Bez nich elektromobilność się nie sprzeda. O kluczowej roli firm finansowych rozmawiam z Danielem Trzaskowskim z VWFS

Nie zasięg, ani nawet nie infrastruktura do ładowania: pierwszym problemem, z jakim musi poradzić sobie rynek samochodów elektrycznych, jest ich korzystne finansowanie. O nowych, poprawiających skuteczność rozwiązaniach z tego sektora rozmawiam z doktorem Danielem Trzaskowskim z Volkswagen Financial Services.

Mateusz Żuchowski

Czy opłaca się wybrać samochód elektryczny? To zależy jak na to spojrzeć: jego zakup jest stosunkowo drogi (i raczej nigdy nie spadnie do okazjonalnych wartości), za to koszty samej eksploatacji są znacząco tańsze. To stawia wielkie wyzwanie - ale i wyjątkową szansę - przed firmami zajmującymi się finansowaniem nowych samochodów elektrycznych, takich jak Volkswagen Financial Services.

Muszą one dysponować doskonałym zrozumieniem tego tematu i doświadczeniem, które pozwoli im opracować korzystne metody finansowania. Zmiennych jest wiele i są dziś wyjątkowo trudne do przewidzenia: jak będzie się kształtowała wartość rezydualna samochodów elektrycznych na polskim rynku? W jaki sensowny pod względem ekonomicznym sposób przeprowadzać recykling akumulatorów? Jak wesprzeć klientów w pierwszym kontakcie z tym nowym typem mobilności?

Doktor Daniel Trzaskowski, który w polskim oddziale firmy piastuje pozycję Country Channel Head Direct Fleet, w wywiadzie ze mną opowiada o tym, jakie wyzwania niesie ze sobą ta nowa rzeczywistość, ale i jakie sukcesy zaobserwowane już w innych krajach mogą inspirować polską branżę do tego, by skracać dystans do liderów elektromobilności.

Materiał powstał przy współpracy z Kongresem Nowej Mobilności

Wybrane dla Ciebie

Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Idą nowe wymogi UE. Samochody mogą znów podrożeć
Idą nowe wymogi UE. Samochody mogą znów podrożeć
Polacy w Niemieckiej fabryce. Chcą zmian i miejsc w radzie zakładowej
Polacy w Niemieckiej fabryce. Chcą zmian i miejsc w radzie zakładowej
Tesla Model Y Performance wjechała do polskich salonów. "Telefony się urywają"
Tesla Model Y Performance wjechała do polskich salonów. "Telefony się urywają"
Test: Porsche Taycan Turbo S – król elektryków, wersja odświeżona
Test: Porsche Taycan Turbo S – król elektryków, wersja odświeżona
Na prawym fotelu w Mercedesie-AMG GT XX Concept po "świątyni prędkości" – rekord to dopiero początek
Na prawym fotelu w Mercedesie-AMG GT XX Concept po "świątyni prędkości" – rekord to dopiero początek
Kia nie chce odwrotu od elektryków. "To będzie kosztować fortunę"
Kia nie chce odwrotu od elektryków. "To będzie kosztować fortunę"
Oto nowe Volvo XC70. Fani marki nie będą zachwyceni
Oto nowe Volvo XC70. Fani marki nie będą zachwyceni
Chińczycy z kolejnym rekordem. Zrobili najszybszego elektryka na świecie
Chińczycy z kolejnym rekordem. Zrobili najszybszego elektryka na świecie