Škoda Enyaq RS iV ma 300 KM i sportowe zacięcie. Napęd już skądś znamy

Volkswagen ma ID.4 GTX, a Škoda w końcu doczekała się Enyaqa RS iV. To szybsza, bardziej aerodynamiczna i atrakcyjniejsza wizualnie wersja elektrycznego SUV-a.

Škoda Enyaq RS iVŠkoda Enyaq RS iV
Źródło zdjęć: © Materiały prasowe
Aleksander Ruciński

Škody w odmianach RS łączą praktyczność z nutą sportowych emocji. W przypadku elektrycznego Enyaqa, na dwa sposoby. Wcześniej poznaliśmy dynamicznie wystylizowaną wersję Coupe, a teraz przyszedł czas na RS-a w standardowym nadwoziu.

Pomijając różnice w kształtach tyłu, Czesi zdecydowali się tu na podobne zabiegi, co przekłada się na wizualną atrakcyjność i stosunkowo mocny napęd, znany od dłuższego czasu z Volkswagena ID.4 GTX.

Kierowca ma do dyspozycji 300 KM mocy i 460 Nm maksymalnego momentu obrotowego, co przekłada się na pierwszą setkę w 6,5 sekundy i 180 km/h prędkości maksymalnej.

Škoda Enyaq RS iV
Škoda Enyaq RS iV © Materiały prasowe

Nieźle wygląda też kwestia zasięgu. Akumulator o pojemności 82 kWh pozwoli pokonać maksymalnie 500 km na jednym ładowaniu. Co ważne, ładować można mocą 135 kW, co oznacza uzupełnienie baterii od 10 do 80 proc. w około 36 minut.

Poza przyzwoitymi parametrami, Enyaq RS iV wyróżnia się także atrakcyjnym wizualnie i skutecznym pakietem aerodynamicznym (współczynnik oporu to 0,234), matrycowym oświetleniem LED czy felgami o specjalnym wzorze dostępnymi w rozmiarze 20 lub 21 cali.

Trudno przeoczyć również wyrazistą kolorystykę, z lakierem Mamba Green na czele i szarym wnętrzem rozweselonym zielonymi dodatkami - zarówno w postaci przeszyć jak i ambientowego oświetlenia. Nie brakuje również czarnej podsufitki i imitacji włókna węglowego nadających sportowy klimat.

Nowe wydanie Enyaqa trafi do salonów na początku przyszłego roku. Ceny na razie pozostają nieznane. Można jednak spodziewać się pułapu wspomnianego Volkswagena ID.4 GTX wycenianego na minimum 260 190 zł.

  • Škoda Enyaq RS iV
  • Škoda Enyaq RS iV
  • Škoda Enyaq RS iV
  • Škoda Enyaq RS iV
  • Škoda Enyaq RS iV
  • Škoda Enyaq RS iV
  • Škoda Enyaq RS iV
  • Škoda Enyaq RS iV
  • Škoda Enyaq RS iV
  • Škoda Enyaq RS iV
  • Škoda Enyaq RS iV
  • Škoda Enyaq RS iV
  • Škoda Enyaq RS iV
  • Škoda Enyaq RS iV
  • Škoda Enyaq RS iV
  • Škoda Enyaq RS iV
[1/16] Škoda Enyaq RS iV Źródło zdjęć: Materiały prasowe |
Wybrane dla Ciebie
Pierwsza jazda: Toyota Urban Cruiser – rachunek zysków i strat
Pierwsza jazda: Toyota Urban Cruiser – rachunek zysków i strat
Nowy Mercedes GLB wyceniony w Polsce. Kosztuje prawie tyle, co poprzednik, ale oferuje więcej
Nowy Mercedes GLB wyceniony w Polsce. Kosztuje prawie tyle, co poprzednik, ale oferuje więcej
Tesla na ostatnim miejscu w amerykańskim rankingu niezawodności
Tesla na ostatnim miejscu w amerykańskim rankingu niezawodności
Stworzył Taycana, teraz będzie szefem AMG. Co to oznacza dla marki?
Stworzył Taycana, teraz będzie szefem AMG. Co to oznacza dla marki?
Ford stworzy dwa modele na platformie Renault. Tak chce wygrywać w Europie
Ford stworzy dwa modele na platformie Renault. Tak chce wygrywać w Europie
Tesla Model 3 teraz jeszcze tańsza. Wersja Standard wjeżdża do polskich salonów
Tesla Model 3 teraz jeszcze tańsza. Wersja Standard wjeżdża do polskich salonów
Nowy Merceces GLB debiutuje jako elektryk. Imponuje przestrzenią i zasięgiem
Nowy Merceces GLB debiutuje jako elektryk. Imponuje przestrzenią i zasięgiem
Lexus LFA powraca jako imponujący koncept. Pod maską niespodzianka
Lexus LFA powraca jako imponujący koncept. Pod maską niespodzianka
Pierwsza (prawie) jazda: Volkswagen ID. Cross Concept - wracamy do przycisków!
Pierwsza (prawie) jazda: Volkswagen ID. Cross Concept - wracamy do przycisków!
Pierwsza jazda: BMW iX3 - 900 km na prądzie i parkowanie w stylu Bonda
Pierwsza jazda: BMW iX3 - 900 km na prądzie i parkowanie w stylu Bonda
Pieniądze w programie "NaszEauto" się skończą. Ekspert powiedział kiedy
Pieniądze w programie "NaszEauto" się skończą. Ekspert powiedział kiedy
Hiszpanie przeznaczą 1,3 mld euro na dopłaty do elektryków. Zaskakująco śmiałe cele
Hiszpanie przeznaczą 1,3 mld euro na dopłaty do elektryków. Zaskakująco śmiałe cele
MOŻE JESZCZE JEDEN ARTYKUŁ? ZOBACZ CO POLECAMY 🌟