Bill Gates kupił Porsche Taycana. Powiedział, jakie są największe problemy elektryków
Współzałożyciel Microsoftu długo zwlekał z zakupem swojego pierwszego elektryka. W rozmowie z youtuberem MKBHD przyznał, że niedawno odebrał Porsche Taycana. Podzielił się też swoimi przemyśleniami na to, jak będzie wyglądała przyszłość aut na prąd.
17.02.2020 | aktual.: 13.03.2023 13:28
Bill Gates znany jest ze swojej walki o lepszy klimat, ale na samochód elektryczny zdecydował się dopiero niedawno. Być może była to kwestia tego, że jest wielkim fanem marki Porsche, a pierwsze auto na prąd z Zuffenhausen dopiero trafia na rynek? Trudno powiedzieć. W wywiadzie z Marquesem Brownlee, youtuberem znanym jako MKBHD, powiedział, że kupił Taycana i samochód bardzo mu się podoba.
Talking Tech and 2020 with Bill Gates!
Rozmowa zeszła na temat aut elektrycznych krótko po tym, jak Gates opowiadał o konieczności płacenia więcej za rozwiązania, które są lepsze z punktu widzenia ekologii. Filantrop ocenił, że w przypadku samochodów cena za modele spalinowe i elektryczne powinna się zrównać w ciągu najbliższej dekady. Nie przewiduje jednak, by zasięg pojazdów na prąd był tak duży, jak w przypadku tych z konwencjonalnym napędem.
Zapytany o największe wady elektryków dzisiaj, Gates bez zawahania odpowiedział, że jest to zasięg i czas, w jaki się ładują. Zauważył jednak, że są też wymierne zalety jazdy takimi samochodami: koszt energii elektrycznej jest niższy niż paliwa, mniej płaci się też za przeglądy i obsługę. Z drugiej strony polisy za ubezpieczenie aut na prąd często są wyższe, choć może mieć to związek z wysoką ceną tych pojazdów. Gates ocenił również, że samochody osobowe to ten sektor transportu, który w przyszłości ma największą szansę stać się bezemisyjny.
Zobacz także
Polskie ceny Porsche Taycana zaczynają się od 454 000 zł za bazowę wersję 4S. W pierwszej kolejności do klientów trafiają jednak mocniejsze odmiany Turbo i Turbo S, za które trzeba zapłacić - odpowiednio - przynajmniej 650 i 790 tys. zł. Co ciekawe, w Polsce to ta ostatnia wersja cieszyła się największym zainteresowaniem podczas przedsprzedaży. Zdecydowało się na nią aż 49 proc. zamawiających.