Chińczycy dostarczą baterię do nowych elektryków BMW

BMW szykuje się na ważną zmianę dla swoich elektryków
BMW szykuje się na ważną zmianę dla swoich elektryków
Źródło zdjęć: © mat. prasowe. BMW

22.08.2022 15:02, aktual.: 10.03.2023 13:42

Zalogowani mogą więcej

Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika

Nowe, elektryczne auta od BMW na rynek europejski mają być wyposażone w baterie przez chińską firmę EVE Energy. Tym samym niemiecki producent idzie w ślady Tesli.

Chiński producent baterii, firma EVE Energy, podpisał kontrakt z niemieckim koncernem, na podstawie którego ma się stać głównym dostawcą baterii do nowych modeli elektryków BMW – donosi agencja Reutera. Mowa tu o nadchodzącej generacji aut od firmy z Monachium zapowiadanej jako "Neue Klasse" – ma ona zadebiutować w 2025 r.

Nowa seria – nowe baterie

Baterie, które mają być montowane w niemieckich elektrykach, będą w podobnym rozmiarze do instalowanych w autach u konkurenta zza Oceanu – Tesli.

Amerykański koncern już wcześniej w tym roku (2022) zdecydował się na zmianę polityki w odniesieniu do formatu używanych baterii. Jeszcze do niedawna mniejsze baterie były uważane za bardziej wydajne, a co istotne dla producenta – także tańsze w produkcji.

Rozmiar i technologia do zmiany

Tesla jest jednak przekonana, że nowe, większe baterie pozwolą zmniejszyć koszty i zarazem zwiększą zasięg pojazdów, które będą zasilać.

BMW czeka za to zmiana nie tylko gabarytów baterii. Niemiecki producent korzystał bowiem do tej pory z innego rodzaju baterii – pryzmatycznych. Za największą zaletę ogniw tego rodzaju była uważana ich kompaktowość – można było zmieścić wiele sztuk w jednej baterii.

Zwolennicy baterii, na które zdecydowała się Tesla i BMW, upatrują przewagę ogniw cylindrycznych nowej generacji w tym, że stały się bardziej ekonomiczne dzięki poprawionej gęstości energii.

Gigant nie oddaje pola

BMW, oprócz planowanej współpracy z EVE, korzysta także z usług największego chińskiego producenta baterii – firmy CATL (ta wytwarza 47,6 proc. wszystkich baterii zamontowanych w pojazdach elektrycznych w Chinach).

To właśnie wspomniana umowa EVE z BMW miała być powodem, dla którego chiński gigant ogłosił w marcu br., że zbuduje w węgierskim Debreczynie fabrykę baterii cylindrycznych o rocznej wydajności na poziomie 100 gigawatogodzin (GWh).

Źródło artykułu:WP Autokult
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Komentarze (5)
Zobacz także