost
Lexus wie, jak ułatwić życie. Ładowanie elektryka to już nie powieść Kafki
Lexus wie, jak ułatwić życie. Ładowanie elektryka to już nie powieść Kafki
Tesla traci w Niemczech, podczas gdy inni zyskują. Chińczycy depczą po piętach
Tesla traci w Niemczech, podczas gdy inni zyskują. Chińczycy depczą po piętach
Polska premiera: Lexus ES – przygotowany do nowej roli
Polska premiera: Lexus ES – przygotowany do nowej roli
Ile przejedzie elektryk na odzyskanej energii? Po odpowiedź zjechałem Cuprą Tavascan z jednej z najwyższych dróg Europy
Ile przejedzie elektryk na odzyskanej energii? Po odpowiedź zjechałem Cuprą Tavascan z jednej z najwyższych dróg Europy