Bez nich elektromobilność się nie sprzeda. O kluczowej roli firm finansowych rozmawiam z Danielem Trzaskowskim z VWFS
Nie zasięg, ani nawet nie infrastruktura do ładowania: pierwszym problemem, z jakim musi poradzić sobie rynek samochodów elektrycznych, jest ich korzystne finansowanie. O nowych, poprawiających skuteczność rozwiązaniach z tego sektora rozmawiam z doktorem Danielem Trzaskowskim z Volkswagen Financial Services.
14.09.2022 | aktual.: 28.10.2022 09:55
Czy opłaca się wybrać samochód elektryczny? To zależy jak na to spojrzeć: jego zakup jest stosunkowo drogi (i raczej nigdy nie spadnie do okazjonalnych wartości), za to koszty samej eksploatacji są znacząco tańsze. To stawia wielkie wyzwanie - ale i wyjątkową szansę - przed firmami zajmującymi się finansowaniem nowych samochodów elektrycznych, takich jak Volkswagen Financial Services.
Muszą one dysponować doskonałym zrozumieniem tego tematu i doświadczeniem, które pozwoli im opracować korzystne metody finansowania. Zmiennych jest wiele i są dziś wyjątkowo trudne do przewidzenia: jak będzie się kształtowała wartość rezydualna samochodów elektrycznych na polskim rynku? W jaki sensowny pod względem ekonomicznym sposób przeprowadzać recykling akumulatorów? Jak wesprzeć klientów w pierwszym kontakcie z tym nowym typem mobilności?
Doktor Daniel Trzaskowski, który w polskim oddziale firmy piastuje pozycję Country Channel Head Direct Fleet, w wywiadzie ze mną opowiada o tym, jakie wyzwania niesie ze sobą ta nowa rzeczywistość, ale i jakie sukcesy zaobserwowane już w innych krajach mogą inspirować polską branżę do tego, by skracać dystans do liderów elektromobilności.