Australijscy strażacy stawiają na wozy elektryczne. Pierwszy już dostali

Australijscy strażacy przesiadają się na w pełni elektryczne wozy od Volvo. Pierwszy już zasilił flotę, a kolejne są w drodze.

Pojazd ma rozpocząć służbę na początku 2024 rokuPojazd ma rozpocząć służbę na początku 2024 roku
Źródło zdjęć: © Facebook

Jasnożółta ciężarówka Volvo FL Electric została zaprezentowana podczas niedawnej konferencji Australazjatyckiej Rady Władz Służb Pożarniczych i Ratunkowych w Brisbane, rok po ogłoszeniu partnerstwa ze szwedzką firmą. Pojazd jest jednym z kilku zamówionych przez Australijskie Terytorium Stołeczne (ACT), które w ciągu następnej dekady planuje zelektryfikować flotę pojazdów służb ratowniczych.

Minister służb ratunkowych ACT Mick Gentleman powiedział, że elektryczne ciężarówki są niezbędne, aby osiągnąć cel, jakim jest zerowa emisja zanieczyszczeń z transportu do 2045 r. Polityk dodał, że pierwszy elektryczny pojazd strażacki i ratowniczy miałby zacząć działać na początku 2024 roku, a kolejne są w drodze.

– Stoimy przed dużym wyzwaniem. W naszej flocie ratunkowej w ACT mamy 300 pojazdów, wytwarzających co roku 1700 ton emisji, które musimy zredukować do zera – podkreślił Gentelman. – W ciągu najbliższych kilku lat trafi do nas sześć kolejnych pojazdów, ale będziemy musieli wymienić całą flotę.

Z informacji podanych przez ACT wynika, że przed wysyłką do Australii ciężarówka została wyposażona w Nowej Zelandii w niezbędny sprzęt ratowniczy, ma zasięg wynoszący ok. 300 km i pracuje niemal bezgłośnie. Dyrektor naczelny Volvo Group Australia, Martin Merrick, stwierdził, że pojawienie się elektrycznego wozu strażackiego powinno utorować drogę dla bardziej zeroemisyjnych rozwiązań transportowych dla ACT i innych regionów Australii.

Wybrane dla Ciebie

Greenpeace bierze Polskę na celownik. Ekolodzy wskazują, co mamy zrobić, Niemcy i Węgry zacierają ręce
Greenpeace bierze Polskę na celownik. Ekolodzy wskazują, co mamy zrobić, Niemcy i Węgry zacierają ręce
Test: Mercedes-Benz CLA 250e Shooting Brake – konieczne minimum
Test: Mercedes-Benz CLA 250e Shooting Brake – konieczne minimum
UE przecenia plug-iny. Nie są o wiele lepsze niż zwykłe hybrydy
UE przecenia plug-iny. Nie są o wiele lepsze niż zwykłe hybrydy
Hyundai pokazał kolejnego dzikusa na prąd. To Ioniq 6 N
Hyundai pokazał kolejnego dzikusa na prąd. To Ioniq 6 N
Test: Ferrari 296 GTS ma dwa oblicza. Jedno koi, drugie rzuca na kolana
Test: Ferrari 296 GTS ma dwa oblicza. Jedno koi, drugie rzuca na kolana
Wszystko, czego nie wiedzieliście o akumulatorach trakcyjnych. Porsche zdradziło mi sekrety swojego zamkniętego laboratorium w Weissach
Wszystko, czego nie wiedzieliście o akumulatorach trakcyjnych. Porsche zdradziło mi sekrety swojego zamkniętego laboratorium w Weissach
Polacy się rzucili na chińskie auto. Przy takiej cenie to nic dziwnego
Polacy się rzucili na chińskie auto. Przy takiej cenie to nic dziwnego
Moc i moment jak w holowniku. Rivian prezentuje modele w wersji Quad
Moc i moment jak w holowniku. Rivian prezentuje modele w wersji Quad
Bentley EXP 15 zapowiada przyszłego elektryka marki. Takich drzwi dawno nie widzieliśmy
Bentley EXP 15 zapowiada przyszłego elektryka marki. Takich drzwi dawno nie widzieliśmy
Lamborghini Urus pozostanie hybrydą w kolejnej generacji. Elektryk przesunięty w czasie
Lamborghini Urus pozostanie hybrydą w kolejnej generacji. Elektryk przesunięty w czasie
Kia EV5 wjeżdża do Europy. Na razie w okrojonym składzie
Kia EV5 wjeżdża do Europy. Na razie w okrojonym składzie
Nowa KIA EV6 wjeżdża do salonów. Znamy ceny
Nowa KIA EV6 wjeżdża do salonów. Znamy ceny