Chińczycy dostarczą baterię do nowych elektryków BMW

Nowe, elektryczne auta od BMW na rynek europejski mają być wyposażone w baterie przez chińską firmę EVE Energy. Tym samym niemiecki producent idzie w ślady Tesli.

BMW szykuje się na ważną zmianę dla swoich elektrykówBMW szykuje się na ważną zmianę dla swoich elektryków
Źródło zdjęć: © mat. prasowe. BMW

Chiński producent baterii, firma EVE Energy, podpisał kontrakt z niemieckim koncernem, na podstawie którego ma się stać głównym dostawcą baterii do nowych modeli elektryków BMW – donosi agencja Reutera. Mowa tu o nadchodzącej generacji aut od firmy z Monachium zapowiadanej jako "Neue Klasse" – ma ona zadebiutować w 2025 r.

Nowa seria – nowe baterie

Baterie, które mają być montowane w niemieckich elektrykach, będą w podobnym rozmiarze do instalowanych w autach u konkurenta zza Oceanu – Tesli.

Amerykański koncern już wcześniej w tym roku (2022) zdecydował się na zmianę polityki w odniesieniu do formatu używanych baterii. Jeszcze do niedawna mniejsze baterie były uważane za bardziej wydajne, a co istotne dla producenta – także tańsze w produkcji.

Rozmiar i technologia do zmiany

Tesla jest jednak przekonana, że nowe, większe baterie pozwolą zmniejszyć koszty i zarazem zwiększą zasięg pojazdów, które będą zasilać.

BMW czeka za to zmiana nie tylko gabarytów baterii. Niemiecki producent korzystał bowiem do tej pory z innego rodzaju baterii – pryzmatycznych. Za największą zaletę ogniw tego rodzaju była uważana ich kompaktowość – można było zmieścić wiele sztuk w jednej baterii.

Zwolennicy baterii, na które zdecydowała się Tesla i BMW, upatrują przewagę ogniw cylindrycznych nowej generacji w tym, że stały się bardziej ekonomiczne dzięki poprawionej gęstości energii.

Gigant nie oddaje pola

BMW, oprócz planowanej współpracy z EVE, korzysta także z usług największego chińskiego producenta baterii – firmy CATL (ta wytwarza 47,6 proc. wszystkich baterii zamontowanych w pojazdach elektrycznych w Chinach).

To właśnie wspomniana umowa EVE z BMW miała być powodem, dla którego chiński gigant ogłosił w marcu br., że zbuduje w węgierskim Debreczynie fabrykę baterii cylindrycznych o rocznej wydajności na poziomie 100 gigawatogodzin (GWh).

Źródło artykułu: WP Autokult
Wybrane dla Ciebie
Pierwsza jazda: Toyota bZ4X – sposób na milion
Pierwsza jazda: Toyota bZ4X – sposób na milion
Europa zmieni kierunek? Zniesienie zakazu sprzedaży aut spalinowych coraz bardziej realne
Europa zmieni kierunek? Zniesienie zakazu sprzedaży aut spalinowych coraz bardziej realne
Inżynierowie Porsche pod wrażeniem Ioniqa 5 N. Mówią, co im się spodobało
Inżynierowie Porsche pod wrażeniem Ioniqa 5 N. Mówią, co im się spodobało
Škoda i Renault wyraźnie przed Teslą. Widać zmianę na rynku elektryków
Škoda i Renault wyraźnie przed Teslą. Widać zmianę na rynku elektryków
Test: Renault Espace - szybko poszło!
Test: Renault Espace - szybko poszło!
Pierwsza jazda: Jeep Compass - wyróżnić się w rodzinie
Pierwsza jazda: Jeep Compass - wyróżnić się w rodzinie
Problem z elektrykami. Producenci już mówią wprost
Problem z elektrykami. Producenci już mówią wprost
Pierwsza jazda: Opel Mokka GSE – nie oceniaj książki po okładce
Pierwsza jazda: Opel Mokka GSE – nie oceniaj książki po okładce
Dacia podbija stawkę. Nowa hybryda z napędem 4x4 i fabryczne LPG
Dacia podbija stawkę. Nowa hybryda z napędem 4x4 i fabryczne LPG
Elektryczne Porsche Cayenne wycenione w Polsce. Jest tańsze od spalinówki
Elektryczne Porsche Cayenne wycenione w Polsce. Jest tańsze od spalinówki
Pierwsza jazda: BYD Atto 2 DM-i – nowy bohater taksówkarzy
Pierwsza jazda: BYD Atto 2 DM-i – nowy bohater taksówkarzy
Premiera: Porsche Cayenne - najlepszy elektryk na świecie?
Premiera: Porsche Cayenne - najlepszy elektryk na świecie?
ZANIM WYJDZIESZ... NIE PRZEGAP TEGO, CO CZYTAJĄ INNI! 👇