Znak czasów. Elektryczny Jaguar I-Pace został Ring Taxi

Elektryczny Jaguar I-Pace dołączył do floty szybkich taksówek na torze Nürburgring, będącym mekką motorsportu i szybkich aut cywilnych. To pierwszy samochód z takim napędem w tej roli. I-Pace zasili flotę, w której znajdziemy m.in. Porsche 911, BMW M5, czy Mercedesa-AMG GT R.

I-Pace na Nürburgringu rozpoczyna nową, elektryczną erę Ring Taxi.I-Pace na Nürburgringu rozpoczyna nową, elektryczną erę Ring Taxi.
Źródło zdjęć: © mat.prasowe
Aleksander Ruciński
2

Pojawienie się I-Pace'a w roli taksówki wożącej turystów po najsłynniejszym europejskim torze wyścigowym to bez wątpienia znak czasów. Elektryczny samochód może pochwalić się naprawdę niezłymi osiagami - do setki przyspiesza w mniej niż 5 sekund i przy tym świetnie się prowadzi.

Chętni do tego, by przekonać się jak, I-Pace radzi sobie w "zielonym piekle", muszą zapłacić 149 euro. Tyle kosztuje przejażdżka z profesjonalnym kierowcą, który nie będzie musiał się mocno napocić, by zapewnić pasażerom wrażenia porównywalne z dotychczasowymi Ring-Taxi. Chociaż z drugiej strony - szybka jazda pozbawiona bez ryku silnika może być nietypowym doświadczeniem.

I-Pace z pewnością nie będzie najszybszym taxi na Nürburgringu. Na pewno jednak najbardziej komfortowym i przyjaznym środowisku. Pytanie, czy o to właśnie chodzi turystom odwiedzającym ten legendarny tor, na którym codziennie przelewane są tysiące litrów benzyny, a kolejne komplety opon nikną w oczach.

Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
© mat.prasowe

Może właśnie mamy do czynienia z początkiem dużych zmian. Ekologiczne pojazdy coraz częściej odwiedzają Nürburgring. Wystarczy wspomnieć, chociażby rekord ustanowiony przez Porsche Taycan i późniejszą próbę jego pobicia przez Teslę, do której oficjalnie nigdy nie doszło. Elektryki na Nordschleife nikogo już dzisiaj nie dziwią, więc pojawienie się Ring Taxi napędzanego prądem było tylko kwestią czasu.

Kto wie, może wkrótce do I-Pace'a dołączy właśnie Taycan? Nie zdziwimy się, jeśli elektryczny taxi na Nubrugringu będzie tylko przybywać.

  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
[1/9] Źródło zdjęć: |

Wybrane dla Ciebie

Nowe Renault 4 wycenione w Polsce. Do wyboru dwie wersje napędu
Nowe Renault 4 wycenione w Polsce. Do wyboru dwie wersje napędu
Oto najmocniejszy Opel w gamie. Tak, jest elektryczny
Oto najmocniejszy Opel w gamie. Tak, jest elektryczny
Škoda Enyaq RS Race korzysta z biokompozytów. To jak carbon, tylko z lnu
Škoda Enyaq RS Race korzysta z biokompozytów. To jak carbon, tylko z lnu
Kierowcy są zaskoczeni, gdy widzą taki komunikat. Oto co oznacza
Kierowcy są zaskoczeni, gdy widzą taki komunikat. Oto co oznacza
Chińskie auto trafi do "Gran Turismo". Po raz pierwszy w historii
Chińskie auto trafi do "Gran Turismo". Po raz pierwszy w historii
Trump ma pozbyć się tesli, którą kupił przed trzema miesiącami. To efekt kłótni z Muskiem
Trump ma pozbyć się tesli, którą kupił przed trzema miesiącami. To efekt kłótni z Muskiem
Test: Škoda Elroq 50 – gdyby tylko nie ta cyfryzacja
Test: Škoda Elroq 50 – gdyby tylko nie ta cyfryzacja
Test: Ford Capri AWD 340 KM - po prostu tańszy od Volkswagena
Test: Ford Capri AWD 340 KM - po prostu tańszy od Volkswagena
Toyota wprowadza hybrydę do najmniejszych aut. Aygo X Hybrid różni się nie tylko napędem
Toyota wprowadza hybrydę do najmniejszych aut. Aygo X Hybrid różni się nie tylko napędem
Test: BMW M5 Touring - największy skalpel świata
Test: BMW M5 Touring - największy skalpel świata
Szef sprzedaży Volkswagena wskazał problem Tesli. Zapowiada dominację niemieckiego koncernu
Szef sprzedaży Volkswagena wskazał problem Tesli. Zapowiada dominację niemieckiego koncernu
Pierwsza jazda: Renault Austral – Francuzi posłuchali kierowców
Pierwsza jazda: Renault Austral – Francuzi posłuchali kierowców