Toyota Hilux przecina elektryka na pół. Nie potrzebuje kontenera do gaszenia

Choć pożary samochodów elektrycznych zdarzają się stosunkowo rzadko, to w porównaniu z autami spalinowymi trwają dłużej i sprawiają więcej kłopotów służbom. Dlatego brytyjska firma przygotowała pojazd, który odnajdzie się w każdych warunkach i pozwoli ugasić pożar elektryka wydajniej niż wtedy, gdy wkłada się go do kontenera.

Toyota Hilux Hiload 6x6 ProspeedToyota Hilux Hiload 6x6 Prospeed
Źródło zdjęć: © Prospeed
Marcin Łobodziński

Brytyjska firma Prospeed zbudowała swój kolejny pojazd Hiload 6x6. Zaprezentowała samochód strażacki na miarę naszych czasów. To sześciokołowa Toyota Hilux wyposażona tak, by ułatwić strażakom gaszenie samochodów elektrycznych. Co ciekawe, choć wóz powstał w Wielkiej Brytanii, będą go używali strażacy w Czechach.

Rama Hiluxa została wydłużona o 123 cm celem dołożenia dodatkowej osi napędowej. Dzięki temu ładowność pojazdu wzrosła trzykrotnie – z jednej do trzech ton. Samochód nie jest też nadmiernie przerośnięty, w szczególności na wysokość (185 cm), ponieważ ma mieć zastosowanie również miejskie, np. ma wjechać do podziemnego garażu, do którego typowy wóz bojowy straży pożarnej się nie mieści. Jednak najważniejsze w tym pojeździe jest wyposażenie.

Toyota Hilux Hiload 6x6 Prospeed
Toyota Hilux Hiload 6x6 Prospeed © Prospeed

Jednym z elementów jest system Coldcut Cobra, który pozwala bezpiecznie przeciąć samochód elektryczny wraz z akumulatorem, by potem pod ciśnieniem pompować do niego wodę. Dzięki temu nie trzeba będzie takiego pojazdu zanurzać w kontenerze. Niezależne testy potwierdziły, że dzięki temu bardzo oszczędza się wodę – wystarczy średnio 240 litrów do całkowitego zatrzymania pożaru auta.

Wybrane dla Ciebie
Porsche uzupełnia ofertę elektrycznego Macana. Pora na GTS-a
Porsche uzupełnia ofertę elektrycznego Macana. Pora na GTS-a
Pierwsza jazda: Volvo ES90 - dla nowej generacji klientów
Pierwsza jazda: Volvo ES90 - dla nowej generacji klientów
Pierwsza jazda: Kia EV4 - kluczowy model w elektrycznym segmencie
Pierwsza jazda: Kia EV4 - kluczowy model w elektrycznym segmencie
Gigant inwestuje w Polsce. Wiemy, czemu chce produkować u nas
Gigant inwestuje w Polsce. Wiemy, czemu chce produkować u nas
Czy używane Tesle staniały przez Elona? Jeden model trzyma wartość jak szalony
Czy używane Tesle staniały przez Elona? Jeden model trzyma wartość jak szalony
Oto nowe auto z Chin. Zapomnieli, że zdjęcia pojawią się w sieci
Oto nowe auto z Chin. Zapomnieli, że zdjęcia pojawią się w sieci
Pierwsza jazda prototypową Toyotą C-HR+ - Japończycy odrobili lekcje
Pierwsza jazda prototypową Toyotą C-HR+ - Japończycy odrobili lekcje
Nowe zasady programu NaszEauto bez wykluczeń dla chińskich aut
Nowe zasady programu NaszEauto bez wykluczeń dla chińskich aut
Tęskniliście za klasyką w Mercedesach? Vision Iconic ją przywraca
Tęskniliście za klasyką w Mercedesach? Vision Iconic ją przywraca
Poważny wypadek Xiaomi SU7. Kierowca był zakleszczony w płonącym aucie
Poważny wypadek Xiaomi SU7. Kierowca był zakleszczony w płonącym aucie
Kia EV5 wyceniona w Polsce. Wiemy, ile kosztuje elektryczny SUV z Korei
Kia EV5 wyceniona w Polsce. Wiemy, ile kosztuje elektryczny SUV z Korei
Pierwsza jazda: Tak jeździ 1000 KM po torze i w terenie. Na prawym fotelu w elektrycznym Porsche Cayenne
Pierwsza jazda: Tak jeździ 1000 KM po torze i w terenie. Na prawym fotelu w elektrycznym Porsche Cayenne