Offroad Marcina: Toyota RAV4 zadziwia w każdej sytuacji. Nawet w terenie

Toyota RAV4 z napędem hybrydowym plug-in zadziwia w niemal każdej sytuacji. Nie tylko spalaniem czy zasięgiem na prądzie, ale także działaniem napędu na cztery koła. Sprawdziłem ją w terenie by pokazać, że nawet tam da sobie radę.

Toyota RAV4 Plug-in Hybrid — opinia, test w terenie

Choć Toyota RAV4 zupełnie nie kojarzy się z offroadem, to z czystej ciekawości zabrałem ją na kilka prób, by sprawdzić, jak sobie poradzi w terenie bardziej wymagającym, niż będzie ją to spotykało na co dzień.

Napęd hybrydowy plug-in składa się z trzech silników. Dwa z nich to elektryczne i mogą one przekazywać napęd na obie osie. Toyota wbrew pozorom nie odcina się od terenowego charakteru swojego SUV-a. W aucie jest specjalny tryb terenowy Trail, który sprawnie przekazuje napęd na podłoże, kiedy koła zaczynają się ślizgać. Jedną z ciekawostek jest to, że wtedy też większa część momentu trafia na tylną oś.

Sporym ograniczeniem podczas prób w terenie były oczywiście zderzaki i ogólnie karoseria nie przystosowana do takich sytuacji. Mimo to RAV4 pokonała te próby, które dało się pokonać bez uszkodzeń.

Test: Toyota RAV4 Plug-in Hybrid — nowy król hybryd z wtyczką

Hybrydy plug-in uważa się powszechnie za auta, które mogą być spalinowe i elektryczne. To prawda, pod warunkiem, że autem elektrycznym nazwiemy takie,…

Podziel się:

Przeczytaj także:

Także w kategorii Testy samochodów:

Test: Mazda CX-5 z 2,5-litrowym silnikiem benzynowym. Czy pójście wbrew trendom się opłaciło? Test Škody Superb 2.0 TSI: 272-konna limuzyna pali tyle, co dawniej słaby kompakt Test: Renault Megane GrandCoupe - szczęściarze z nas! Audi RS 6 Avant: tak samo szybki, ale bardziej ekscytujący Nowe Megane GT - rozgrzewka u Renault Sport Pierwsza jazda: Fiat 500X i Tipo Hybrid – krok naprzód, który odczujesz niekoniecznie podczas jazdy Mitsubishi ASX po liftingu niedługo na drogach. Mocniejszy silnik, ogólny przepis bez zmian Opel Astra po liftingu: zmiany nie dla Ciebie, tylko dla przepisów Pierwsza jazda nową Kią Ceed na polskich drogach: wygrać z Niemcami w ich grę Test: Isuzu D-Max AT35 Arctic Trucks wjechał do polskich salonów. Sprawdziłem go w mało arktycznych warunkach Pojedynek hybrydowych crossoverów z Dalekiego Wschodu: Kia Niro vs Toyota C-HR Opel Astra Sedan 1,6 CDTi vs. Renault Fluence 1,6 dCi vs. Škoda Octavia 1,2 TSI vs. Toyota Corolla 1,6 Valvematic - test

Popularne w tym tygodniu:

Test: Maybach GLS 600 – możesz ubrać skarpety do sandałów Test: Volkswagen T-Roc Style 1.5 TSI - jeśli chcesz kupić Golfa VII, którego już nie ma Test długodystansowy: Ford Mustang Mach-E AWD 98 kWh. Na prądzie na koniec Polski Test: Toyota Aygo X – nie jest rewolucyjna, ale i tak budzi nie lada zainteresowanie Test: VW Caddy California - mikrokamper dla dwóch osób Test: Mercedes-Benz Klasy S kończy 50 lat. S 580 e pokazuje świetlaną przyszłość modelu Test: Mercedes EQE 350+ – pójście po linii najmniejszego oporu Volkswagen T-Roc R, 2500 km i cztery osoby na pokładzie. Ta podróż budziła wiele obaw Pierwsza jazda: DS 7 po faceliftingu - miał być komfortowy, jest naprawdę sportowy Test: Ford Mustang Mach-E w Europie, czyli 5 tys. km na prądzie i 5 mitów, w których jest trochę prawdy