Ambitne cele Stellantis. Wierzą, że są w stanie sprzedawać miliony elektryków

Stellantis ma naprawdę ambitne plany na następne lata. Ogromny koncern szykuje naprawdę ogromną elektryczną ofensywę, która ma pozwolić im na znaczne zwiększenie sprzedaży swoich samochodów.

Fabryka Stellantis w TychachFabryka Stellantis w Tychach
Źródło zdjęć: © Materiały prasowe | Stellantis
Kamil Niewiński

Stellantis już od 2021 roku ogłaszało, że planuje cztery nowe platformy dla samochodów elektrycznych. Jedną z tych, które mają odpowiadać za zwiększenie sprzedaży, jest STLA Medium. Będzie ona wykorzystywana do produkcji aut z segmentu C oraz D. Jej oficjalna premiera miała miejsce w lipcu bieżącego roku, a pierwsze modele o niej oparte zostaną zaprezentowane już w 2023 roku.

Stellantis ma świadomość, że to właśnie te sektory rynku, które ma obsługiwać platforma STLA Medium przynoszą obecnie najwięcej zysku. Spośród 78,5 miliona samochodów sprzedanych na całym świecie w 2022 roku, aż 35 milionów to konstrukcje właśnie z segmentów C oraz D. Nic więc dziwnego, że koncern bardzo poważnie myśli o zwiększeniu zysków właśnie tam.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Peugeot 508 PSE - chuligan z trzema paskami

Według zapewnień Stellantis nowa platforma będzie zdolna do wygenerowania sprzedaży samochodów elektrycznych na poziomie aż 2 milionów egzemplarzy rocznie. Wszystko dzięki jej uniwersalności. Stellantis już teraz posiada aż 26 modeli w segmentach C i D, a nowa platforma pozwoli na łatwiejszą standaryzację produkcji. W tak obszernym koncernie jest to na wagę złota.

Już w tym roku na platformie STLA Medium zadebiutować mają Peugeoty e-3008 i 3-5008. Wiemy również, że na tej architekturze zbudowane zostaną również chociażby Opel Grandland, Lancia Gamma czy DS 4, a to przecież dopiero początek długiej listy aut, które zostaną stworzone właśnie ns tej platformie.

Wybrane dla Ciebie

Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Idą nowe wymogi UE. Samochody mogą znów podrożeć
Idą nowe wymogi UE. Samochody mogą znów podrożeć
Polacy w Niemieckiej fabryce. Chcą zmian i miejsc w radzie zakładowej
Polacy w Niemieckiej fabryce. Chcą zmian i miejsc w radzie zakładowej
Tesla Model Y Performance wjechała do polskich salonów. "Telefony się urywają"
Tesla Model Y Performance wjechała do polskich salonów. "Telefony się urywają"
Test: Porsche Taycan Turbo S – król elektryków, wersja odświeżona
Test: Porsche Taycan Turbo S – król elektryków, wersja odświeżona
Na prawym fotelu w Mercedesie-AMG GT XX Concept po "świątyni prędkości" – rekord to dopiero początek
Na prawym fotelu w Mercedesie-AMG GT XX Concept po "świątyni prędkości" – rekord to dopiero początek
Kia nie chce odwrotu od elektryków. "To będzie kosztować fortunę"
Kia nie chce odwrotu od elektryków. "To będzie kosztować fortunę"
Oto nowe Volvo XC70. Fani marki nie będą zachwyceni
Oto nowe Volvo XC70. Fani marki nie będą zachwyceni
Chińczycy z kolejnym rekordem. Zrobili najszybszego elektryka na świecie
Chińczycy z kolejnym rekordem. Zrobili najszybszego elektryka na świecie