Chińczycy dostarczą baterię do nowych elektryków BMW

Chińczycy dostarczą baterię do nowych elektryków BMW

BMW szykuje się na ważną zmianę dla swoich elektryków
BMW szykuje się na ważną zmianę dla swoich elektryków
Źródło zdjęć: © mat. prasowe. BMW
22.08.2022 15:02, aktualizacja: 10.03.2023 13:42

Nowe, elektryczne auta od BMW na rynek europejski mają być wyposażone w baterie przez chińską firmę EVE Energy. Tym samym niemiecki producent idzie w ślady Tesli.

Chiński producent baterii, firma EVE Energy, podpisał kontrakt z niemieckim koncernem, na podstawie którego ma się stać głównym dostawcą baterii do nowych modeli elektryków BMW – donosi agencja Reutera. Mowa tu o nadchodzącej generacji aut od firmy z Monachium zapowiadanej jako "Neue Klasse" – ma ona zadebiutować w 2025 r.

Nowa seria – nowe baterie

Baterie, które mają być montowane w niemieckich elektrykach, będą w podobnym rozmiarze do instalowanych w autach u konkurenta zza Oceanu – Tesli.

Amerykański koncern już wcześniej w tym roku (2022) zdecydował się na zmianę polityki w odniesieniu do formatu używanych baterii. Jeszcze do niedawna mniejsze baterie były uważane za bardziej wydajne, a co istotne dla producenta – także tańsze w produkcji.

Rozmiar i technologia do zmiany

Tesla jest jednak przekonana, że nowe, większe baterie pozwolą zmniejszyć koszty i zarazem zwiększą zasięg pojazdów, które będą zasilać.

BMW czeka za to zmiana nie tylko gabarytów baterii. Niemiecki producent korzystał bowiem do tej pory z innego rodzaju baterii – pryzmatycznych. Za największą zaletę ogniw tego rodzaju była uważana ich kompaktowość – można było zmieścić wiele sztuk w jednej baterii.

Zwolennicy baterii, na które zdecydowała się Tesla i BMW, upatrują przewagę ogniw cylindrycznych nowej generacji w tym, że stały się bardziej ekonomiczne dzięki poprawionej gęstości energii.

Gigant nie oddaje pola

BMW, oprócz planowanej współpracy z EVE, korzysta także z usług największego chińskiego producenta baterii – firmy CATL (ta wytwarza 47,6 proc. wszystkich baterii zamontowanych w pojazdach elektrycznych w Chinach).

To właśnie wspomniana umowa EVE z BMW miała być powodem, dla którego chiński gigant ogłosił w marcu br., że zbuduje w węgierskim Debreczynie fabrykę baterii cylindrycznych o rocznej wydajności na poziomie 100 gigawatogodzin (GWh).

Źródło artykułu:WP Autokult
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (5)