BMW zrezygnuje z ponad połowy silników spalinowych już od 2021 roku

Rozwój elektromobilności generuje ogromne koszty, które - przynajmniej na razie - nie przekładają się na spektakularne zyski dla producentów. Ci są więc zmuszeni do rezygnacji z mniej dochodowych modeli oraz silników spalinowych, które najsłabiej rokują na przyszłość. Z tego powodu BMW zamierza obciąć ponad połowę oferowanych dotychczas jednostek.

BMW zdecydowanie stawia na rozwój elektromobilności.BMW zdecydowanie stawia na rozwój elektromobilności.
Źródło zdjęć: © fot. Mateusz Żuchowski
Aleksander Ruciński

Z finansowego podsumowania roku 2019, przeprowadzonego przez BMW, wynika, że firmowe koszty wzrosły o ponad 12 proc. w stosunku do roku ubiegłego. To w dużej mierze wynik rozwoju elektromobilności - zarówno napędów stricte elektrycznych, hybryd oraz ich odpowiedników z wtyczką, znanych szerzej jako hybrydy plug-in.

By przywrócić finanse do zadowalającego poziomu, bawarski koncern zdecydował się wdrożyć plan sukcesywnej rezygnacji z najmniej popularnych modeli oraz silników, które w najbliższym czasie mogą przestać spełniać coraz ostrzejsze normy emisji spalin. Jeśli wszystko pójdzie zgodnie z założeniami, do 2022 roku BMW zaoszczędzi około 12 mln euro.

Aby osiągnąć taki wynik, konieczne będzie wstrzymanie rozwoju niektórych silników spalinowych oraz ograniczenie ich oferty. I to znaczące - docelowo z cenników ma zniknąć ponad połowa obecnie dostępnych jednostek spalinowych. Zostaną one zastąpione alternatywnymi rozwiązaniami całkowicie lub częściowo wykorzystującymi zasilanie prądem.

W parze ze zmianami w kwestii napędu pójdzie również dywersyfikacja oferty pojazdów z największym naciskiem na rozwój crossoverów, które obecnie cieszą się największą popularnością w segmencie premium. Nie zabraknie również ekologicznych modeli z serii i, w tym długo zapowiadanych - w pełni elektrycznych - iX3 oraz i4. Wraz z hybrydami będzie to co najmniej 25 nowych aut, które zadebiutują przed 2023 rokiem.

Źródło artykułu: WP Autokult
Wybrane dla Ciebie
Pierwsza jazda prototypową Toyotą C-HR+ - Japończycy odrobili lekcje
Pierwsza jazda prototypową Toyotą C-HR+ - Japończycy odrobili lekcje
Nowe zasady programu NaszEauto bez wykluczeń dla chińskich aut
Nowe zasady programu NaszEauto bez wykluczeń dla chińskich aut
Tęskniliście za klasyką w Mercedesach? Vision Iconic ją przywraca
Tęskniliście za klasyką w Mercedesach? Vision Iconic ją przywraca
Poważny wypadek Xiaomi SU7. Kierowca był zakleszczony w płonącym aucie
Poważny wypadek Xiaomi SU7. Kierowca był zakleszczony w płonącym aucie
Kia EV5 wyceniona w Polsce. Wiemy, ile kosztuje elektryczny SUV z Korei
Kia EV5 wyceniona w Polsce. Wiemy, ile kosztuje elektryczny SUV z Korei
Pierwsza jazda: Tak jeździ 1000 KM po torze i w terenie. Na prawym fotelu w elektrycznym Porsche Cayenne
Pierwsza jazda: Tak jeździ 1000 KM po torze i w terenie. Na prawym fotelu w elektrycznym Porsche Cayenne
Pierwsza jazda: Nowe Subaru Uncharted i odświeżona Solterra – przyszłość marki w Europie
Pierwsza jazda: Nowe Subaru Uncharted i odświeżona Solterra – przyszłość marki w Europie
Pierwsza jazda: DS No4 - premium po francusku
Pierwsza jazda: DS No4 - premium po francusku
Elektryczne Ferrari staje się faktem. Włosi pokazali mi kluczowe składniki i parametry techniczne
Elektryczne Ferrari staje się faktem. Włosi pokazali mi kluczowe składniki i parametry techniczne
Niemcy nie chcą unijnego zakazu. Friedrich Merz mówi wprost
Niemcy nie chcą unijnego zakazu. Friedrich Merz mówi wprost
Lexus wie, jak ułatwić życie. Ładowanie elektryka to już nie powieść Kafki
Lexus wie, jak ułatwić życie. Ładowanie elektryka to już nie powieść Kafki
Tesla traci w Niemczech, podczas gdy inni zyskują. Chińczycy depczą po piętach
Tesla traci w Niemczech, podczas gdy inni zyskują. Chińczycy depczą po piętach