WAŻNE
TERAZ

Autostrada zablokowana po karambolu. Zginęła kobieta

BMW zrezygnuje z ponad połowy silników spalinowych już od 2021 roku

Rozwój elektromobilności generuje ogromne koszty, które - przynajmniej na razie - nie przekładają się na spektakularne zyski dla producentów. Ci są więc zmuszeni do rezygnacji z mniej dochodowych modeli oraz silników spalinowych, które najsłabiej rokują na przyszłość. Z tego powodu BMW zamierza obciąć ponad połowę oferowanych dotychczas jednostek.

BMW zdecydowanie stawia na rozwój elektromobilności.BMW zdecydowanie stawia na rozwój elektromobilności.
Źródło zdjęć: © fot. Mateusz Żuchowski
Aleksander Ruciński

Z finansowego podsumowania roku 2019, przeprowadzonego przez BMW, wynika, że firmowe koszty wzrosły o ponad 12 proc. w stosunku do roku ubiegłego. To w dużej mierze wynik rozwoju elektromobilności - zarówno napędów stricte elektrycznych, hybryd oraz ich odpowiedników z wtyczką, znanych szerzej jako hybrydy plug-in.

By przywrócić finanse do zadowalającego poziomu, bawarski koncern zdecydował się wdrożyć plan sukcesywnej rezygnacji z najmniej popularnych modeli oraz silników, które w najbliższym czasie mogą przestać spełniać coraz ostrzejsze normy emisji spalin. Jeśli wszystko pójdzie zgodnie z założeniami, do 2022 roku BMW zaoszczędzi około 12 mln euro.

Aby osiągnąć taki wynik, konieczne będzie wstrzymanie rozwoju niektórych silników spalinowych oraz ograniczenie ich oferty. I to znaczące - docelowo z cenników ma zniknąć ponad połowa obecnie dostępnych jednostek spalinowych. Zostaną one zastąpione alternatywnymi rozwiązaniami całkowicie lub częściowo wykorzystującymi zasilanie prądem.

W parze ze zmianami w kwestii napędu pójdzie również dywersyfikacja oferty pojazdów z największym naciskiem na rozwój crossoverów, które obecnie cieszą się największą popularnością w segmencie premium. Nie zabraknie również ekologicznych modeli z serii i, w tym długo zapowiadanych - w pełni elektrycznych - iX3 oraz i4. Wraz z hybrydami będzie to co najmniej 25 nowych aut, które zadebiutują przed 2023 rokiem.

Źródło artykułu: WP Autokult
Wybrane dla Ciebie
Używany elektryk odstraszył mnie dopiero na publicznej ładowarce
Używany elektryk odstraszył mnie dopiero na publicznej ładowarce
Ford rozważa wprowadzenie taniego elektrycznego sedana z napędem na tył
Ford rozważa wprowadzenie taniego elektrycznego sedana z napędem na tył
Kierowcy elektryków utrzymają przywileje. Karol Nawrocki podpisał ustawę. Jest nowa data końcowa
Kierowcy elektryków utrzymają przywileje. Karol Nawrocki podpisał ustawę. Jest nowa data końcowa
Pierwsza jazda prototypem: Cupra Raval VZ - hot hatch naszych czasów
Pierwsza jazda prototypem: Cupra Raval VZ - hot hatch naszych czasów
Pierwsza jazda: Toyota bZ4X – sposób na milion
Pierwsza jazda: Toyota bZ4X – sposób na milion
Europa zmieni kierunek? Zniesienie zakazu sprzedaży aut spalinowych coraz bardziej realne
Europa zmieni kierunek? Zniesienie zakazu sprzedaży aut spalinowych coraz bardziej realne
Inżynierowie Porsche pod wrażeniem Ioniqa 5 N. Mówią, co im się spodobało
Inżynierowie Porsche pod wrażeniem Ioniqa 5 N. Mówią, co im się spodobało
Škoda i Renault wyraźnie przed Teslą. Widać zmianę na rynku elektryków
Škoda i Renault wyraźnie przed Teslą. Widać zmianę na rynku elektryków
Test: Renault Espace - szybko poszło!
Test: Renault Espace - szybko poszło!
Pierwsza jazda: Jeep Compass - wyróżnić się w rodzinie
Pierwsza jazda: Jeep Compass - wyróżnić się w rodzinie
Problem z elektrykami. Producenci już mówią wprost
Problem z elektrykami. Producenci już mówią wprost
Pierwsza jazda: Opel Mokka GSE – nie oceniaj książki po okładce
Pierwsza jazda: Opel Mokka GSE – nie oceniaj książki po okładce
NIE WYCHODŹ JESZCZE! MAMY COŚ SPECJALNIE DLA CIEBIE 🎯