Bez nich elektromobilność się nie sprzeda. O kluczowej roli firm finansowych rozmawiam z Danielem Trzaskowskim z VWFS

Nie zasięg, ani nawet nie infrastruktura do ładowania: pierwszym problemem, z jakim musi poradzić sobie rynek samochodów elektrycznych, jest ich korzystne finansowanie. O nowych, poprawiających skuteczność rozwiązaniach z tego sektora rozmawiam z doktorem Danielem Trzaskowskim z Volkswagen Financial Services.

Mateusz Żuchowski
SKOMENTUJ

Czy opłaca się wybrać samochód elektryczny? To zależy jak na to spojrzeć: jego zakup jest stosunkowo drogi (i raczej nigdy nie spadnie do okazjonalnych wartości), za to koszty samej eksploatacji są znacząco tańsze. To stawia wielkie wyzwanie - ale i wyjątkową szansę - przed firmami zajmującymi się finansowaniem nowych samochodów elektrycznych, takich jak Volkswagen Financial Services.

Muszą one dysponować doskonałym zrozumieniem tego tematu i doświadczeniem, które pozwoli im opracować korzystne metody finansowania. Zmiennych jest wiele i są dziś wyjątkowo trudne do przewidzenia: jak będzie się kształtowała wartość rezydualna samochodów elektrycznych na polskim rynku? W jaki sensowny pod względem ekonomicznym sposób przeprowadzać recykling akumulatorów? Jak wesprzeć klientów w pierwszym kontakcie z tym nowym typem mobilności?

Doktor Daniel Trzaskowski, który w polskim oddziale firmy piastuje pozycję Country Channel Head Direct Fleet, w wywiadzie ze mną opowiada o tym, jakie wyzwania niesie ze sobą ta nowa rzeczywistość, ale i jakie sukcesy zaobserwowane już w innych krajach mogą inspirować polską branżę do tego, by skracać dystans do liderów elektromobilności.

Materiał powstał przy współpracy z Kongresem Nowej Mobilności

Wybrane dla Ciebie

Test: Mercedes-AMG E 53 Hybrid 4MATIC+ - suche cyferki to nie wszystko
Test: Mercedes-AMG E 53 Hybrid 4MATIC+ - suche cyferki to nie wszystko
Pierwsza jazda: Ford Ranger PHEV - przeciera szlaki dosłownie i w przenośni
Pierwsza jazda: Ford Ranger PHEV - przeciera szlaki dosłownie i w przenośni
Polska premiera MGS5 EV – z ochotą na duży kawałek tortu
Polska premiera MGS5 EV – z ochotą na duży kawałek tortu
Pierwsza jazda: Renault 4 E-Tech - trochę brakło odwagi
Pierwsza jazda: Renault 4 E-Tech - trochę brakło odwagi
Niemcy zmieniają zdanie. Jednak jeszcze pojeździmy na benzynie
Niemcy zmieniają zdanie. Jednak jeszcze pojeździmy na benzynie
Widziałem Shell Eco-marathon z bliska. Kropla paliwa na wagę złota
Widziałem Shell Eco-marathon z bliska. Kropla paliwa na wagę złota
Mandaty za hulajnogę. Policja nie jest w stanie wyegzekwować przepisów
Mandaty za hulajnogę. Policja nie jest w stanie wyegzekwować przepisów
Pierwsza jazda: Škoda Elroq RS – najszybsza, ale i pragmatyczna
Pierwsza jazda: Škoda Elroq RS – najszybsza, ale i pragmatyczna
Oto nowy Nissan Leaf. Kolejna generacja wpisuje się w rynkowy standard
Oto nowy Nissan Leaf. Kolejna generacja wpisuje się w rynkowy standard
Nowe Renault 4 wycenione w Polsce. Do wyboru dwie wersje napędu
Nowe Renault 4 wycenione w Polsce. Do wyboru dwie wersje napędu
Oto najmocniejszy Opel w gamie. Tak, jest elektryczny
Oto najmocniejszy Opel w gamie. Tak, jest elektryczny
Pierwsza jazda: Audi Q6 Sportback e-tron i Audi A5 e-hybrid - specjalnie dla nas
Pierwsza jazda: Audi Q6 Sportback e-tron i Audi A5 e-hybrid - specjalnie dla nas