Zdalnie podpalili testowaną teslę. Teraz się tłumaczą

Szwajcarski oddział firmy ubezpieczeniowej odniósł się do reakcji, jakie wzbudziły jego testy zderzeniowe, w których zdalnie wzniecono pożar tesli.

Ubezpieczyciel sam zdalnie wzniecił ogień w tesliUbezpieczyciel sam zdalnie wzniecił ogień w tesli
Źródło zdjęć: © AXA

Szybko zrobiło się głośno o testach francuskiego ubezpieczyciela, które zostały przeprowadzone w Zurychu 25 sierpnia 2022 r. Niestety, zabrakło wyraźnej informacji, że testowane auto marki Tesla zostało podpalone zdalnie na potrzeby przeprowadzenia kontrolowanego wypadku.

Z drugiej strony AXA podtrzymuje jednak swoje tezy o niebezpieczeństwach wynikających z jazdy elektrykami.

Możliwe nieporozumienia

"Żałujemy, że edycja testów zderzeniowych z 2022 r. mogła wywołać złe wrażenie na temat elektromobilności lub nieporozumienia.

Firma dodaje: "Jesteśmy przekonani, że przejście na napęd elektryczny odegra kluczową rolę w przyszłości ruchu samochodowego. Dlatego uważamy, że ważne jest, aby dokładnie przyjrzeć się elektromobilności i oferowanemu przez nią bezpieczeństwu".

Nie ma baterii – jest ogień

AXA przyznaje, że testowana tesla nie miała baterii, a widoczny na nagraniu ogień został wywołany zdalnie. Firma tłumaczy to względami bezpieczeństwa.

Ubezpieczyciel dodaje też, że informował o sztucznym pożarze, przekazując materiały do publikacji prasowych, ale zgadza się, że "opublikowane obrazy, wyjęte z kontekstu, wywołują inne wrażenie".

Tezy (o)bronione

Przeprosiny francuskiej firmy nie dotyczą jednak wyników testów.

AXA nadal twierdzi, że kierowcy elektryków odpowiadają za 50 proc. większą liczbę kolizji, w których uszkadzają własny pojazd – w porównaniu do kierowców spalinówek.

Przeprowadzone testy miały też wykazać, że kierowcy nowych pojazdów elektrycznych częściej powodują zniszczenia (szczególnie starszych) aut spalinowych.

Źródło artykułu: WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

Tak wygląda Škoda Octavia przyszłości. Nie ma mowy o żadnym SUV-ie
Tak wygląda Škoda Octavia przyszłości. Nie ma mowy o żadnym SUV-ie
Koncern zmienił zdanie. Jednak będą auta spalinowe
Koncern zmienił zdanie. Jednak będą auta spalinowe
Pierwszy kontakt: Nowy VW ID. Polo i spółka to zapowiedź miejskich aut za 100 tys. zł. Widziałem czworaczki, którymi ma jeździć Europa
Pierwszy kontakt: Nowy VW ID. Polo i spółka to zapowiedź miejskich aut za 100 tys. zł. Widziałem czworaczki, którymi ma jeździć Europa
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Nowy, elektryczny Mercedes GLC - niech stanie się światłość!
Nowy, elektryczny Mercedes GLC - niech stanie się światłość!
Idą nowe wymogi UE. Samochody mogą znów podrożeć
Idą nowe wymogi UE. Samochody mogą znów podrożeć
Polacy w Niemieckiej fabryce. Chcą zmian i miejsc w radzie zakładowej
Polacy w Niemieckiej fabryce. Chcą zmian i miejsc w radzie zakładowej
Tesla Model Y Performance wjechała do polskich salonów. "Telefony się urywają"
Tesla Model Y Performance wjechała do polskich salonów. "Telefony się urywają"
Test: Porsche Taycan Turbo S – król elektryków, wersja odświeżona
Test: Porsche Taycan Turbo S – król elektryków, wersja odświeżona