Ładowanie bez udziału człowieka. Roboty VW ułatwią życie kierowcom aut na prąd

Ładowanie jest obecnie jedną z najbardziej problematycznych czynności dla posiadaczy aut elektrycznych. Począwszy od dostępności stacji, przez czasochłonność samego procesu zasilania, a skończywszy na konieczności udziału człowieka. VW chce zminimalizować te uciążliwości, stosując roboty.

Rozwiązanie Volkswagena jest genialne w swojej "prostocie".Rozwiązanie Volkswagena jest genialne w swojej "prostocie".
Źródło zdjęć: © mat. prasowe
Aleksander Ruciński

Pierwsze wzmianki o droidach Volkswagena wspomagających proces ładowania dotarły do nas około rok temu. Niemcy zapowiedzieli wówczas pracę nad robotami, które wyręczą ludzi w całym procesie uzupełniania energii akumulatorów. Teraz producent przedstawił pierwsze działające prototypy, które stanowią zapowiedź niemałej rewolucji.

Pomysł na roboty do ładowania wydaje się dość banalny, ale jeśli weźmiemy pod uwagę, ile problemów rozwiążą takie urządzenia, trudno zrozumieć dlaczego musieliśmy czekać na nie tak długo. Koncepcja jest prosta. Roboty będące niczym innym jak mobilnymi ładowarkami stoją w określonym punkcie zbornym, w którym stale uzupełniają prąd. Gdy zajdzie taka potrzeba, mogą podjechać w dowolne miejsce w pobliżu i przekazać energię do akumulatorów zaparkowanego auta.

Cały proces odbywa się w pełni automatycznie i bez udziału człowieka, na podstawie interfejsu komunikacyjnego Car-to-X i aplikacji. Robot jest w stanie zlokalizować dany samochód i samodzielnie przeprowadzić cały proces ładowania, a następnie wrócić do bazy.

Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
© mat. prasowe

Według Volkswagena rozwiązanie to pozwoli nie tylko oszczędzić czas kierowcy, ale i uprości proces budowy infrastruktury. Wyobraźmy sobie parking w centrum handlowym, gdzie zamiast kilku stacjonarnych punktów może stanąć jeden, zasilający wyłącznie roboty. Te, na wezwanie z aplikacji, mogą natomiast poruszać się po całym parkingu i ładować pojazdy stojące w dowolnym miejscu w pobliżu.

W najbliższych miesiącach powinniśmy poznać kolejne szczegóły i plany VW dotyczące wdrożenia tego rozwiązania na szerszą skalę. Już dziś jednak widać w nim ogromną szansę na usprawnienie procesu ładowania i szybszą rozbudowę infrastruktury.

Źródło artykułu: WP Autokult
Wybrane dla Ciebie
Pierwsza jazda: Toyota Urban Cruiser – rachunek zysków i strat
Pierwsza jazda: Toyota Urban Cruiser – rachunek zysków i strat
Nowy Mercedes GLB wyceniony w Polsce. Kosztuje prawie tyle, co poprzednik, ale oferuje więcej
Nowy Mercedes GLB wyceniony w Polsce. Kosztuje prawie tyle, co poprzednik, ale oferuje więcej
Tesla na ostatnim miejscu w amerykańskim rankingu niezawodności
Tesla na ostatnim miejscu w amerykańskim rankingu niezawodności
Stworzył Taycana, teraz będzie szefem AMG. Co to oznacza dla marki?
Stworzył Taycana, teraz będzie szefem AMG. Co to oznacza dla marki?
Ford stworzy dwa modele na platformie Renault. Tak chce wygrywać w Europie
Ford stworzy dwa modele na platformie Renault. Tak chce wygrywać w Europie
Tesla Model 3 teraz jeszcze tańsza. Wersja Standard wjeżdża do polskich salonów
Tesla Model 3 teraz jeszcze tańsza. Wersja Standard wjeżdża do polskich salonów
Nowy Merceces GLB debiutuje jako elektryk. Imponuje przestrzenią i zasięgiem
Nowy Merceces GLB debiutuje jako elektryk. Imponuje przestrzenią i zasięgiem
Lexus LFA powraca jako imponujący koncept. Pod maską niespodzianka
Lexus LFA powraca jako imponujący koncept. Pod maską niespodzianka
Pierwsza (prawie) jazda: Volkswagen ID. Cross Concept - wracamy do przycisków!
Pierwsza (prawie) jazda: Volkswagen ID. Cross Concept - wracamy do przycisków!
Pierwsza jazda: BMW iX3 - 900 km na prądzie i parkowanie w stylu Bonda
Pierwsza jazda: BMW iX3 - 900 km na prądzie i parkowanie w stylu Bonda
Pieniądze w programie "NaszEauto" się skończą. Ekspert powiedział kiedy
Pieniądze w programie "NaszEauto" się skończą. Ekspert powiedział kiedy
Hiszpanie przeznaczą 1,3 mld euro na dopłaty do elektryków. Zaskakująco śmiałe cele
Hiszpanie przeznaczą 1,3 mld euro na dopłaty do elektryków. Zaskakująco śmiałe cele
ZATRZYMAJ SIĘ NA CHWILĘ… TE ARTYKUŁY WARTO PRZECZYTAĆ 👀