W zaledwie rok po premierze Ford Mustang Mach-E jest liderem polskiego rynku elektryków

W zaledwie rok po premierze Ford Mustang Mach-E jest liderem polskiego rynku elektryków16.08.2022 08:34
Źródło zdjęć: © materiał partnera
Autokult Elektromobilność
Materiał partnera Ford Polska

W lipcu br. Ford Mustang Mach-E był najlepiej sprzedającym się samochodem elektrycznym w Polsce. Nowego elektrycznego SUV-a odebrało 97 klientów. Również statystki sprzedaży po siedmiu miesiącach bieżącego roku wskazują, że Mustang Mach-E cieszy się niesłabnącą popularnością wśród klientów. Od początku bieżącego roku do nabywców trafiło już 438 sztuk tego modelu.

  • Zarówno w lipcu jak i po siedmiu miesiącach bieżącego roku, w pełni elektryczny Ford Mustang Mach-E był najlepiej sprzedającym się autem typu BEV w Polsce.
  • W lipcu 2022 do klientów trafiło 97 pojazdów, zaś od początku roku to już 438 sztuk tego modelu.
  • Elektryzujący Mustang Mach-E trafia w ręce klientów indywidualnych, biznesowych oraz firm najmu długoterminowego.

Najpopularniejsze wersje Mustanga Mach-E

Blisko 60% sprzedanych w br. w Polsce egzemplarzy Forda Mustanga Mach-E stanowiły auta z napędem na cztery koła. Podobna liczba klientów zdecydowała się na samochody z baterią o zwiększonej pojemności 98 kWh. Łącząc rodzaj napędu i pojemność baterii, najpopularniejszą wersją tego w pełni elektrycznego SUV-a na polskim rynku jest odmiana z baterią o dużej pojemności i napędem AWD (ponad 44%). Na drugim miejscu uplasowała się wersja z napędem na tylną oś oraz standardową baterią o pojemności 75kWh (31%). Co dwudziesty Mustang Mach-E wyjeżdżający w 2022 roku na polskie drogi to najmocniejsza wersja GT, z napędem na wszystkie koła i z powiększoną baterią.

Dominującym kolorem – blisko 25% - wśród Mustangów Mach-E, które od początku bieżącego roku trafiły do klientów, był Absolute Black. Ponad 20% stanowiły auta w atrakcyjnym i przyciągającym wzrok kolorze Lucid Red, a kolejny w zestawieniu był Dark Grey Matter (10,5%).

Źródło zdjęć: © materiał partnera
Źródło zdjęć: © materiał partnera

Najczęściej Mustanga Mach-E można spotkać na ulicach Warszawy, Wrocławia i Poznania.

Atrakcyjna sylwetka Mustanga Mach-E wciąż przyciąga wzrok przechodniów oraz innych kierowców na ulicach. Jego wnętrze jest niezwykle przestronne i dopracowane, a także kryje bogate wyposażenie standardowe z zakresu bezpieczeństwa, komfortu i wsparcia kierowcy. Model zapewnia świetne osiągi oraz zaskakująco daleki zasięg. Jedną z ciekawszych zalet Mustanga Mach-E są bezprzewodowe aktualizacje, dzięki którym pojazd staje się jeszcze lepszy, a które można wykonać z dowolnego miejsca i w dowolnym czasie.

Mustang Mach-E motorem elektromobilności

Ford Mustang Mach-E jest jednym z najciekawszych przedstawicieli rosnącego segmentu samochodów w pełni elektrycznych. Udział pojazdów BEV w rynku motoryzacyjnym stale rośnie, tendencję tę można zaobserwować zarówno w Europie, jak i w Ameryce Północnej. W Europie już blisko co 10 nowy samochód zarejestrowany w bieżącym roku to model całkowicie elektryczny[1]. W USA sprzedaż samochodów całkowicie elektrycznych wzrosła w pierwszym kwartale br. o 60%, przy spadku całego rynku motoryzacyjnego o 18%[2].

Źródło zdjęć: © materiał partnera
Źródło zdjęć: © materiał partnera

Również na przykładzie Polski wyraźnie widać wzrost sprzedaży w porównaniu do ubiegłego roku. W lipcu 2021 do klientów trafiło 355 sztuk BEV, a w bieżącym roku już 798 pojazdów całkowicie elektrycznych (co oznacza wzrost o blisko 125%). Patrząc na statystki za pierwszych siedem miesięcy 2022 roku, dynamika sprzedaży jest równie imponująca – w bieżącym roku do klientów trafiło 5 605 egzemplarzy BEV, podczas gdy w ubiegłym roku było to 2 773 sztuk (czyli wzrost wynosi ponad 100%).

Wśród klientów decydujących się na zakup Mustanga Mach-E w Polsce są zarówno klienci indywidualni, biznesowi, a także firmy wynajmu długoterminowego.

  • Mustang Mach-E odzwierciedla strategiczne podejście Forda do idei elektromobilności. Polega ono na tym, by oferować klientom niezwykle dopracowane i przemyślane modele będące ikonami w swoich segmentach. Tak postąpiliśmy nie tylko z Mustangiem, ale także z Transitem będącym synonimem auta dostawczego w Europie oraz kultowym amerykańskim pick-upem F-150. Dzięki temu pozwalamy klientom dokonać realnego wyboru i zdecydować się na pojazd całkowicie elektryczny bez konieczności rezygnacji z osiągów, jakości prowadzenia, komfortu i bezpieczeństwa. Dodatkowo innowacyjne bezprzewodowe aktualizacje sprawiają, że nasze modele BEV stają się coraz lepsze mimo upływu czasu, mogą także w przyszłości oferować funkcje niedostępne w momencie sprzedaży samochodu, co szczególnie zyskuje uznanie użytkowników tych aut – powiedział Atilla Szabó, prezes i dyrektor zarządzający Ford Polska Sp. z o.o.

[1] Dane za ACEA

[2] Dane za Automotive News i firmą Experian

Materiał partnera Ford Polska
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.