Audi A3 Sportback 40 TFSIe, czyli kolejna hybryda plug in oparta na silniku 1.4 TSI

Audi A3 Sportback podobnie jak jego koncernowe rodzeństwo doczekało się również hybrydowej wersji plug-in wykorzystującej dobrze znany silnik 1.4 TSI. Auto może pochwalić się niezłymi osiągami i możliwością jazdy na samym prądzie, na dystansie do 67 km.

Wizualnie wersja plug-in nie różni się od zwykłych spalinówek.Wizualnie wersja plug-in nie różni się od zwykłych spalinówek.
Źródło zdjęć: © mat. prasowe
Aleksander Ruciński

Benzynowy silnik 1.4 TSI, elektryczny generator, dodatkowa bateria o pojemności 13 kWh i 6-stopniowa, automatyczna przekładnia DSG - taki zestaw trafi pod maskę nowego Audi A3 w wersji plug-in hybrid oznaczanej przez producenta jako 40 TFSIe.

204 KM mocy i 330 Nm to parametry, które nie dają powodów do narzekań i przekładają się na całkiem przyzwoite osiągi. Sprint do pierwszej setki trwa tu 7,6 sekundy. Oczywiście jak przystało na hybrydę z wtyczką istnieje też możliwość podróżowania wyłącznie na prądzie, z prędkością do 140 km/h. Ładowanie za pomocą gniazda typu 2 zajmuje nie więcej niż 4 godziny.

Oczywiście dodatkowa bateria wpłynęła nieco na praktyczność hatchbacka z Ingolstadt, a dokładniej jego bagażnika. Hybrydowe A3 zmieści 280 litrów ładunku, a więc o 100 mniej niż w pełni spalinowe wydanie. Przestrzeń można jednak zwiększyć do 1100 litrów składając tylne fotele.

Pod względem konstrukcyjnym hybryda Audi nie różni się od zestawów oferowanych już przez Skodę, Seata i Volkswagena, choć z uwagi na wyższe pozycjonowanie marki, cena A3 będzie zapewne wyższa niż w przypadku bardziej pospolitego rodzeństwa. Powinniśmy poznać ją jeszcze w tym roku.

  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
[1/10] Źródło zdjęć: |
Wybrane dla Ciebie
Pierwsza jazda prototypową Toyotą C-HR+ - Japończycy odrobili lekcje
Pierwsza jazda prototypową Toyotą C-HR+ - Japończycy odrobili lekcje
Nowe zasady programu NaszEauto bez wykluczeń dla chińskich aut
Nowe zasady programu NaszEauto bez wykluczeń dla chińskich aut
Tęskniliście za klasyką w Mercedesach? Vision Iconic ją przywraca
Tęskniliście za klasyką w Mercedesach? Vision Iconic ją przywraca
Poważny wypadek Xiaomi SU7. Kierowca był zakleszczony w płonącym aucie
Poważny wypadek Xiaomi SU7. Kierowca był zakleszczony w płonącym aucie
Kia EV5 wyceniona w Polsce. Wiemy, ile kosztuje elektryczny SUV z Korei
Kia EV5 wyceniona w Polsce. Wiemy, ile kosztuje elektryczny SUV z Korei
Pierwsza jazda: Tak jeździ 1000 KM po torze i w terenie. Na prawym fotelu w elektrycznym Porsche Cayenne
Pierwsza jazda: Tak jeździ 1000 KM po torze i w terenie. Na prawym fotelu w elektrycznym Porsche Cayenne
Pierwsza jazda: Nowe Subaru Uncharted i odświeżona Solterra – przyszłość marki w Europie
Pierwsza jazda: Nowe Subaru Uncharted i odświeżona Solterra – przyszłość marki w Europie
Pierwsza jazda: DS No4 - premium po francusku
Pierwsza jazda: DS No4 - premium po francusku
Elektryczne Ferrari staje się faktem. Włosi pokazali mi kluczowe składniki i parametry techniczne
Elektryczne Ferrari staje się faktem. Włosi pokazali mi kluczowe składniki i parametry techniczne
Niemcy nie chcą unijnego zakazu. Friedrich Merz mówi wprost
Niemcy nie chcą unijnego zakazu. Friedrich Merz mówi wprost
Lexus wie, jak ułatwić życie. Ładowanie elektryka to już nie powieść Kafki
Lexus wie, jak ułatwić życie. Ładowanie elektryka to już nie powieść Kafki
Tesla traci w Niemczech, podczas gdy inni zyskują. Chińczycy depczą po piętach
Tesla traci w Niemczech, podczas gdy inni zyskują. Chińczycy depczą po piętach