Australijscy strażacy stawiają na wozy elektryczne. Pierwszy już dostali

Australijscy strażacy przesiadają się na w pełni elektryczne wozy od Volvo. Pierwszy już zasilił flotę, a kolejne są w drodze.

Pojazd ma rozpocząć służbę na początku 2024 rokuPojazd ma rozpocząć służbę na początku 2024 roku
Źródło zdjęć: © Facebook

Jasnożółta ciężarówka Volvo FL Electric została zaprezentowana podczas niedawnej konferencji Australazjatyckiej Rady Władz Służb Pożarniczych i Ratunkowych w Brisbane, rok po ogłoszeniu partnerstwa ze szwedzką firmą. Pojazd jest jednym z kilku zamówionych przez Australijskie Terytorium Stołeczne (ACT), które w ciągu następnej dekady planuje zelektryfikować flotę pojazdów służb ratowniczych.

Minister służb ratunkowych ACT Mick Gentleman powiedział, że elektryczne ciężarówki są niezbędne, aby osiągnąć cel, jakim jest zerowa emisja zanieczyszczeń z transportu do 2045 r. Polityk dodał, że pierwszy elektryczny pojazd strażacki i ratowniczy miałby zacząć działać na początku 2024 roku, a kolejne są w drodze.

– Stoimy przed dużym wyzwaniem. W naszej flocie ratunkowej w ACT mamy 300 pojazdów, wytwarzających co roku 1700 ton emisji, które musimy zredukować do zera – podkreślił Gentelman. – W ciągu najbliższych kilku lat trafi do nas sześć kolejnych pojazdów, ale będziemy musieli wymienić całą flotę.

Z informacji podanych przez ACT wynika, że przed wysyłką do Australii ciężarówka została wyposażona w Nowej Zelandii w niezbędny sprzęt ratowniczy, ma zasięg wynoszący ok. 300 km i pracuje niemal bezgłośnie. Dyrektor naczelny Volvo Group Australia, Martin Merrick, stwierdził, że pojawienie się elektrycznego wozu strażackiego powinno utorować drogę dla bardziej zeroemisyjnych rozwiązań transportowych dla ACT i innych regionów Australii.

Wybrane dla Ciebie
Tęskniliście za klasyką w Mercedesach? Vision Iconic ją przywraca
Tęskniliście za klasyką w Mercedesach? Vision Iconic ją przywraca
Poważny wypadek Xiaomi SU7. Kierowca był zakleszczony w płonącym aucie
Poważny wypadek Xiaomi SU7. Kierowca był zakleszczony w płonącym aucie
Kia EV5 wyceniona w Polsce. Wiemy, ile kosztuje elektryczny SUV z Korei
Kia EV5 wyceniona w Polsce. Wiemy, ile kosztuje elektryczny SUV z Korei
Pierwsza jazda: Tak jeździ 1000 KM po torze i w terenie. Na prawym fotelu w elektrycznym Porsche Cayenne
Pierwsza jazda: Tak jeździ 1000 KM po torze i w terenie. Na prawym fotelu w elektrycznym Porsche Cayenne
Pierwsza jazda: Nowe Subaru Uncharted i odświeżona Solterra – przyszłość marki w Europie
Pierwsza jazda: Nowe Subaru Uncharted i odświeżona Solterra – przyszłość marki w Europie
Pierwsza jazda: DS No4 - premium po francusku
Pierwsza jazda: DS No4 - premium po francusku
Elektryczne Ferrari staje się faktem. Włosi pokazali mi kluczowe składniki i parametry techniczne
Elektryczne Ferrari staje się faktem. Włosi pokazali mi kluczowe składniki i parametry techniczne
Niemcy nie chcą unijnego zakazu. Friedrich Merz mówi wprost
Niemcy nie chcą unijnego zakazu. Friedrich Merz mówi wprost
Lexus wie, jak ułatwić życie. Ładowanie elektryka to już nie powieść Kafki
Lexus wie, jak ułatwić życie. Ładowanie elektryka to już nie powieść Kafki
Tesla traci w Niemczech, podczas gdy inni zyskują. Chińczycy depczą po piętach
Tesla traci w Niemczech, podczas gdy inni zyskują. Chińczycy depczą po piętach
Polska premiera: Lexus ES – przygotowany do nowej roli
Polska premiera: Lexus ES – przygotowany do nowej roli
Ile przejedzie elektryk na odzyskanej energii? Po odpowiedź zjechałem Cuprą Tavascan z jednej z najwyższych dróg Europy
Ile przejedzie elektryk na odzyskanej energii? Po odpowiedź zjechałem Cuprą Tavascan z jednej z najwyższych dróg Europy