Audi A3 Sportback 40 TFSIe, czyli kolejna hybryda plug in oparta na silniku 1.4 TSI

Audi A3 Sportback podobnie jak jego koncernowe rodzeństwo doczekało się również hybrydowej wersji plug-in wykorzystującej dobrze znany silnik 1.4 TSI. Auto może pochwalić się niezłymi osiągami i możliwością jazdy na samym prądzie, na dystansie do 67 km.

Wizualnie wersja plug-in nie różni się od zwykłych spalinówek.Wizualnie wersja plug-in nie różni się od zwykłych spalinówek.
Źródło zdjęć: © mat. prasowe
Aleksander Ruciński

Benzynowy silnik 1.4 TSI, elektryczny generator, dodatkowa bateria o pojemności 13 kWh i 6-stopniowa, automatyczna przekładnia DSG - taki zestaw trafi pod maskę nowego Audi A3 w wersji plug-in hybrid oznaczanej przez producenta jako 40 TFSIe.

204 KM mocy i 330 Nm to parametry, które nie dają powodów do narzekań i przekładają się na całkiem przyzwoite osiągi. Sprint do pierwszej setki trwa tu 7,6 sekundy. Oczywiście jak przystało na hybrydę z wtyczką istnieje też możliwość podróżowania wyłącznie na prądzie, z prędkością do 140 km/h. Ładowanie za pomocą gniazda typu 2 zajmuje nie więcej niż 4 godziny.

Oczywiście dodatkowa bateria wpłynęła nieco na praktyczność hatchbacka z Ingolstadt, a dokładniej jego bagażnika. Hybrydowe A3 zmieści 280 litrów ładunku, a więc o 100 mniej niż w pełni spalinowe wydanie. Przestrzeń można jednak zwiększyć do 1100 litrów składając tylne fotele.

Pod względem konstrukcyjnym hybryda Audi nie różni się od zestawów oferowanych już przez Skodę, Seata i Volkswagena, choć z uwagi na wyższe pozycjonowanie marki, cena A3 będzie zapewne wyższa niż w przypadku bardziej pospolitego rodzeństwa. Powinniśmy poznać ją jeszcze w tym roku.

  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
[1/10] Źródło zdjęć: |
Wybrane dla Ciebie
Kierowcy elektryków utrzymają przywileje. Karol Nawrocki podpisał ustawę. Jest nowa data końcowa
Kierowcy elektryków utrzymają przywileje. Karol Nawrocki podpisał ustawę. Jest nowa data końcowa
Pierwsza jazda prototypem: Cupra Raval VZ - hot hatch naszych czasów
Pierwsza jazda prototypem: Cupra Raval VZ - hot hatch naszych czasów
Pierwsza jazda: Toyota bZ4X – sposób na milion
Pierwsza jazda: Toyota bZ4X – sposób na milion
Europa zmieni kierunek? Zniesienie zakazu sprzedaży aut spalinowych coraz bardziej realne
Europa zmieni kierunek? Zniesienie zakazu sprzedaży aut spalinowych coraz bardziej realne
Inżynierowie Porsche pod wrażeniem Ioniqa 5 N. Mówią, co im się spodobało
Inżynierowie Porsche pod wrażeniem Ioniqa 5 N. Mówią, co im się spodobało
Škoda i Renault wyraźnie przed Teslą. Widać zmianę na rynku elektryków
Škoda i Renault wyraźnie przed Teslą. Widać zmianę na rynku elektryków
Test: Renault Espace - szybko poszło!
Test: Renault Espace - szybko poszło!
Pierwsza jazda: Jeep Compass - wyróżnić się w rodzinie
Pierwsza jazda: Jeep Compass - wyróżnić się w rodzinie
Problem z elektrykami. Producenci już mówią wprost
Problem z elektrykami. Producenci już mówią wprost
Pierwsza jazda: Opel Mokka GSE – nie oceniaj książki po okładce
Pierwsza jazda: Opel Mokka GSE – nie oceniaj książki po okładce
Dacia podbija stawkę. Nowa hybryda z napędem 4x4 i fabryczne LPG
Dacia podbija stawkę. Nowa hybryda z napędem 4x4 i fabryczne LPG
Elektryczne Porsche Cayenne wycenione w Polsce. Jest tańsze od spalinówki
Elektryczne Porsche Cayenne wycenione w Polsce. Jest tańsze od spalinówki
ZACZEKAJ! ZOBACZ, CO TERAZ JEST NA TOPIE 🔥